Ideoita 7-vuotiaan pojan synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hope"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hope"

Vieras
Ei halua siis mitään Hop Lop -juhlia, vaikka sellaisiakin ehdotin. Eli tässä talvella kun juhlii, niin ulos ei pahemmin voi mennä. Onko teillä ollut jotain kivaa "ohjelmaa" vai ovatko vaan leikkineet (=riehuneet) vapaasti? Olisi kiva keksiä joku pieni yhteinen, ohjattu juttu, mutta mitä? Tilaa meillä ei ihan kamalasti ole, mutta silti sais mun puolesta kutsua vaikka kaikki luokan pojat, leikkii aika tasaisesti kaikkien kanssa. Ajatuksia, ideoita?

Sähly, sirkuskoulu tai keilailusynttärit kodin ulkopuolella, niissä pääsee hyvin purkamaan energiaa. Jos kotona pidät, niin kummitus/kauhusynttärit asuineen on hyvä tähän vuodenaikaan. Tuon ikäisille kannattaa olla jotain ohjelmaa varattuna, millä rauhoittaa menoa. Keksivät kyllä itselleen tekemistä, mutta se tekeminen ei aina tee hyvää kodille.

Meidän pojalla lokakuun alussa synttärit, onneksi ollaan päästy myös ulos mutta ollaan myös keksitty ohjattua toimintaa.

Yks suosittu on semmonen lahjan avaaminen. Eli oon ostanu jonkun pienen esineen (pikkuauton tms. riippuen siitä, tuleeko vaan poikia vai myös tyttöjä) ja paketoinu sen moneen moneen kerrokseen lahjapaperia ja sanomalehteen, niin että paketti on tosi iso. Lapset piiriin, musiikki soimaan ja paketti kiertämään. Musiikin pysähtyessä saa alkaa avaamaan pakettia. Pakkausteipillä ja lahjanaruilla oon saanu tehtävästä tarpeeks haastavan. Lapset on myös ohjelman jälkeen yhdessä siivonneet paperisilput roskiin. :)

Ja vieraiden tuomat lahjat avataan aina pullonpyörityksellä.

Mä en ikinä suostuisi pitämään tuon ikäisen synttäreitä kotona, niin että on paljon vieraita. (kaikki luokan pojat??!) olen töissä tuon ikäisten lasten parissa, ja viimeksikin kun oli halloween juhlat niin huhhuh sitä meininkiä. Oli ohjattua ohjelmaakin, mutta meno oli käsittämättömän villiä. Lapsilla oli sentään tilaa olla ja temmeltää. Kotona tuo olisi ollut mahdotonta. Että jos suostut kotona pitämään juhlat, niin että vieraita vielä kohtuullisen paljon, niin varaudu siihen että koko aika menee epätoivoiseen yritykseen paimentaa lapsia.

Yhteensä poikia olis maksimissaan kymmenen, harvoin kaikki pääsee. Tiedän että menee villiksi, kun saavat sokeria vereen, mutta ei kai sitä kahdessa tunnissa hulluksi tule? Taidan olla kolmen (oman) pojan koulima, kun en nyt ota siitä menosta kamalaa stressiä?

alias, arvaa kuka olen, ilmapallon särkeminen polkemalla, pitsan leipominen, disko, ostat saman väriset t-paidat tai pipot ja annat lasten piirtää niihin tekstiilitusseilla mieluisat kuvat "samikset" ajatuksella.

Kyllä kannattaa varata ohjelmaa. Netistä löytyy paljon ideoita. Meillä oli ilmapallon kuljetusta lautasen päällä (otettiin aikaa), kolikon heittoa eri kokoisiin purkkeihin (pienestä purkista sai eniten pisteitä) ja herneiden poimimista pyykkipojalla. Lajit pisteytettiin ja katsottiin voittaja. Kaikille oli palkinnot piilotettuina, jotka sitten etsittiin karttojen avulla.

Yhteistyössä