Monessako eri maassa olette käynyt ?

• Viestiketjun aloittaja kunhan kysyn
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23625671]Noissa halvoissa lähdöissä on se ongelma, että jos et asu jollain sellaisellaisella paikkakunnalla jolta noita halpoja lähtee (pääkaupunkiseutu, Tampere, Oulu) niin se lentokentälle matkustaminen maksaa ihan sikana. Yksi opiskelukaveri kerran hämmästeli kun sanoin, etten ole käynyt laivalla kuin yhden kerran, hän kun oli käynyt lähes sata kertaa. Ei meinannut millään tajuta mikä ero laivamatkailussa on jos asuu Turussa tai jos asuu Rovaniemellä...

Itse olen käynyt äkkiä laskettuna 10 maassa.[/QUOTE]

Tuo on kyllä aivan totta. Meiltä Helsinkiin 200km mikä on vielä kohtuullinen ja sen puolesta helppo matka.

minmin
Ruotsi, Norja, Viro, Venäjä, Tanska, Saksa, Ranska, Latvia, Liettua, Puola, Slovakia, Slovenia, Italia, Unkari, Belgia, Hollanti, Englanti, Liechtenstein, Luxemburg, Kreikka, Espanja, Itävalta, Sveitsi, USA, Kanada, Kiina ja HongKong, Singapore, Australia. Tulikohan siinä kaikki? Tänä vuonna tullee kolme maata lisää listaan.

"vieras"
Ruotsi
Tanska
Norja
Venäjä
Saksa
Britannia
Italia
Espanja
Kreikka
Iran
Liberia
Norsunluurannikko
Etelä-Afrikka

Matkakohteina Norja, Tanska, Britannia, Italia ja Venäjä jättäneet parhaita muistoja.
Espanjasta en välitä.
Afrikassa olen asunut. Olihan se toisenlaista...Oma maa mansikka, kuitenkin.

4x
Ruotsi, Norja, Saksa, Britannia, Ranska, Espanja, Kreikka, Turkki, Israel, Emiraatit, Marokko, Gambia, Kenia, Madagaskar, Jamaika, Dominikaaninen Tasavalta ja Meksiko. Monissa maissa useamman kerran, Afrikassa olen asunut ja toivottavasti tulen vielä asumaan.

Suomen lisäksi Viro, Ruotsi, Tanska, Saksa, Alankomaat, Iso-Britannia, Espanja, Tshekki, Bulgaria, Turkki, Kreikka, Kypros, Oman, Arabiemiraatit ja Thaimaa eli 15 + Suomi.

Nyt kun sain työtä edes vähäksi aikaa niin pääsen vihdoinkin matkalle. =) Lähden elokuussa Arabiemiraatteihin ja syyskuussa jonnekin, luultavasti Istanbuliin eli ei todennäköisesti tule uusia maita listalle. Mielelläni kyllä kävisin useammissa eri maissa, mutta kun matkoihin ei aina pääse itse vaikuttamaan.

Viimeksi muokattu:
ghj
Ruotsi, Venäjä (ja Neuvostoliitto myös aikoinaan), Viro, Norja, Iso-Britannia, Tanska, Saksa, Itävalta, Italia, Espanja, Kreikka, Turkki, Egypti, USA ja Meksiko.

Aika vähän kun listas. Mä kun olen pitänyt itseäni paljon matkustelleena:))

suomi, ruotsi, norja, tanska, englanti, irtanti, saksa, sveitsi, belgia, italia, san marino, vatikaani, kroatia, tsekit ja se toinen ex-tsek, venàòjà, viro, puola, kreikka, slovenia, kroatia, luxemurg, itàvalta, malta,san marino, israel, egypti, capo verde, dom. tasavalta, kuuba, jenkit, malediivit, ransakalainen polinesia

joku varmaan unohtui

suomi, ruotsi, norja, tanska, englanti, irtanti, saksa, sveitsi, belgia, italia, san marino, vatikaani, kroatia, tsekit ja se toinen ex-tsek, venàòjà, viro, puola, kreikka, slovenia, kroatia, luxemurg, itàvalta, malta,san marino, israel, egypti, capo verde, dom. tasavalta, kuuba, jenkit, malediivit, ransakalainen polinesia

joku varmaan unohtui
joo se kanada ja espanja ainakin :)

neljän äiti
Ruotsi Norja Tanska Saksa Itävältä Unkari Solvakia Puola Viro Latvia Liettua Venäjä Kreikka Bulgaria Israel Portugali Espanja Thaimaa. Olisko siinä kaikki, 18 näyttäis olevan. Hyviä muistoja kaikista, joka paikkaan vois lähteä uudelleen, mut lähden kuitenkin mieluummin uusiin paikkoihin kuin samaan takaisin.

Ruotsi
Tanska
Viro
Latvia
Liettua
Puola
Tsekki
Slovakia
Itävalta
Saksa
Malta
Espanja
Englanti
Thaimaa
Usa
Meksiko
Belize
Guatemala
Honduras
El Salvador

Ehdottomasti mahtavinta on ollut Guatemalassa. Sinne lähtisin koska vaan uudestaan. Mieluiten silti joka kerta uuteen maahan tai ainakin uuteen kaupunkiin.

Lapsena on reissattu vaan Suomea ristiin rastiin asuntoautolla, aikuisena kaipasin jo kauemmas.

Viimeksi muokattu:
Ruotsi, Norja. Pakko kysyä- ootteko ihan aikuisena omilla rahoilla matkustaneet vai vanhempien kanssa lapsena? Kun ei meillä porukoilla ollut aikaa eikä kyllä rahaakaan tuon kauemmas viedä. Ei vielä ole iskenyt ulkomaanmatkahimo itsellä eli Suomikin pitäis ekaks tutkia ;)

Jaa että ikäihminen :) no joo...Teillä siis vissiin ns. harrastuksena matkustaminen vai? Ainakin on sit vanhana kaikenlaisia muistoja, vaik voihan niitä tallentaa ihan kotimaastakin käsin jos ei kauemmas pääse ;)
Kyllä se harrastamisesta kävi monet vuodet, mutta nyttemmin ollaan vähennetty matkaamista, jotenkin ei ole vaan sitä tunnetta tällä hetkellä, että pitäisi päästä minnekään kauemmas:)

"puddighinu"
no mun mielestä ulkomaanmatkailu on turhaa stressiä ja ajan hukkaa ja mä matkailenkin vaan kotimaassa, mikä se sillä hetkellä onkin. MUTTA, aikanaan on tultu käytyä: ruotsi, viro, saksa, ranska, tanska, hollanti, belgia, unkari, itävalta, tsekki, irlanti, espanja, italia, englanti, kreikka, jenkit ja kanada. Nää siis turistina. Sitten englannissa, espanjassa ja italiassa on kaikissa tullut asuttua pidempikin aika (= yli vuosi).

040608
Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Espanja, Kreikka, Tunisia, Marokko, USA. Eli 9. Ja Unkarissa välilasku, että senkin maan kamaralla olen kävellyt.

Lähes kaikki lapsena vanhempien kanssa lomamatkoja, kreikka ja espanja useamman kerran. Ja USA:n matka voitettu yhdestä kilpailusta. Olis ihana matkustaa, mut rahallinen tilanne ei tässä elämänvaiheessa ole antanut periksi, ehkä joskus tulevaisuudessa. Kreikka on vienyt mun sydämeni...

Yhteistyössä