Olen käynyt
Ruotsissa
Tanskassa
Norjassa
Virossa
Latviassa
Belgiassa
Hollannissa
Saksassa
Ranskassa
Itävallassa
Italiassa
Espanjassa
Kreikassa
Englannissa
Egyptissä
Yhdysvalloissa
Meksikossa
Osassa näistä maista monessa eri kaupungissa.
Mutta olishan noita vielä paljon paikkoja käymättä
Keskiverrosti olen varmaan matkaillut, rapakon takana olen käynyt vain Karibialla ja Aasian puolella vain Thaimaassa. Eurooppaa sen sijaan on tullut koluttua melko paljon ja matkailun lisäksi olen asunut 4v Englannissa ja 1/2 v Saksassa.
Ajattelin sanoa, etten kumpaakaan vaan siltä väliltä. Tunnen ihmisiä, jotka on ehkä kerran käyneet Ruotsissa, jos sitäkään. Mutta palstan mittapuun mukaan näköjään vähän. 9 maata on listalla, Euroopassa kaikki. Koen kuitenkin useimmilta reissuilta saaneeni keskivertoa enemmän.
Neuvostoliitto (kyllä, siis siihen aikaan), Viro, Ruotsi, Norja, Tanska, Alankomaat, Belgia, Luxemburg, Saksa, Ranska, Sveitsi, Itävalta, Italia, Espanja.
En ole mielestäni hirveän paljon matkustellut (asunut kyllä ulkomailla), koska en ole käynyt Euroopan ulkopuolella. En oikein tiedä, mikä kiinnostaisi. Thaimaa ei ainakaan.
Eipä muualla ole tullut käytyä, nyt kun olisi ehkä rahallisesti mahdollista ei matkustushimo olekkaan enää niin suuri. Sitä miettii hiilijalanjälkeä ynnä muuta.
Avartaa voi mieltään matkustelemattakin.
Ei silti, olisi hienoa nähdä ja tutustua eri kulttuureihin, maihin ja ihmisiin.