Monessako eri maassa olette käynyt ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ruotsi, Norja, Islanti, Tanskassa vain Kööpenhaminan lentokentällä, Neuvostoliitto, Viro, Latvia, Tsekki, Alankomaat, Saksa, Ranska, Iso-Britannia, Belgia, Itävalta, Kreikka, Turkki, Espanja (sekä manner- että Kanarian saaret), Thaimaa, Intiassa vain Ahmadabadin lentokentällä.

Ruotsi, Norja. Pakko kysyä- ootteko ihan aikuisena omilla rahoilla matkustaneet vai vanhempien kanssa lapsena? Kun ei meillä porukoilla ollut aikaa eikä kyllä rahaakaan tuon kauemmas viedä. Ei vielä ole iskenyt ulkomaanmatkahimo itsellä eli Suomikin pitäis ekaks tutkia ;)

Lapsena matkustelimme lähinnä Ruotsissa. 14-vuotiaana kävin ensimmäisellä pidemmällä matkalla Kyproksella. Neljä matkaa on ollut perhematkoja, muuten olen matkustellut yksin tai siskoni kanssa tai sitten opintomatkoja olleet. Tosin en ole ollut kuin yhdellä opintomatkalla kauempana, pari kertaa sitten opintomatkalla Virossa.

Suurimman osan matkoista olen tehnyt "omalla" rahalla, äitini maksoi matkat siihen asti kunnes olin 18-vuotias. Sen jälkeen olen omilla rahoilla maksanut, paitsi 5 matkaa olen saanut tavallaan lahjaksi, kun minut on kutsuttu lomalle ulkomaille eikä ole tarvinnut maksaa itse mitään matkasta tai käyttörahasta siellä. Tai viimeksi matkoin vajaat puolet matkan hinnasta.

Yhdelle matkalle lähdin ulkomaille töihin, mutta matkustelin toki samalla sen verran mitä vähäisistä vapaapäivistä pystyi matkailemaan ja työn jälkeen olin vielä viikon siinä maassa lomalla.

Ruotsi, Norja, Viro, Iso-Britannia, Irlanti, Ranska, Saksa, Sveitsi, Italia, (Vatikaani), Kreikka. Eli 10 taitaa tulla, kun ei Vatikaania laske. Kreikassa, Italiassa ja Ranskassa olen ollut kahdesti, Ruotsissa ja Norjassa useita kertoja. Lapsena reissasin vain Ruotsissa ja Norjassa.

Suosikkimaat tähän mennessä ovat olleet Italia, Kreikka ja Sveitsi. Kaikkiin haluaisin lähteä uudelleen :)

En kovinkaan monessa. Ruotsi, Venäjä, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Turkki, Iso-Britannia, Kanada, USA, Espanja. Teen monia toistuvia visiittejä ja/tai saatan viipyä pidempään.

Viro,Ruotsi,Latvia, Liettua, Puola,Venäjä, Itävalta, Saksa, Englanti, Skotlanti, irlanti, ranska,syyria,israel,italia,kreikka,canaria,hollanti. Voi olla muitakin joita en nyt muista. Ja jotain vaihtoja ja käymisiä jossain lentokentillä en edes laske.

Suomi
Ruotsi
Norja
Tanska
Viro
Saksa
Sveitsi
Tsekki
Itävalta
Liechtenstein
Unkari
Englanti
Italia
San Marino
Egypti
Kypros

Näistä asunt Suomessa, Sveitsissä ja Saksassa. Sveitsistä mukavimmat muistot :)

[QUOTE="jeps";23631169]Suomi
Ruotsi
Norja
Tanska
Viro
Saksa
Sveitsi
Tsekki
Itävalta
Liechtenstein
Unkari
Englanti
Italia
San Marino
Egypti
Kypros

Näistä asunt Suomessa, Sveitsissä ja Saksassa. Sveitsistä mukavimmat muistot :)[/QUOTE]

Ai niin ja Slovenia ( silloin vielä Jugoslavia) unohtui :)

Ruotsi, Tanska, Englanti, Saksa, Jugoslavia, Portugali, Kreikka, Espanja, Yhdysvallat, Australia, Vanuatu, Fiji-saaret, Havaiji (kuuluu toki yhdysvaltoihin), Singapore, Kanada... nyt en muista kaikkia stoppeja maailmaympärimatkalta, mutta en laske tähän ohikulkumaita.

[QUOTE="vieras";23631196]Eihän Euroopassa ole edes niin paljoa maita.[/QUOTE]

Onhan ja sitten jos ehtinyt käydä vanhoissa maissa, mitä ei enää ole olemassa niin lista kasvaa?

Englanti
Yhdistyneet Arabiemiirikunnat
Ruotsi
Viro
Belgia
Hollanti
Portugal
Espanja
Kreikka
Turkki
Kypros
Egypti

Kahdessa ensimmäisessä olen Suomen lisäksi asunut ja työskennellyt.

Ruotsi
Viro
Tanska
Saksa
Ranska
Italia
Vatikaani
Englanti
Skotlanti
Espanja(vain Gran-Canaria)
Thaimaa
Yhdistyneet arabiemiraatit

eli 12 eri maassa.
Lapsena en ole käynyt missään vanhempieni kanssa. Nuorena aikuisena lähdin yksikseni ensimmäistä kertaa ja pari matkaa tein ns. yksin. Sitten matkusteltiin vähän, kun oltiin miehen kanssa muutettu yhteen ennen lapsia. Ensimmäisen lapsen kanssa on muutama matka tehty ja ilman lasta pari matkaa.

Suomi
Ruotsi
Tanska
Saksa
Eesti
Hollanti
Britit
Unkari
Kroatia
Sveitsi
Romania
Turkki
Kreikka
Bulgaria
Nepal
Intia
Matkailu on nannaa, ja viipyä tulee tarpeeksi!
Briteissä ja Intiassa asuin, jälkimmäisessä asun taas.

Yhteistyössä