Äänestitkö perussuomalaisia vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua on vähän mietityttänyt, että onko persuilla edes mitään yhtenevää linjaa? Osa esim suunnitteli muutoksia maahamuuttoasioihin, Soini taas totesi että samoilla linjoilla jatketaan kuin nytkin. Monissa muissakin asioissa tuntuvat kyseisen puolueen edustajat olevan keskenään hyvinkin eri mieltä. Joutuvat sitten kuitenkin puoluekurin takia pyörtämään puheensa ja unohtamaan kansalle lupaamansa asiat ja ihmiset ovat taas tyytymättömiä kun lupauksia ei lunasteta.

[QUOTE="vieras";23613512]Mua on vähän mietityttänyt, että onko persuilla edes mitään yhtenevää linjaa? Osa esim suunnitteli muutoksia maahamuuttoasioihin, Soini taas totesi että samoilla linjoilla jatketaan kuin nytkin. Monissa muissakin asioissa tuntuvat kyseisen puolueen edustajat olevan keskenään hyvinkin eri mieltä. Joutuvat sitten kuitenkin puoluekurin takia pyörtämään puheensa ja unohtamaan kansalle lupaamansa asiat ja ihmiset ovat taas tyytymättömiä kun lupauksia ei lunasteta.[/QUOTE]

Eihän niillä mitään puoluekuria ole ennenkään ollut sanoi Halla-Aho haastattelussakin :D Hajanainen porukka..
Halla-ahon suosikeista viisi läpi | Vaalit | Iltalehti.fi

Äänestin omantuntoni mukaan, eli vihreitä. Olin aika yllättynyt perseiden menestyksestä, ajattelin että ovat vain paljon melua tyhjästä, mutta saivatkin sitten melkein 20 % äänestäjistä puolelleen. Pitää olla onnellinen, etteivät kuitenkaan enempää. Musta se on vieläkin vähän sellainen spedeilypuolue, jota ei voi ottaa vakavasti Soineineen ja Halla-ahoineen, jotka ovat sellaisten maaseudun peräkammarinpoikien ja kaupunkien syrjäytyneiden vihaisten nuorten miesten märkiä päiväunia.

Tismalleen samaa mieltä.

[QUOTE="vieras";23613938]No mutta hallitukseen jos menevät niin sit täytyy jonkinlainen puoluekuri olla ja jonkun on kuitenkin joustettava.[/QUOTE]

Niinpä, mikä takaa sen että joko "Soinilaiset" tai "Halla-Aholaiset" äänestäjät pettyvät. Ei kyllä voi sanoa voittajapuolueeksi, on niin kova todistustaakka nyt Perussuomalaisilla että ovat pedanneet itselleen tilanteen jossa on joka tapauksessa pakko ottaa takkiin juurikin hallituspaikan eteen tehtävien kompromissien takia.

Perussuomalaiset kasvoivat eniten, ehkä ovat siis "voittajia"
Mutta esim Kokoomus on ensimmäistä kertaa SUURIN puolue, vaikka paikkoja meni mutta historiaa tuli ja siis suurin puoluehan on se joka määrää marssijärjestyksen hallitusneuvotteluissa.

Se mikä mua jaksaa ihmetyttää et miksi sinne piti eläkeläisiä äänestää? jos persuja halus äänestää niin olis vähän nuorempaakin ollu tarjolla (yli 6kymppisiä on liuta )

[QUOTE="Palikka";23613396]O.K, mutta ei sinun sitä tyhmyyttäsi kannattaisi suureen ääneen huudella. Kyllä sen lähes kaikki muut ymmärtää miksi persut ovat vaalien voittajia.[/QUOTE]

Toki ymmärrän 15%:n historiallisen kannatuksen nousun. Huokaus. Että ovat ikään kuin voitajia jo pekällä olemassaolollaan. Hieno temppu, loistavaa populismia. Hyvät puhelahjat, onnea!

Ja sitten tosiasioihin, eli mihin rahkeet mahtavat riittää. Tyhmänä en itseäni tässä asiassa pidä, jotenkin en vaan jaksa provosoitua aiheesta ihan kovasti, koska en ole edes kertonut, mitä olen äänestänyt. Joten huudellaan persujen tyyliin tuuleen vaan, sitä se nyt näyttää pitkälti olevan. :)