Miltä kuulostaisi ? (Tuleva hallituspohja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Skitso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisi melkoisen kova oppositio, epäluottamuslausetta pukkaisi joka välissä. Persujen puoluekuri on se joka tulee ratkaisemaan tulevat hallituksen. Itse ihailen persuissa sitä että siellä ei ole kunnon puoluekuria, mutta tässä maassa on vain ollut tapana "alistua" hallitukseen päästessä erivapauksia myönnetään harvoin..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611567:
Siis nythän ei Ulkoministeriö turvallisuussyistä suosittele edes matkustamista Pohjois-Meksikoon, mutta jos hallitus olisi tuo ehdottamasi, niin eiköhän sekä tytär että minä laitettaisi asuntomme ja irtaimistomme myyntiin ja ostettaisi menoliput Meksikoon.

Jokainen tehkööt mitä haluaa, itse olisin ihan tyytyväinen tähän ratkaisuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611590:
Ei se oikeastaan muakaan haittaisi, mutta lähtö tulisi odotettua nopeammin. Tytär puolisoineen omistaa Meksikossa talon ja sanoinkin heille jo vuosi sitten, ettei taloa kannata myydä....sitä kun ei koskaan tiedä, milloin Suomesta on lähdettävä pois.

Mikäpä siinä, kyllähän moni muuttaa ulkomaille jatkuvasti. Moni muuttaa myös takaisin Suomeen ulkomailta jatkuvasti, varsinkin vanhoilla päivillään, aika moni tulee myös maitojunalla takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611567:
Siis nythän ei Ulkoministeriö turvallisuussyistä suosittele edes matkustamista Pohjois-Meksikoon, mutta jos hallitus olisi tuo ehdottamasi, niin eiköhän sekä tytär että minä laitettaisi asuntomme ja irtaimistomme myyntiin ja ostettaisi menoliput Meksikoon.

Perusteletko mikä tuossa hallitukseksesssa ois se kamala tekijä joka sais sut muuttamaan?
ja taitaa kokoomus nyt kuitenkin olla kasaamassa toisenlaista hallitusta et tuskimpa ne ihan noin vaan luovuttaa korttejaan muille.

[QUOTE="vieras";23611601]Ei se paikkaenemmistö tarkoita mitään, jos asioissa ei saada enemmistöä. Tolla kaatuisi tukipaketit, mutta entäs muut asiat? Näkisin että tuossa hallituksessa olisi liikaa hajontaa sisällä.[/QUOTE]

Höpsistä, kyllä ne tulevat tarpeeksi toimeen.

Mikäpä siinä, kyllähän moni muuttaa ulkomaille jatkuvasti. Moni muuttaa myös takaisin Suomeen ulkomailta jatkuvasti, varsinkin vanhoilla päivillään, aika moni tulee myös maitojunalla takaisin.
Totta. Riippuu paljon siitäkin, onko omaiset Suomessa vai jossain muualla. Meksikolaiseen kulttuuriin ei kuulu hylätä vanhuksia yhteiskunnan niskoille vaan siellä pidetään kunnia-asiana, että perhe hoitaa vanhuksensa itse. Miellyttävämmältä mulle vanhuudenpäivät Meksikossa kuullostaa kuin Suomessa yhteiskunnan armeliaisuuden varassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611634:
Totta. Riippuu paljon siitäkin, onko omaiset Suomessa vai jossain muualla. Meksikolaiseen kulttuuriin ei kuulu hylätä vanhuksia yhteiskunnan niskoille vaan siellä pidetään kunnia-asiana, että perhe hoitaa vanhuksensa itse. Miellyttävämmältä mulle vanhuudenpäivät Meksikossa kuullostaa kuin Suomessa yhteiskunnan armeliaisuuden varassa.

Ei muuta kuin Meksikoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611651:
Ahdasmielisyys, vanhoillisuus ja kristillinen arvomaailma.

Jos ahdasmielisyys tarkoittaa maahanmuuton kiristämistä ja suomalaisten enemmistön asioiden ajamista välillä vähemmistöjen ja maahanmuuttajien sijaan ei haittaa ja jos vanhoillisuus tarkoittaa sitä, että ruvetaan arvostamaan työntekijöitä ulkomaalaisen halpatyövoiman sijaan ei haittaa, ja jos kristillisyys tarkoittaa sitä että heteroperheiden asiat tulevat tärkeämmäksi kuin homojen asiat ei haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611651:
Ahdasmielisyys, vanhoillisuus ja kristillinen arvomaailma.

Ai siis Vasemmistoliitto vai Kristillisetkö tässä risoo? Kyllä se nyt on niin, että kristilliseen arvomaailmaan sopii arvokas vanhusten hoito ja onpa siitä tehty aloitteitakin eduskunnassa juuri tuon Kd:n taholta. Ei vain kokkarit ottaneet onkeensa.

Eli näkisin niin, että jos vanhuuden päiviä pelkäät, tuo hallituspohja olisi juuri hyvä. Olisi hyvä peruspalveluille. Sen sijaan ympäristöasiat jäisivät lähes pelkästään Vasemmistoliiton vastuulle ja maahanmuuttoasioissa voisi tulla kylmää kyytiä Persujen taholta.

Jos ahdasmielisyys tarkoittaa maahanmuuton kiristämistä ja suomalaisten enemmistön asioiden ajamista välillä vähemmistöjen ja maahanmuuttajien sijaan ei haittaa ja jos vanhoillisuus tarkoittaa sitä, että ruvetaan arvostamaan työntekijöitä ulkomaalaisen halpatyövoiman sijaan ei haittaa, ja jos kristillisyys tarkoittaa sitä että heteroperheiden asiat tulevat tärkeämmäksi kuin homojen asiat ei haittaa.
Mua haittaa, jos ihmiset eivät ole tasa-arvoisia. Ei ne tosin ole Meksikossakaan, mutta mamuna olen valmis sopeutumaan tilanteeseen siellä. Tosin esim Mexico Cityssä homot voivat solmia avioliitonkin, joten ei se ihan takapajula sentään ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611634:

Logiikkasi ontuu. Miksi sitten vastustat vanhusten hoidon perusteella juuri näitä puolueita? Eiköhän Kokoomuksella ole ollut jo aikaa tehdä jotain, kun oli tuo nousukausikin. Ja mitä saatiin aikaan? Verojen laskua rikkailla ja Kelamaksut pois! Jakovarat jäivät jakamatta. Ja kyllä nostivat minimitukia, mutta olisi ollut aika erikoista, jos eivät olisi niitäkään saaneet nostettua.

[QUOTE="vieras";23611700]Ai siis Vasemmistoliitto vai Kristillisetkö tässä risoo? Kyllä se nyt on niin, että kristilliseen arvomaailmaan sopii arvokas vanhusten hoito ja onpa siitä tehty aloitteitakin eduskunnassa juuri tuon Kd:n taholta. Ei vain kokkarit ottaneet onkeensa.

Eli näkisin niin, että jos vanhuuden päiviä pelkäät, tuo hallituspohja olisi juuri hyvä. Olisi hyvä peruspalveluille. Sen sijaan ympäristöasiat jäisivät lähes pelkästään Vasemmistoliiton vastuulle ja maahanmuuttoasioissa voisi tulla kylmää kyytiä Persujen taholta.[/QUOTE]
Vaikka olisi miten hienot palvelut ja kashmirvillahuovat vanhuksille, niin ei ne korvaa läheisiä ihmisiä. Palkattu hoitaja hoitaa sua sen vuoksi, että siitä hänelle maksetaan, eikä siksi, että hän oikeasti välittäisi sinusta. Jos palkkaa ei enää maksettaisi, hoitaja ei vaivautuisi sua hoitamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611718:
Mua haittaa, jos ihmiset eivät ole tasa-arvoisia. Ei ne tosin ole Meksikossakaan, mutta mamuna olen valmis sopeutumaan tilanteeseen siellä. Tosin esim Mexico Cityssä homot voivat solmia avioliitonkin, joten ei se ihan takapajula sentään ole.

Itse haluan niinkuin moni muukin, että tämän maan enemmistön asiat tulevat keskiöön päätöksiä tehdessä enemmän.

[QUOTE="vieras";23611731]Logiikkasi ontuu. Miksi sitten vastustat vanhusten hoidon perusteella juuri näitä puolueita? Eiköhän Kokoomuksella ole ollut jo aikaa tehdä jotain, kun oli tuo nousukausikin. Ja mitä saatiin aikaan? Verojen laskua rikkailla ja Kelamaksut pois! Jakovarat jäivät jakamatta. Ja kyllä nostivat minimitukia, mutta olisi ollut aika erikoista, jos eivät olisi niitäkään saaneet nostettua.[/QUOTE]
Miten niin logiikkani ontuu? Ei vanhustenhoito mielestäni kuulu yhteiskunnalle vaan ensisijaisesti omaisille. Niille, joilla omaisia ei ole, pitää toki yhteiskunnan tarjota tarvittavat hoivapalvelut.

Yhteistyössä