Buranaa hetki sitten, voltarenia perään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Marika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Marika"

Vieras
Tiedän, ettei niitä suositella otettavaksi yhtäaikaa, mutta tuosta buranan ottamisesta on nyt jo pari tuntia, uskaltaisinko ottaa voltarenia? Tää on poikkeuksellinen tilanne, jotain pitäisi voida ottaa. Ja tiedän, ettei tämä ole lääkäripalsta, mutta kun en saa tähän aikaan lääkäriäkään kiinni...

Mulle tehtiin tällä viikolla juurihoitoo ja tulin sen jälkeen niin kipeeksi ettei 2kpl 600 puranaa auttanut. Menin suoraan takaisin hammaslääkärille ja se määräs mulle panakodia ja käski ottaa 2 niitä ja sanoi että voi ottaa vaikka puranan ottamisesta ei ollu ku tunti aikaa. Mutta noissa asioissa varmaan voi soittaa terveyskeskuksen päivystykseen ja kysyä heiltä neuvoa. Ne osaa varmasti siellä paremmin kuin täällä.

[QUOTE="vieras";23534291]Mulle tehtiin tällä viikolla juurihoitoo ja tulin sen jälkeen niin kipeeksi ettei 2kpl 600 puranaa auttanut. Menin suoraan takaisin hammaslääkärille ja se määräs mulle panakodia ja käski ottaa 2 niitä ja sanoi että voi ottaa vaikka puranan ottamisesta ei ollu ku tunti aikaa. Mutta noissa asioissa varmaan voi soittaa terveyskeskuksen päivystykseen ja kysyä heiltä neuvoa. Ne osaa varmasti siellä paremmin kuin täällä.[/QUOTE]

No se johtuu siitä, että BURANA (ibuprofen) poistuu munuaisten kautta ja PANACOD (parasetamoli) maksan kautta....silloin ei haittaa. Mutta jos jotakin lääkettä vuorokausiannos ylittyy, niin sitten voi olla vaarallista...sisäelimille.

[QUOTE="Marika";23534362]Kun ei mulla ole... otin sen voltarenin, kai mä aamulla vielä herään...[/QUOTE]

Olisit voinut käydä päivystyksestä hakemassa asian mukaisen ja kunnollisen lääkityksen joka olisi tehonnut. siellä myös muita särkylääkkeitä joilla varmasti kivut häviää, vasta viime viikolla pahaan migreeniin sain suoraan suoneen lääkkeet kun ei enää mikään muu auttanut.

[QUOTE="harmaana";23534383]Olisit voinut käydä päivystyksestä hakemassa asian mukaisen ja kunnollisen lääkityksen joka olisi tehonnut. siellä myös muita särkylääkkeitä joilla varmasti kivut häviää, vasta viime viikolla pahaan migreeniin sain suoraan suoneen lääkkeet kun ei enää mikään muu auttanut.[/QUOTE]

Tämä kävi mielessä, mutta lapset nukkuu eikä mulla ole ketään joka tulisi tänne heidän kanssaan. Voltaren otettu ja parasta toivotaan.
Mietin vaan että kun tuota burana 600 voi ottaa esim 5 päivässä, niin en usko että yksi burana ja yksi voltaren olis pahempi.

(09) 10023 terveysneuvonta – vastaa aina

Terveysneuvonta palveluun (09) 10023 voi soittaa aina kun tarvitset tietoa terveyspalveluista tai sairauksien hoito-ohjeita. (09) 10023 vastaa joka päivä 24 h, ammattitaidolla ja luottamuksellisesti. Puhelun hinta on operaattorin perimä maksu + paikallispuhelun hinta. Puhelusta ei peritä erillistä palvelumaksua. Terveyspalvelun hoitajat ovat kokeneita sairaanhoitajia ja terveydenhoitajia ja palvelua annetaan myös ruotsiksi ja englanniksi.

Parasetamolia jeps, Voltarenia ihan kokemuksen äänellä en suosittelis ottamaan. Tuli seurauksia, mut tietty ei voi vannoa et johtu just tosta yhdistelmästä.

Ibuprofeiini ja paracetamoli on melkosen tuju yhditelmä, et pitäsi kyl viedä kivut. Ja 1000mg sitä paracetamolia, pienemmällä määrällä alennetaan vaan kuumetta.

Riippuen kivuista, 1g parasetamolia + 600 mg ibuprofeenia ei välttämättä auta kipuihin. Voi viedä terävimmän piikin poissa.
Voltaren on tulehduskipulääke kuin Buranakin eikä niitä suositella otettavaksi yhtä aikaa. Voltarenista on myös pitkävaikutteinen lääke, joten kannattee olla varovainen noiden kahden lääkkeen kanssa. Votarenin tai Burannan kanssa voi ottaa parasetamolia lisäksi, mutta ei Voltarenia ja Buranaa yhtä aikaa.

Burana ja Voltaren voivat aiheuttaa maha-suolikanavan haittavaikutusten ilmaantumista, esim. verioksennuksia, maha-suolihaavaa, johon voi liittyä verenvuotoa...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä