J
Jelppivä
Vieras
Meillä tilanne menny mahdottomaks iltanukutuksen suhteen. En oikein tiedä miten ja missä vaiheessa tää ryöstäyty käsistä. Eli lapset 3v ja 1,5v. Pienempi nukahtaa iltasadun jälkeen kun saa pupun ja tutin. Isompi sitten vaatisi että vieressä maataan kunnes nukahtaa. Ennen siihen meni vartti max puol tuntia mut nyt saattaa mennä kaksikin tuntia helposti. Välillä lähden pois, alkaa huutaa ja kiukuta. Olen hoitovapaalla ja kaipaisin sitä omaa rauhaa hetkisen illalla ennen kuin menen perässä nukkumaan. Ja suoraan sanoen hermo alkaa tossa puol kymmenen aikaan olla aika kireellä kun toinen känisee ja känisee, ei auta onko ovet auki vai kiinni ei auta mikään.
Nyt sitte tänään oon esikolle puhunu että tänään äiti sitten tekee kotitöitä iltasadun jälkeen ja sinä jäät siskon kanssa pötkölleen. Joo, joo on vastaus eli ymmärtää kyllä idean ja ollaan asiasta juteltu mutta kyllä mä tiedän ettei se näin mene.
Voinko siis tehdä niin, että iltasadun ja pusujen ja peittelyn jälkeen lähden ja annan huutaa sitte vaikka ittensä uneen... Pois ei sängystä tule, itkee/kiukkuaa siellä jos ei olla vieressä. Olen niin loppu näihin iltoihin että tää vois olla toimivampaa kuin se ravaaminen/makaaminen ja sitte en enää hillitse itteäni vaan saatan tisuskaista lapselle ja sitä en halua. Niin ei saisi hermo mennä.
Mielipiteitä/vinkkejä jooko??
Nyt sitte tänään oon esikolle puhunu että tänään äiti sitten tekee kotitöitä iltasadun jälkeen ja sinä jäät siskon kanssa pötkölleen. Joo, joo on vastaus eli ymmärtää kyllä idean ja ollaan asiasta juteltu mutta kyllä mä tiedän ettei se näin mene.
Voinko siis tehdä niin, että iltasadun ja pusujen ja peittelyn jälkeen lähden ja annan huutaa sitte vaikka ittensä uneen... Pois ei sängystä tule, itkee/kiukkuaa siellä jos ei olla vieressä. Olen niin loppu näihin iltoihin että tää vois olla toimivampaa kuin se ravaaminen/makaaminen ja sitte en enää hillitse itteäni vaan saatan tisuskaista lapselle ja sitä en halua. Niin ei saisi hermo mennä.
Mielipiteitä/vinkkejä jooko??