nimikointi asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hoitotäti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hoitotäti"

Vieras
Saako hoitaja nimikoida nätisti hoitolasten vaatteita? Mulla on kolme poikaa hoidossa ja nyt menee vaatteet jo sekasin... Lapsetkaan ei erota omiaan kun ovat samanlaisia ja kokoisia. Vanhemmat eivät pyynnöstä huolimatta ole nimikoinneet.

En koskisi, menee rajan yli. Antaisin sitten mennä sekaisin ja kun valittavat niin pyydät setvimään keskenään mikä on kenenkin paita ja kalsarit. Eikähän sitten opita nimiä kirjoittamaan.

Siinä tapauksessa paa vaatteet sekasin, luulis että nimet ilmestyy nopeesti kun kotona on huomattu että mussukalla onkin toisen kakaran rääsyt ja mussukan design-kledjut on ties millä räkänokalla....

nimikointi meneeajan yli. vanhemilla voi olla tapana myydä pienet vaatteet pois, nimikointi voi laskea jälleenmyyntiarvoa. Voit pyytää nimikointia, muttei heidän ole sitä pakko tehdä. Opettelet vaan katsomaan etmitkä on kenenkin

[QUOTE="vieras";23516284]Miten sinä erotat nimikoida ne, jos kerran ovat sekiaisin, samanlaisia ja lapset itsekään eivät niitä erota?[/QUOTE]
Esim tuoksusta, jokainen tuoksuu erille. Mutta en koe mieleiseksi nuuskia toisten vaatteita...

Minäkin olen hoitotäti ja ei mitään ongelmaa ole vaikkei nimikointia olekkaan. Otat joka aamu vaikka kuvan lapsista vaatteineen jos et muuten erota muka niitä.

nimikointi meneeajan yli. vanhemilla voi olla tapana myydä pienet vaatteet pois, nimikointi voi laskea jälleenmyyntiarvoa. Voit pyytää nimikointia, muttei heidän ole sitä pakko tehdä. Opettelet vaan katsomaan etmitkä on kenenkin

kyllä pitää hoidossa olevan lapsen vaatteet nimikoda,vaikka laskiskin jälleenmyntiarvoa! turha kitistä vaateiden katoamisesta muuten.

kyllä pitää hoidossa olevan lapsen vaatteet nimikoda,vaikka laskiskin jälleenmyntiarvoa! turha kitistä vaateiden katoamisesta muuten.

Turha kitistä että pitää nimikoida, se ei ole mitenkään pakollista! Ja päiväkodissa ainakin vaatteet mitä ei tiedä kenelle kuuluu laitetaan johonkin löytytauluun tai löytökoriin mistä vanhemmat voi kaivella.

Ja en ymmärrä miten vaatteet voi mennä sekaisin jos jokainen lapsi riisuu, tai jos on pienempi lapsi niin hoitaja riisuu ja he laittavat vaatteet omaan kasaansa tms kaappiinsa lokeroon tai muuhun. Niin miten ei voi erottaa mikä on kenenkin kasa? ei niitä lapsia yli 25 ryhmässä ole, varsinkaan jos on pienempiä. Ja aloittajalla oli kolme poikaa? hei haloo??

Alkuperäinen kirjoittaja hoitätimyös;23516367:
Minäkin olen hoitotäti ja ei mitään ongelmaa ole vaikkei nimikointia olekkaan. Otat joka aamu vaikka kuvan lapsista vaatteineen jos et muuten erota muka niitä.

Hyvä ettei sulla ole ongelmaa. Tällä hetkellä meil on esim kahdella rasavil mustat kintaat kokoa xs, ovat nyt sekaisin. Ei kai sillä sitten ole väliä :/ Itse nimikoin omieni vaatteet sukkia myöten ja en tahdo kenen tahansa lasten vaatteita heille päälle, vaan heidän omat.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;23516412:
Turha kitistä että pitää nimikoida, se ei ole mitenkään pakollista! Ja päiväkodissa ainakin vaatteet mitä ei tiedä kenelle kuuluu laitetaan johonkin löytytauluun tai löytökoriin mistä vanhemmat voi kaivella.

Ja en ymmärrä miten vaatteet voi mennä sekaisin jos jokainen lapsi riisuu, tai jos on pienempi lapsi niin hoitaja riisuu ja he laittavat vaatteet omaan kasaansa tms kaappiinsa lokeroon tai muuhun. Niin miten ei voi erottaa mikä on kenenkin kasa? ei niitä lapsia yli 25 ryhmässä ole, varsinkaan jos on pienempiä. Ja aloittajalla oli kolme poikaa? hei haloo??
Pakko kertoa sulle ettei kaikki tuo esim varakintaita hoitoon, eli on vain ne yhdet jotka laitetaan uudelleen iltapäivällä ulos. Niitä ei voi laittaa löytölaariin siis. Toiseksi kyllä ne lapset osaavat laittaa tavaransa myös väärään lokeroon ja riisua sekaisin vaikka olen koko ajan paikalla pienimmän nejännen lapsen apuna. Ja vielä se ettei aina vaatteiden koosta voi päätellä koska minullakin hoitolapsella 1v on samankoinen kintas kuin toisella 4v. Vaikka kokoeroa on huimasti. Lasten parasta ajattelin vain että saisivat omansa.

Totta hitossa ne kuuluu vanhempien nimikoida. Ei voi lisätä hoitajien työtä ajattelemalla että kyllä hoitaja muistaa mikä on kenenkin.
Jälleenmyyntiarvo :laugh:
Mulle tärkeämpää on ainakin se että lapsillani on oikeat, asianmukaiset varusteet aina saatavilla.

[QUOTE="hoitotäti";23516495]Pakko kertoa sulle ettei kaikki tuo esim varakintaita hoitoon, eli on vain ne yhdet jotka laitetaan uudelleen iltapäivällä ulos. Niitä ei voi laittaa löytölaariin siis. Toiseksi kyllä ne lapset osaavat laittaa tavaransa myös väärään lokeroon ja riisua sekaisin vaikka olen koko ajan paikalla pienimmän nejännen lapsen apuna. Ja vielä se ettei aina vaatteiden koosta voi päätellä koska minullakin hoitolapsella 1v on samankoinen kintas kuin toisella 4v. Vaikka kokoeroa on huimasti. Lasten parasta ajattelin vain että saisivat omansa.[/QUOTE]

No jos on yhden hanskat vaan ja hänen omansa on hukassa. Sitten jos et kerta tiedä mitkä ne on niin otat päiväkodin tai pph varahanskat hälle. Tässä ei ole mitään ongelmaa. Vanhemmat saa ite sitte selvitellä että missä niitten omat hanskat menee.

Pointti on vaan se etten todellakaan saa mennä nimikoimaan toisen omaisuutta, vaikka se helpottaisi sinun omaa työskentelyä.

Minä en nimikoi vaatteina lapsilla. Ulkovaatteet nimikoin kyllä, mutta sisävaatteita en. Juuri tuosta mistä joku täällä jo puhui, jälleenmyyntiarvo. Ostan lapsilleni merkkivaatteita, me&i yms, ja en niitä ala nimikoimaan todellakaan. Eikä kyllä vielä kertaakaan hoitajilla ole mennyt meidän vaatteet sekaisin tai väärälle lapselle. Kyllä hoitajatkin sen verran minun mielestä aamusta voi katsoa että mitkä vaatteet milläkkin lapsella oli päällä. Eriasia on se jos on tullu ns. iltavuoroon.
Ulkovaatteet pitää nimikoida kyllä minunkin mielestä, ei niitä voi edes myydä eteenpäin kun ainakin meidän pojilta vaatteet on käytetty ihan puhki hanskoista ja haalareista.

Oletteko kuulleet, te intomieliset eteenpäinmyyjät, että vaatteet voi nimikoida myös esim. kangasteipillä (lähtee pois tarvittaessa) tai kuluvilla nimilapuilla (saa tilattua netistä, nimi haalenee pois pesuissa)??

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;23516553:
No jos on yhden hanskat vaan ja hänen omansa on hukassa. Sitten jos et kerta tiedä mitkä ne on niin otat päiväkodin tai pph varahanskat hälle. Tässä ei ole mitään ongelmaa. Vanhemmat saa ite sitte selvitellä että missä niitten omat hanskat menee.

Pointti on vaan se etten todellakaan saa mennä nimikoimaan toisen omaisuutta, vaikka se helpottaisi sinun omaa työskentelyä.

Pph:lla ei ole mitään velvoitetta pitää "varavaatetta" kaikessa koossa. Ja sen kerran kun omiani olen eräille antanut niin sinneppä ne sitten jäävät ja sitä huonommin tulee oikeasti omat tilalle kun pph:lta voi lainata. Kaikki ei ole niin ajattelevia ihmisiä. Mutta tulipa tästä hauska haloo :) Ja EN ole vielä nimikoinut kenenkään vaatetta. Kaipa ne ihmiset jotka välittävät mitä ja kenen vaatetta lapsella on päällään niin sitten nimikoivat omansa ja muutoin on aivan sama....

Mä en veisi lastani sellaiselle pph:lle kellä ei varavaatteita tarpeeksi löydy. Ei sillä ettenkö itse huolehtisi että lapsellani olisi riittävästi vaihtovaatteita mukana. Mutta monesti esim. nyt loskakeleinä hanskoja menee useampi pari päivässä meidän pph:lla koska ei vaivaudu/muista laittaa kurahanskoja hanskoja päälle. Mutta sitten pph käyttääkin omia varastojaan kun meidän 3 kpl hanskat on märäksi kasteltu. Ja oma tyttö niin nirppa ettei märkiä suostu pitämään yhtään.

Mutta olen samaa mieltä noiden yläpuolella olevien kanssa, et voi mennä nimikoimaan itse. Ymmärrän kyllä että se helpottaisi sinun työtäsi huomattavasti jos vaatteista olisi nimet.

No kyllä munkin mielestä vanhempien pitäs ne vaatteet nimikoida, jos haluavat että vaatteet pysyvät oikeilla omistajillaan. Musta on aika älytöntä olettaa, että hoitaja vois millään muistaa millaset vaatteet kelläkin on ollut päällä. :O

Mä en veisi lastani sellaiselle pph:lle kellä ei varavaatteita tarpeeksi löydy. Ei sillä ettenkö itse huolehtisi että lapsellani olisi riittävästi vaihtovaatteita mukana. Mutta monesti esim. nyt loskakeleinä hanskoja menee useampi pari päivässä meidän pph:lla koska ei vaivaudu/muista laittaa kurahanskoja hanskoja päälle. Mutta sitten pph käyttääkin omia varastojaan kun meidän 3 kpl hanskat on märäksi kasteltu. Ja oma tyttö niin nirppa ettei märkiä suostu pitämään yhtään.

Mutta olen samaa mieltä noiden yläpuolella olevien kanssa, et voi mennä nimikoimaan itse. Ymmärrän kyllä että se helpottaisi sinun työtäsi huomattavasti jos vaatteista olisi nimet.

:laugh: paras koskaan kuultu selitys miksi ei hoitoon jollekkin pph:lle kun ei ole varahanskoja päivähoitajalla :laugh: :laugh:

Yhteistyössä