abortti kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unhappy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unhappy

Vieras
minulla ehkä edessä tälläinen. pelottaa pirusti. aika inhottavia oli nuo jutut mitä jostain luin. olen ollut aina aika abortti myönteinen mutta kun omalle kohdalle sattuu, ja se kuulema SATTUU niin...kertokaa omia kokemuksianne?

16-vuotiaana tein, inhottavaa oli kun hoitsu lätkäisi ultrakuvat pöydälle kun kysyivät varmistusta päätökselle. Ei se mukavaa ole, ei sen kummempia kipuja. Vähän kuin menkat olisi olleet sitten operaation jälkeen.

minulla ehkä edessä tälläinen. pelottaa pirusti. aika inhottavia oli nuo jutut mitä jostain luin. olen ollut aina aika abortti myönteinen mutta kun omalle kohdalle sattuu, ja se kuulema SATTUU niin...kertokaa omia kokemuksianne?

Mulla oli aika kovat kivut, mutta kun sain tarpeeksi kipulääkettä nii auttoi.. ELi tuli supistukset, mulla oli siis viikko 8 tai 9 menossa, ja nuo supistukset ku alko sen lääkkeen jälkeen nii meinas taju lähteä.. kannattaa vaan heti pyytää kipulääkettä eikä kärsiä!

toivon kyllä että en ole raskaana!! omien lapsien katsominen silmiin ja tieto siitä että...yhdeltä lapselta eväisi elämän on.. mutta ei tässä tilanteessa muutakaan voi.

Huomasin menkkojen myöhästyneen, joten ostin raskaustestin. En uskonut olevani raskaana koska olimme kumppanin kanssa käyttäneet kondomia joka yhdynnässä, mutta toisin kävi. Olimme tuolloin seurustelleet vasta vähän aikaa, ja elämäntilanne oli kaikin puolin epävakaa, joten tulimme siihen tulokseen että keskeytän raskauden.

Soitin terveyskeskukseen, josta sain ajan ja keskustelin lääkärin kanssa tilanteesta. Lääkäri teki sisätutkimuksen, antoi lähetteen labraan uutta raskaustestiä ja sukupuolitautitestejä varten. Lääkäri otti myös papan sillä edellisestä oli pari vuotta aikaa.

Vein paperit sairaalan naistentautien polille josta sain ajan ultraan jossa raskauden todettiin olevan viikolla 9 ja risat. Kävimme lääkärin kanssa läpi keskeytyksen kulun ja keskustelimme siitä. Kävin verikokeissa ja sain mukaan suun kautta otettavat cytotec-tabletit jotka tuli ottaa muistaakseni paria päivää ennen seuraavaa aikaa polille.

Polilla sain särkylääkettä, jonka jälkeen emättimeen laitettiin cytotecia, ja makoilin n. tunnin verran. Kun vuotoa alkoi tulla, sain kipulääkettä ja luvan lähteä kotiin. Vuotoa piti seurailla jotta kohtu tyhjentyisi kokonaan. En muista tarkkaan, sainko cytotecia vielä kotona otettavaksi, mutta näin saattoi olla. Vuoto kesti runsaana n. puolitoista vuorokautta, jonka jälkeen se jatkui n. viikon niukohkojen kuukautisten kaltaisena. Kipua ei juuri normaaleja menkkakipuja enempää ollut, paitsi jos istuin kauan paikoillani.

Jälkitarkastuksessa otettiin verikoe jossa todettiin raskaushormonin hävinneen verestä ja muutenkin kohdun tyhjentyneen kunnolla. Keskeytys ei aiheuttanut minulle tunnontuskia tai muitakaan ongelmia, sillä tiedän sen olleen oikea ratkaisu.

Ei raskauden keskeytys tietenkään mitään mukavaa ollut, mutta en tosiaan kadu sitä. Keskeytyksen jälkeen lääkäri tyrkytti minulle ehkäisyrengasreseptin jota kokeilinkin puolisen vuotta, vaikka olin sanonut ettei hormonaalinen ehkäisy sovi minulle. Rengas aiheuttikin limakalvojen kuivumista ja herkkyyttä, aurallisen migreenin, haluttomuutta ja rajuja mielialanvaihteluja. Lopetin renkaan käytön ja olemme kumppanini kanssa käyttäneet kondomia.

Se tosi kipeesti kävi, sitä en kiellä. Nukutustakaan en halunnu. Mulle oli jotenkin tärkeetä käydä asia läpi. Fyysisesti palautui tosi äkkiä, henkisestikin hyvin, kun asia oli loppuun harkittu. Voimia!

Mä en jumalauta ymmärrä, miten aikuinen ihminen voi toimia niin vastuuttomasti, että joutuu abortin eteen... Ei kai ne kukka ja mehiläishommat nyt niin ydinfysiikka ole, etteikö jokainen niitä tajuaisi. Jos ei kykene pitämään ehkäisystä huolta, niin kannattaa ehkä turvautua selibattiin..

kaavinnasta niin kauan etten muista sattuiko kovasti, pillerin kanssa ne supistukset sattui mutta mä jotenkin tunsin että kaipasinkin jotain 'rangaistusta' kun olin siihen tilanteeseen joutunut.

Kyllä siitä selviää, henkisesti ja fyysisesti. Älä ittees ihan liikaa ruoski - jonkun sortin 'morkkis' tietty normaalia. Mulla nykyään ihana poika, mutta en kadu noita nuorena tehtyjä. Joskus se oikeesti on ainoo vaihtoehto, ja joskus raskaaks tulee vaikka ehkäisy ois hoidettukin, ei se oo niin mustavalkosta joka kerta, mitä nää tuomitsijat ajattelee. Tsemppiä ja myötätuntoa täältä!

[QUOTE="just";23494098]Mä en jumalauta ymmärrä, miten aikuinen ihminen voi toimia niin vastuuttomasti, että joutuu abortin eteen... Ei kai ne kukka ja mehiläishommat nyt niin ydinfysiikka ole, etteikö jokainen niitä tajuaisi. Jos ei kykene pitämään ehkäisystä huolta, niin kannattaa ehkä turvautua selibattiin..[/QUOTE]

Kai sä kaikessa viisaudessasi tiedät että myös niitä raskauksia sattuu alkamaan jotka ehkäisystä huolimatta ottavat alkunsa? Että se ei aina 100% joka tilanteessa ole huolimattomuudesta kiinni. Ihan ap:n tilanteeseen kantaa ottamatta..

Kai sä kaikessa viisaudessasi tiedät että myös niitä raskauksia sattuu alkamaan jotka ehkäisystä huolimatta ottavat alkunsa? Että se ei aina 100% joka tilanteessa ole huolimattomuudesta kiinni. Ihan ap:n tilanteeseen kantaa ottamatta..

Tiedän, mutta näiden osuus on marginaalinen. Jotenkin on aika vaikea uskoa, että hyvin hoidetusta ehkäisystä huolimatta on jouduttu jo kaksi aborttia tekemään, niinkuin joillekkin.

Yhteistyössä