Olen aina ollut sitä mieltä abortista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaan harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaan harmaana nyt

Vieras
...etten hyväksy sitä. Mutta....kun se omalle kohdalle kolahtaa, niin :(. Ennen en olisi voinut edes ajatellakaan abortin tekemistä tai ettei se olisi missään tapauksessa edes vaihtoehtokaan.

Meillä siis kaksi lasta, 2v 4kk ja 8kk. Kierukkaa olen laitattamassa itselleni parhaillaan, mutta nyt olenkin alkanut epäillä että olisinkin raskaana. Testiä en ole uskaltanut tehdä. Abortti tuntuu kauhealta, mutta kai se on vaan pakko. En jaksaisi että meille tulisi vauva. Nytkin on ollut aika rankkaa ja juuri kun se vähän helpottaa niin taas...

Ehkä itsekästä, mutta haluaisin omaa aikaa, ilman että imetän tai olen raskaana. Siksi raskautta epäilen ja pelkään, koska huonoa oloa on ollut, kuopus hylkii tissiä, kuukautiseni ovat tulleet, mutta ihmeelliset ovat olleet, parin viikon välein tiputtelua.... ehkä olisi järkevintä tehdä ensin testi, mutta en uskalla. Haluan että olen valmiiksi miettinyt ja päättänyt mitä teen jos olen raskaana. Ja nyt abortti siis vaihtoehtona, kauhistuttaa, mutta en kai voi muutakaan......

nii no,mun ystävä on ollut ilman ehkäsyä jo pitkään ja nyt kun raskaana niin tekeekin abortin. musta tuo tieten tahtoen ilman ehkäsyä naiminen on typerää mikäli sitä lasta ei halua tai voi pitää.
mitä ehkäsyä te sitten olette käyttäneet kun vasta laitatat kierukan? tai olit laitattamassa?sä teet niinkun parhaaks näät.

Miksi ihminen on ehdoton? Koskaan kun ei tiedä, mitä elämä tuo tullessaan. Sen vuoksi olisi itselleenkin suotava perääntymisen mahdollisuus, eikä asettaa itseään selkä seinää vasten ainoastaan sen vuoksi, että on ehdoton jonkin asian suhteen.

Kun asioita lähestyy eri perspektiiveistä ja muistaa kurkata myös kolikon toisellekin puolen, niin huomaa, että kaikki ole niin mustavalkoista, kuin ehkä siihen elämäänsä asti on luullut =)

Ai nyt vastako.... Olisin halunnut laitattaa sen kierukan vaikka jo synnytyslaitoksella, mutta täällä kun ne eivät ala laittamaan sitä ennenkuin kuukautiset ovat alkaneet. Ensin siis silloin otetaan papa, ootetaan sitä ja sit laitetaan kierukka kuukautisten aikaan. Eli näin. ei ole siis ollut mahdollisuutta ennen vaikka olisinkin halunnut.

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Miksi ihminen on ehdoton? Koskaan kun ei tiedä, mitä elämä tuo tullessaan. Sen vuoksi olisi itselleenkin suotava perääntymisen mahdollisuus, eikä asettaa itseään selkä seinää vasten ainoastaan sen vuoksi, että on ehdoton jonkin asian suhteen.

Kun asioita lähestyy eri perspektiiveistä ja muistaa kurkata myös kolikon toisellekin puolen, niin huomaa, että kaikki ole niin mustavalkoista, kuin ehkä siihen elämäänsä asti on luullut =)

jos tällä tarkoitit mun tekstiä niin tää mun ystävä on sairas,se käyttää lääkitystä. silti se on täysin tietoisesti ollut ehkäsyttä ja ilmoittanut ettei halua lasta. ei miehensäkanssa ainakaan ja jos viä haluaa ni myöhemmin.
silloin pitää käyttää ehkäsyä.
jos tulee vahingossa raskaaksi niin sillooin on hyvä olla vaihtoehto. mulla on vain mielipide ystäväni tapaukseen ei ap:n. jos niin käy että ap on raskaana niin hän tekee miten parhaaksi näkee. itse olen raskaana,odotan kolmatta ja tulee pieni ikäero. jos tulisin nopeesti uudestaan raskaaki vahingossa päätyisin ehkä minäkin keskeytykseen. suunnitelmissa ei ole enempää lapsia,ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ai nyt vastako.... Olisin halunnut laitattaa sen kierukan vaikka jo synnytyslaitoksella, mutta täällä kun ne eivät ala laittamaan sitä ennenkuin kuukautiset ovat alkaneet. Ensin siis silloin otetaan papa, ootetaan sitä ja sit laitetaan kierukka kuukautisten aikaan. Eli näin. ei ole siis ollut mahdollisuutta ennen vaikka olisinkin halunnut.

No on kans. Kivahan niitä menkkoja on varrota. Esikoisen kohalla ne ei ehtiny alkaa lainkaan ennen kuopusta. Onneks tääl laitettiin heti jälkitarkistuksessa!

Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:

jos tällä tarkoitit mun tekstiä niin tää mun ystävä on sairas,se käyttää lääkitystä. silti se on täysin tietoisesti ollut ehkäsyttä ja ilmoittanut ettei halua lasta. ei miehensäkanssa ainakaan ja jos viä haluaa ni myöhemmin.
jos tulee vahingossa raskaaksi niin sillooin on hyvä olla vaihtoehto. mulla on vain mielipide ystäväni tapaukseen ei ap:n. jos niin käy että ap on raskaana niin hän tekee miten parhaaksi näkee. itse olen raskaana,odotan kolmatta ja tulee pieni ikäero. jos tulisin nopeesti uudestaan raskaaki vahingossa päätyisin ehkä minäkin keskeytykseen. suunnitelmissa ei ole enempää lapsia,ikinä.

Miksi niin oletat, että sinun tekstiäsi tarkoitin :o

Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:

Miksi niin oletat, että sinun tekstiäsi tarkoitin :o

kun olin viestissäni aika ehdoton..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

meilläkin laitettiin heti jälkitarkastuksessa.

Ap: ajattelin ennen myös, että aborttia en tee koskaan mistään muusta syystä kuin, että jos tulisin raskaaksi raiskauksesta tms. Mutta kun tulin ei-toivotusti (ehkäisystä+imetyksestä huolimatta) raskaaksi, ajattelin vain itseäni ja omaa jaksamistani ja raskaus keskeytettiin heti alussa (viikkoja oli ultran mukaan 4+?). Aviomieheni kanssa keskusteltiin asiasta yksi ilta ja kun kumpikaan ei hetkeäkään epäröinyt, niin heti seuraavana aamuna testin teosta soitin ja varasin ajan lääkärille ja kolme päivää myöhemmin oli raskaus keskeytetty. Enkä kadu. Tiedän että tein oikein ja joskus pitää olla itsekäs,vaikka lapsista kovasti pidänkin ja omani ovat minulle kaikki kaikessa!

Yhteistyössä