En halua moraalisaarnaa, mutta.. abortista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27853717]Ei se ap hyvä ole parista tunnista kiinni. Siinä "käyttöohjeessakin" puhutaan 12 tunnista. Sulla on tainnut unohtua useampi, mutta ehkä et ole huomannut asiaa.

Suosittelen kierukkaa ja säännöllisiä tarkastuksia, et se on ok.[/QUOTE]

Minipilleri EI OLE yhdistelmäehkäisypilleri, ja minipillerin kohdalla se todellakin on parista tunnista kiinni.

Silti (tai juuri siksi) suosittelen tuplaehkäisyä minäkin.

[QUOTE="epätoivoinen";27853262]Tilanne on siis se, että minulle tehtiin viime alkukeväästä abortti, jonka jälkeen otin käyttööni minipillerit. Olen yrittänyt syödä niitä tunnollisesti (päivittäin, mutta en aina välttämättä muista ottaa samaan aikaan), mutta nyt olen taas raskaana. Enkä todellakaan tiedä, mitä pitäisi tehdä. Lasta en haluaisi, mutta en myöskään haluaisi tämän kylän ainoalle lääkärille, joka abortteja 'tekee'. Sain viimeksikin niin kylmää vettä niskaani ko ihmiseltä. Ahdistaa, masentaa ja toivon, että kuolisin pois.[/QUOTE]

mä tiedän miltä susta tuntuu. Tää on ihan kuin mun kirjoittama. Mä tosin söin joka päivä klo 18 pillerin. Nyt on kapselit ja hyvin toimii. Nim.merk. 2x aborttia puolessa vuodessa...

Minipilleri EI OLE yhdistelmäehkäisypilleri, ja minipillerin kohdalla se todellakin on parista tunnista kiinni.

Silti (tai juuri siksi) suosittelen tuplaehkäisyä minäkin.

No minä suosittelen vaikka triplaehkäisyä, mutta vuosia olen minipillereitä syönyt ja juuri uuden paketin avanneena: siinä todella mainitaan, että jos muistaa unohtuneen pillerin ottaa 12 tunnin sisällä, ehkäisyteho säilyy. Pidempi aika vaatii kondomiehkäisyn lisäksi.

Mutta totta toki ne pillerit otettava sännöllisesti!

Minä olen nimenomaan kysynyt lääkäriltä reseptiä minipillereihin (kun en ye-pillereitä olisi halunnut), ja sain kuulla, ettei niitä suositella ilman pätevää syytä, sillä niiden ehkäisyteho kestää vain kahden tunnin heiton suuntaan tai toiseen.

Tästä on jokunen vuosi, ja muistelen kyllä sittemmin lukeneeni, että joku uusi (yksittäinen?) minipilleri olisi "sallivampi" tuon ajan suhteen.

Sitä nyt kuitenkin, että ap:lla on aivan hyvin voinut olla käytössään pilleri, jonka teho laskee parin tunnin unohduksesta.

Anteeksi OT, mutta Tohtori.fi:

"Minipillereissä käytettävä synteettinen keltarauhashormoni (progestiinijohdos) on erilainen eri valmisteissa. Suomessa saatavilla olevissa valmisteissa hormonivaihtoehtoina ovat desogestreeli, levonorgestreeli ja noretisteroniasetaatti. Näistä yhden valmisteen ehkäisyteho perustuu munasolun irtoamisen eli ovulaation estoon sekä kohdunkaulan liman sitkistymiseen. Siten sen ehkäisyteho on verrattavissa yhdistelmäehkäisytablettien ehkäisytehoon, eikä tabletin ottamisen ajankohta ole yhtä kriittinen kuin perinteisillä minipillereillä, vaan seuraavan tabletin otossa sallitaan 12 tunnin viive (perinteisten minipillerien 3 tunnin sijasta). Muut eli ns. perinteiset minipillerit eivät säännönmukaisesti estä ovulaatiota, vaan niiden ehkäisyteho perustuu ennen kaikkea kohdunkaulan liman muuttumiseen siittiöille hankalaksi läpäistä, minkä vuoksi ottoajassa voidaan sallia enintään 3 tunnin viive."

Aloittajalle tsemppiä! P*skamainen tilanne, mutta ei se kyllä sen lääkärin asia ole sinua tuomita.

Yhteistyössä