karppiruokapäiväkirja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
hei, pliis..Kommentoika joku mun syömisiä...

Eilen:
Aamupala: kahvia, karppileipänen ( pieni, juomalasin suun kokoinen ja litteä, se mihin tulee juustoa, rahkaa, yms. ) kinkulla ja salaatilla.

Lounaaksi vaan kahvia ja turkkilaista jugua mustikoilla ( öbaut 2-3dl )

Päivällinen: keitettyjä papuja ja kermaista lihakastiketta.

Iltapala: 2 munan munakas jossa täytteenä kinkkua.

Tänään:
aamupala: samainen karppileipä salaatilla ja meetwurstilla.

lounas: porsaanleike voinapilla + lämpimät he-ma-pa ja vihersalaattia jossa lisänä raejuustoa.

Päivällinen: Grillimakkara, ryynimakkaran puolikas, kiinankaalia fetalla, vesimelonia pari pientä siivua sekä karppileipä voilla ( pienempi kuin aamupalalla, tässä juusto on korvattu porkkaraasteella.)
( jälkkäriksi pieni suklaajäätelöpallo ilman vohvelia :ashamed: )

Miltä nämä kuulostavat? Musta tuntuu että olen pikkuisen pihalla tämän aloittelevan karppaamiseni kanssa :ashamed::|

Aika vähältä kuulostaa... Ootko syöttäny fineliin? Muuten kuulostaa hyvältä :) Muista että he-ma-pa:ssa on aika paljon hiilaria, mut jos ketoosi ei ole tavoitteena niin sitten ok.

Aika vähältä kuulostaa... Ootko syöttäny fineliin? Muuten kuulostaa hyvältä :) Muista että he-ma-pa:ssa on aika paljon hiilaria, mut jos ketoosi ei ole tavoitteena niin sitten ok.

Vähältä?
En ole syöttänyt Fineliin- ihan uus juttu mulle.

Ketoosi ei ole tavoitteena, vaan vähentää hiilareita rajusti, saada uutta potkua ruokavalioon ja saada hyvää oloa itselle =)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vähältä?
En ole syöttänyt Fineliin- ihan uus juttu mulle.

Ketoosi ei ole tavoitteena, vaan vähentää hiilareita rajusti, saada uutta potkua ruokavalioon ja saada hyvää oloa itselle =)

Fineli : Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ja valitse ruokakori :) Mut joo, vaihda vaikka toi he-ma-pa kruunusekoitukseen (parsakaali, kukkakaali, porkkana). Ainakin enemmän rasvaa voisit syödä. Mä syön hiilareita n. 50 g päivässä, proteiinia n. 60-70 (tulee helposti liikaa) ja rasvaa 150-200 g.

Syöt melkoisen paljon, varsinkin siihen verattuna että karppiruoka on todella energiapitoista, pelkään pahoin että tuolla tavalla alat lihoa.

Karppaajien höpinä siitä ettei karppaamalla voi lihoa, on puppua, kokemusta on. Ihminen pystyy lihottamaan itsensä vaikka salaatinlehdillä kun syö yli kulutuksen.

Finelin mukaan tälle päivälle: 1700kcl,kokonaispaino 1720g: hiilari 89g, rasva 80g, protsku 105g.
Eli päin prinkkalaa nuo menee. Hmm..mitenhän tuota lähtis muuttamaan..: /

Minusta kuulostaa todella niukalta määrältä ruokaa. :/

Mä syön vielä vähemmän :D Tänään oon syöny kinkkumunakkaan (3munan) ja suklaakohokkaan (karppimalli)
Ja mun päiväseksi tulokseksi tuli hh.40.8 r.170,5 pr.47,5 :) Se riippuu ihmisestä paljonko mahtuu. Jos saa esim tällä 2krt/päivässä homman kuntoon ni mikäs siinä ja pysyy kylläisenä.

Mutta lisää rasvaa (paljon lisää rasvaa) Ja vähän vähemmän proteiinia. Leipä ehkä kannattaa jättää kokonaan pois ja korvata he-ma-pa wokvihanneksilla tai parsakaalilla.

Mä syön vielä vähemmän :D Tänään oon syöny kinkkumunakkaan (3munan) ja suklaakohokkaan (karppimalli)
Ja mun päiväseksi tulokseksi tuli hh.40.8 r.170,5 pr.47,5 :) Se riippuu ihmisestä paljonko mahtuu. Jos saa esim tällä 2krt/päivässä homman kuntoon ni mikäs siinä ja pysyy kylläisenä.

Mutta lisää rasvaa (paljon lisää rasvaa) Ja vähän vähemmän proteiinia. Leipä ehkä kannattaa jättää kokonaan pois ja korvata he-ma-pa wokvihanneksilla tai parsakaalilla.

Okkei. Mä olen ottanut esim. aamulla tuon karppileivän, koska olen ollut aika kova syömään leipää ( normiversiota siis) ja nyt sen korvikkeeksi kokeilin tuota. Pitää ruveta syömään jotain muuta sitten..

MItä ihmettä mä oikein syön niin että protskut vähenee, rasva nousee ja se on vielä terveellistä :ashamed:

Munakkaat voi tehdä myös keltuaisista niin tulee vähemmän proteiinia. Mä teen yleensä munakkaan jossa 1 muna ja 2 keltuaista. Lisäksi kermaa ja päälle vielä voita niin varmasti tulee paljon rasvaa!

Teen juominen kermalla on myös hyvä tapa lisätä rasvaa (itse laitan puoli desiä kerralla). Ja ruuat teen kermakastiikkeisiin joissa PALJON voita.

Syöttekös kalkkunaa? Siitä olisi hyvä tietää vähintään tämä:
http://koti.utanet.fi/~paula/maalla/kalkkunakukkoja.htm

Ostaisin mieluiten luomukalkkunaa, jos jostakin saisi. Onko missään?

hei, pliis..Kommentoika joku mun syömisiä...

Eilen:
Aamupala: kahvia, karppileipänen ( pieni, juomalasin suun kokoinen ja litteä, se mihin tulee juustoa, rahkaa, yms. ) kinkulla ja salaatilla.

Lounaaksi vaan kahvia ja turkkilaista jugua mustikoilla ( öbaut 2-3dl )

Päivällinen: keitettyjä papuja ja kermaista lihakastiketta.

Iltapala: 2 munan munakas jossa täytteenä kinkkua.

Tänään:
aamupala: samainen karppileipä salaatilla ja meetwurstilla.

lounas: porsaanleike voinapilla + lämpimät he-ma-pa ja vihersalaattia jossa lisänä raejuustoa.

Päivällinen: Grillimakkara, ryynimakkaran puolikas, kiinankaalia fetalla, vesimelonia pari pientä siivua sekä karppileipä voilla ( pienempi kuin aamupalalla, tässä juusto on korvattu porkkaraasteella.)
( jälkkäriksi pieni suklaajäätelöpallo ilman vohvelia :ashamed: )

Miltä nämä kuulostavat? Musta tuntuu että olen pikkuisen pihalla tämän aloittelevan karppaamiseni kanssa :ashamed::|

Boldasin ne jotka jätät nyt ihan ensiksi kokonaan pois. Ja sitten ne rehut. Niitä pitää syödä min 500g/vrk. Mihin sä olet ne piilottanut?

Boldasin ne jotka jätät nyt ihan ensiksi kokonaan pois. Ja sitten ne rehut. Niitä pitää syödä min 500g/vrk. Mihin sä olet ne piilottanut?

Kauppaan :ashamed:
tai no joo, osa on pakkasessa..
Nuo tummennetut tiesinkin, etteivät ehkä ole hyviä.. he-ma-pa tuli "uutena". Luulin ensin että kaikkea muuta saa syödä paitsi viljatuotteita ( paitsi just esim. leseet, tms. pieninä määrinä ), riisiä ja pottua.

Helvetti kun on hankalaa, hedelmät ovat off, samoin esmes maissi, porkkana + paprika ( paprika varsinkin mun ehdoton lemppari).
Nuo pavut ovat uusi juttu ja niidenkin kanssa vähän tökkii- kun piilottaa ne kerma, tms. kastikkeeseen niin sitten menevät..Samoin kukkakaali olisi hyvä- sitä pitää varmaan höystää juustolla..

Karppisivuja olen kahlannut, kaikki ilmoitetaan siellä eri pitoisuuksina..Ei ihan selvinä ruoka- aineina. Tällä tavalla alussa tarvitsi ihan selkeät ohjeet :ashamed:

Okei, nyt olen poistanut noita tiettyjä aineksia pois- eilen söin:

aamulla turkkilaista jugua mustikoilla
lounaaksi: munakas kinkulla
päivällinen: gratinoituja ( olympia- juustoa, kermaa, muna gratiinissa ) kukkakaaleja, kassler- pihvi valkosipulivoilla sekä wokkivihanneksia ( sientä, paprikaa, vesikastanjaa, jne) sekä vihersalaattia ( tammenlehtisalaattia, fetajuustoa sekä kurkkua )
Illalla chilipähkinöitä ja pistaasipähkinöitä ( oli leffailta).

Juomat vaihdoin kevytmaitoon, kun aiemmin oli rasvatonta ja kahviin laitan punaista tai kermaa, kumpaa nyt on saatavilla.

Plussina vois sanoa että olo on ihan huippu: nälän tunnetta ei oikeastaan ole ja vatsa toimii. Tuota vatsantoimista epäilin ja olin ihan varma että siihen jämähtää kun lopetan hiilareiden vetämisen ( toki siis syön edelleen hiilareita, mutten perunaa, leipää, pastaa, riisiä tai viljatuotteita) mutta paremmin ei ole toiminut varmaan koskaan :O

Turvonnut olo ja ruuan jälkeinen ähky ovat täysi poissa, vaikka syönkin aterioilla mahan täyteen saakka ja nälkä pysyy poissa paljon paremmin kuin tummalla pastalla :popcorn:

Kyllähän paprikaa voi syödä ja porkkanaakin,muttei kovin suuria määriä.Nyt olikin sulla hyvin "rehuja" ruokana,mä en oikei rehuista tykkää,vaikka niistä tuleekin hyvä olo ja vatsa toimii,vaikee saada tuo 500g nieltyä :D. Suosikkilounas mis saa salaattia menemään on lautasellinen salaattia,missä hiukan sipulia,chiliä ja pieni tomaatti,höystetään turauksella majoneesia ja lämpimällä pilkotulla jauhelihapihvillä...ihan kuin hampparia söisi.

Yhteistyössä