Ruokakuvaketju

Mitä chiliä nuo on ? Tulinen ruoka on hyvää.:p
Mie oon käyttäny yleensä tulista peperonia tai piripiriä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä chiliä nuo on ? Tulinen ruoka on hyvää.:p
Mie oon käyttäny yleensä tulista peperonia tai piripiriä.
ihan tota tommosta espanjalaista vihreetà ja tulista (niità oli kahta laatua, tulista ja miedompaa) . etsin semmosta punasta, muttei ollut kaupassa. tosta tulee niin ytyà ettà varmaan yks neljànnesosa lusikallinen kastiketta riittàà suuren pasta-annoksen maustamiseen
 
Keittiönoita
Sunnuntaina keittelin ketsuppia:


Lounaaksi eilen makaroonilaatikko lampaan jauhelihasta:


Päivälliseksi herkkusieni-pekonipiirakka ja jämistä kasattu salaatti:


Tänään katkarapurisotto:
 
Keittiönoita
[QUOTE="Mamma italiana";23472754]keittis noitis, ketsuppiohjetta kehiin ja het paikalla :)[/QUOTE]
- noin puoli kiloa tomaatteja
- 1 punainen paprika
- 1 isohko sipuli
- 1 dl sokeria
- 2 valkosipulinkynttä
- 1 dl valkoviinietikkaa
- 1 tl suolaa
- 2 rkl siirappia
- 1 tl chilijauhetta
- ripaus cayennepippuria ja kanelia

Tomaatit kaltataan ja otetaan siemenet pois. Sipuli kuoritaan ja silputaan. Paprikasta poistetaan siemenet ja paloitellaan. Laitetaan kaikki aineet kattilaan. Keitetään miedolla lämmöllä noin tunti ja soseutetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23472914:
- noin puoli kiloa tomaatteja
- 1 punainen paprika
- 1 isohko sipuli
- 1 dl sokeria
- 2 valkosipulinkynttä
- 1 dl valkoviinietikkaa
- 1 tl suolaa
- 2 rkl siirappia
- 1 tl chilijauhetta
- ripaus cayennepippuria ja kanelia

Tomaatit kaltataan ja otetaan siemenet pois. Sipuli kuoritaan ja silputaan. Paprikasta poistetaan siemenet ja paloitellaan. Laitetaan kaikki aineet kattilaan. Keitetään miedolla lämmöllä noin tunti ja soseutetaan.
Kuinka kauan tämä säilyy, vai ehtiikö aina loppua niin, ettei ehdi säilyvyyttä miettiä?=) Kuulostaa hyvältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23472945:
Ehtii loppua :D Etikka ja sokeri pitää sen kyllä ihan hyvänä sen viikon pari, mitä meillä tuo kestää. Lopullinen määrä tuossa on ehkä sellanen 3,5 - 4 dl.
No hyvä. Minulla on yhdessä englantilaisessa keittokirjassa hyvin samantapainen ohje ja siinä sanottiin, että säilyy jääkaapissa oikein kolmekin päivää:O En viitsisi tehdä niin lyhyttä käyttöaikaa varten, pitäisi tehdä niin pieni määrä, ettei maksa vaivaa.
 
Keittiönoita
No hyvä. Minulla on yhdessä englantilaisessa keittokirjassa hyvin samantapainen ohje ja siinä sanottiin, että säilyy jääkaapissa oikein kolmekin päivää:O En viitsisi tehdä niin lyhyttä käyttöaikaa varten, pitäisi tehdä niin pieni määrä, ettei maksa vaivaa.
:O Jopas on lyhyt säilyvyysaika. Samalla periaatteella mä keittelen chutneytkin ja kyllä ne kylmässä säilyvät avattuina viikon pari.
 
Keittiönoita
Keittis, saisinko herkkusieni-pekonipiirakan ohjeen? Varsinkin pohjan (oletan et teet sen itse)? :)
- 1,5 dl vehnäjauhoja
- 1,5 dl grahamjauhoja
- 50 g voita
- noin desilitra vettä
- 2 tl leivinjauhetta

Kuivat aineet sekoitetaan keskenään. Nypitään voi jauhojen joukkoon ja lisätään vettä kunnes taikina tuntuu kiinteältä eikä se tartu enää sormiin.

Täyte kuuluu sarjaan "jämät" eli siinä oli 4 herkkusientä paloiteltuna, 1 sipuli silputtuna, vajaa paketti pekonia ja puolikas keltainen paprika. Päälle seos, jossa oli noin 2 dl ruokajugurttia, 1,5 dl juustoraastetta, 2 kananmunaa ja noin teelusikallinen mustapippuria.
 

Yhteistyössä