Menisin varmasti sekaisin jos saisin joskus palkkaa?

  • Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
----
Mulla jää vajaa tonni verojen ja vuokran jälkeen käteen kuussa. Ruokaa menee vaihtelevasti, ehkä pari hunttia kuussa ja muita laskuja on noin satasen verran. Asun yksin.
 
[QUOTE="vieras";23460193]3000 - verot-vuokra-työssäkäyntikulut-ruoat-muut laskut= 300 e että ei sitä kuule työnteolla rikastu.[/QUOTE]

Ei tietenkään rikastu jos menot ovat liian isot tuloihin nähden.
 
----
[QUOTE="vieras";23460257]Näinpä, ja jos sulla olis perhettä se tonni menisi ruokaan ja lasten vaatteisiin ja harrastuksiin, että älä pelkää että sulle jotain jäisi.[/QUOTE]

En ole hankkimassa perhettä :) Arvostan omaa elämäntilannettani. Pärjään nyt ihan hyvin.
 
[QUOTE="vieras";23460268]No suomessa naisten keskipalkka on 2500e että sanoppa missä asut ja mitä syöt, jos tuolla meinaat rikastua. Ja perhettäkin on siunaantunut.[/QUOTE]

Minulla suurin bruttopalkka on ollut noin 1800 € ja siihen kun sai erilaisia lisiä, iltalisä, pyhälisä, lauantailisä, joskus jotan bonuksia, niin useimmiten bruttopalkka oli noin 2000 €, josta verot pois. Rahaa jäi silti aivan valtavasti käyttöön ja säästöön. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Vaikka olisi lapsiakin niin olisin pärjännyt loistavasti noilla rahoilla ja lapsistahan saa vielä vähän tuohon lisää, lapsilisät, elatustukea jos ei asu lasten isän kanssa jne. Itse olen yksinhuoltajaperheestä, jossa kaksi lasta ja äitini tilille saatu palkka ei ole koskaan ollut yli 1500 euroa. Silti on ollut varaa matkustella, vaatteisiin, omistusasuntokin oli aikoinaan.
 
Samaa miettinyt ja jaksan närkästyä kun jotkut ihmiset ylenkatsoo joitain työpaikkoja minimaalisen palkan takia.

Hmph.

Kädestä suuhun elän olosuhteiden pakosta, toivottavasti pääsen syksyllä kouluun ja sitä kautta ehkä jopa oikeisiin töihin.

Se on kuulkaa se 300 joka käteen jäis aika hemmetin iso raha MULLE ainakin.
Siis jos jäis pakollisten jälkeen.
 
pongo
Mä olin ihan täpinöissäni, kun opiskeluvuosien jälkeen tilille rapsahti eka palkka, suuruudeltaan noin 1500€. Opintojen jälkeen päästiin miehenkin kanssa asumaan yhtä kämppää, eli vuokra, sähkö jne voitiin maksaa porukassa. Se muutama yli jäänyt satalappunen oli ISO raha, ei todella tullut mieleen alkaa kitistä, että "jäi vain kolmesataa ruokien ja laskujen jälkeen." Rahaa sentään jäi, ekaa kertaa vuosiin. Ja kun muutaman kerran laittaa syrjään sen kolmesataakin, tilillä on tonni pelivaraa että hujahtaa. Kyllä tuntui mukavalta!

Samasta haaveilen, nyt tosin on vika kk kh-tukea menossa ja ensi kuussa alkaa äitiysloma. Tuli pieni ylläri, kun näin pian tulee toinen vauva. Kummasti kh-tuen jälkeen ä-päivärahakin on olevinaan iso summa, kun siinä on korotustakin sen aiemman palkkatulon perusteella.Mä en ihan ymmärrä näitä ihmisiä, jotka tienaavat 5000€ kuussa ja rankuvat koko ajan pientä palkkaa tms. Sietäisivät hävetä.
 
JaV
Mun "palkka" on tällä hetkellä lapsilisät kahdesta lapsesta :D Eli sehän nyt menee tietenkin lapsiin. (211,34e nousi muuten 84senttiä juuri :) ) mies tienaa vaihtelevasti 1500e-3000e/kk

Mutta:se ei olekkaan raha mikä tekee meidät onnelliseksi,vaan tämä oma perhe ja kaikki läheiset.
Vaikka joskus tekis niin mieli ostaa jotain,ja toivoo että olispa töissä ja olis rahaa ostaa jotain,niin SILTI oon onnellisempi kun saan seurata lasten kasvua kotona. :) tää on ihan parasta.Enkä koe olevani"yhteiskunnan elätti",kun en saa kuin nuo lapsilisät.

Yrittäkää nauttia elämästä :) !
 
..
minä olen köyhä. parin päivän päästä tulee 290€, laskuja 300€ edestä... jääkaappi ihan tyhjä, voi paketti vain ( sekin menny kuukaus sitte vanhaks) en saa minkäänlaisia töitä vaikka kuinka etsin ja kyselen... sosku ei maksa kuin puhelinlaskun.. muut eivät kuulemma ole pakollisia.. niin eihän tämä asunto ole ei.. eikä sähkö ja vesi..
autokii on pakko olla kun viistoista kilometriä kauppaan ja linja-auto ei kulje.. välillä mietin josko hyppäis köyden jatkoks...
 
minä olen köyhä. parin päivän päästä tulee 290€, laskuja 300€ edestä... jääkaappi ihan tyhjä, voi paketti vain ( sekin menny kuukaus sitte vanhaks) en saa minkäänlaisia töitä vaikka kuinka etsin ja kyselen... sosku ei maksa kuin puhelinlaskun.. muut eivät kuulemma ole pakollisia.. niin eihän tämä asunto ole ei.. eikä sähkö ja vesi..
autokii on pakko olla kun viistoista kilometriä kauppaan ja linja-auto ei kulje.. välillä mietin josko hyppäis köyden jatkoks...
Minkälainen koulutus? Miten olisi opiskelu? Kai kuitenkin asumistukea saatte ja työttömyystukea?
 
[QUOTE="vieras";23460268]No suomessa naisten keskipalkka on 2500e että sanoppa missä asut ja mitä syöt, jos tuolla meinaat rikastua. Ja perhettäkin on siunaantunut.[/QUOTE]

Mä oon opiskelija ja siis tottunut pieniin menoihin. Kesällä, ku meen töihin ja saan palkkaa 1900e, meillä jää ruoan,laskujen ja vuokran jälkeen rahaa ainaki 800e säästöön. Tosin kesällä tulee auton vakuutus ja verot maksuun, joten niihin menee toi yhen kuukauden 800e mut loppukuukausina ne jää käteen jos ei mitään suurempaa tule.

Miellä vuokra 750e ja asutaan kolmiossa ja perhettä on.
Niinku joku jo sanoi, ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
 

Yhteistyössä