Meijän päivä. (tilitystä minun suloisesta pikkupirusta)

"pellervo"
[QUOTE="vieras";23455665]No kummasti tuohon tilitykseen oli nostettu vain negatiivisia asioita.[/QUOTE]

Niinpä! Kivemmankin kertomuksen ois varmasti samasta päivästä saanu jos lapsesta OIKEASTI nauttisi ja tykkäisi hänen touhuistaan. Hassua, että luettelet kertomuksessasi kaikkea negatiivista ja sitten toistelet myöhemmissä viesteissäsi, että et oikeastaan mitenkään negatiivisesti lapsesta ajattele... kyllä se oikea asenne paistaa tuosta kertomuksestasi.

[QUOTE="pellervo";23455710]Niinpä! Kivemmankin kertomuksen ois varmasti samasta päivästä saanu jos lapsesta OIKEASTI nauttisi ja tykkäisi hänen touhuistaan. Hassua, että luettelet kertomuksessasi kaikkea negatiivista ja sitten toistelet myöhemmissä viesteissäsi, että et oikeastaan mitenkään negatiivisesti lapsesta ajattele... kyllä se oikea asenne paistaa tuosta kertomuksestasi.[/QUOTE]

Voi herra isä teijän kans. Kokkeileppa asennoitua toisin ja lukase uusiksi.

Heh, mä taas en nähny tuossa kirjoituksessa mitään negatiivista, vain pilke silmäkulmassa kirjoittamista:O
No nimenomaan. Kuhan vain halusin jakaa mitä kaikkea meän ehtiväinen on tälle päivää puuhannu, kyllä se vika on lukijassa jos se tekkee nuista asioista negatiivisia. Esim. vaikka mulla korvat särkyy kattilankansien paukuttelusta, se ei minua haittaa, siinäkö paukuttaa niin paljon ko sielu sietää jos se on kivaa. Ko huokailen pyykkirumban keskellä tytön pyykkien riipimiselle, olen siinä samalla jutustellu iloisesti tytölle ja jopa kutittelin sitä että unohtais mitä on ollu tekemässä.
Ah, ja niin! Ko se "ruokki koiraa" naureskelin itekseni sen touhuja siinä samalla ko kielsin.

"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja häh;23455708:
Mun mielestä teksti oli ihan selkeästi huumorisävytteinen, ei missään nimessä negatiivinen, saati että siitä ois paistanu läpi kyllästyminen lapseen. :O Siinä sen näkee, miten erilaisia me ihmiset olemme ja miten eri tavalla luemme samaa tekstiä.
Täysin samaa mieltä!

Kuin suoraan meiltä. Mutta meilläpä noita asuukin pari kappaletta, nyt kun tuo pienempikin kävelee niin on tuplasähellykset. Meillä on ollu tänään ihana päivä siis oikeasti, mitä nyt kuopus on vetänyt koiraa hännästä. Muuten on täällä mennyt loistavasti.

"ermeli"
No nimenomaan. Kuhan vain halusin jakaa mitä kaikkea meän ehtiväinen on tälle päivää puuhannu, kyllä se vika on lukijassa jos se tekkee nuista asioista negatiivisia. Esim. vaikka mulla korvat särkyy kattilankansien paukuttelusta, se ei minua haittaa, siinäkö paukuttaa niin paljon ko sielu sietää jos se on kivaa. Ko huokailen pyykkirumban keskellä tytön pyykkien riipimiselle, olen siinä samalla jutustellu iloisesti tytölle ja jopa kutittelin sitä että unohtais mitä on ollu tekemässä.
Ah, ja niin! Ko se "ruokki koiraa" naureskelin itekseni sen touhuja siinä samalla ko kielsin.
Säälittävää selittelyä ja puolustelua.

:)
Voi elämä joitakin ihmisiä!

Mä tykkäsin hirmusti sun txt ja päivästä. Yleensä pitkät txt on multa jäänny lukematta niitten tylsyyden takia :D
Tämän luin varsin mielellään :)
Tohuava pikkunen sulla siellä.

Jätä omaan arvoon noi negailijat!

Jumalauta!!
on se kumma että, joittenkin on pakko valittaa koko aika. Ei tossa tekstissä ollu mitään negatiivista, oli kirjotettu mun mielestä huumorilla ja lempeydellä omaa palleroista kohtaan. Se on vaan pakko ettimällä, ettiä noita asioita mistä saa valittaa. Sitten nää samaset negailijat on taputtelemassa ja säälimässä niitä, jotka oikeesti kirjottaa täällä jotain negatiivista ja niissähän ei mitään ollukkaa mitään negatiivista. Ilmeisesti voivat samaistua niihin oikeisiin negatiivisuuksiin niin, hyvin että, valittamista ei löydy.

Siis tämä oli ihan selvästi huumorilla kirjoitettu. Ja ap selvästi on ylpeä lapsestaan, kun osaa tuommoisia hauskoja temppuja, niin se kuuluukin olla ylpeä!

Minusta kuulosti kivalle ja meillä vähän samanlaista touhua 11kk kanssa :)

"vieras"
Ihan selvää huumoriahan se oli. Palstalla vaan pitäs aina sanoa kaikki just niin kun tarkottaa, kun muuten ei mee jakeluun. Esim. ironiaa ja sarkasmia ei ymmärretä ollenkaan, niissä kun usein sanotaan toista mitä tarkoitetaan. Jos pilke silmäkulmassa kirjottaa, monet ottaa ihan tosissaan. Ehkä jos ei ole kokemusta erilaisten tekstien lukemisesta (ja ymmärtämisestä), voi tulla sellaiseksi joka ottaa kaiken tosissaan.

on se kumma että, joittenkin on pakko valittaa koko aika. Ei tossa tekstissä ollu mitään negatiivista, oli kirjotettu mun mielestä huumorilla ja lempeydellä omaa palleroista kohtaan. Se on vaan pakko ettimällä, ettiä noita asioita mistä saa valittaa. Sitten nää samaset negailijat on taputtelemassa ja säälimässä niitä, jotka oikeesti kirjottaa täällä jotain negatiivista ja niissähän ei mitään ollukkaa mitään negatiivista. Ilmeisesti voivat samaistua niihin oikeisiin negatiivisuuksiin niin, hyvin että, valittamista ei löydy.
Epäilen että joillaki vaikuttaa se, mikä nimimerkki alotuksen tekkee.

"Sara"
Alkuperäinen kirjoittaja häh;23455708:
Mun mielestä teksti oli ihan selkeästi huumorisävytteinen, ei missään nimessä negatiivinen, saati että siitä ois paistanu läpi kyllästyminen lapseen. :O Siinä sen näkee, miten erilaisia me ihmiset olemme ja miten eri tavalla luemme samaa tekstiä.
Peesi! Ihme mörrimöykkyjä täällä taas liikkeellä :eek:

"vieras"
Ironiaa ja sarkasmia ymmärtää harva. Jotkut kommentoijat eivät tiedä hyytiksestä mitään.
Itse luulen, että hyytiksen pinna on palstan pisimpiä oman lapsensa kanssa, eikä siinä tule olemaan kyllästymistä.

J-t harmaana
Tuo kuulostaa niin ihana tutulta :) Mulla tyttö 1v2kk ja joka paikkaan ehtii, ja kissat ja koira kiinnostaa kanssa. Mutta puhu ei vielä, huutaa vaan muuten omaa mökellystään kun jotain tahtoo tai jostain kieltää :)

"vieras"
jos aloituksen olisi tehnyt joku muu palstamammat olisi hihkuneet ilosta,että voi kun ihanaa ja lässyn lässyn lää,mutta kun aloittaja oli hyytis pitää taas vääntää ja vängätä vittuiemisen ilosta.
sama juttu savannan ja rollon kanssa.
tsemppiä hyytis

"hihi"
Hih, minusta tämä kuulosti ihan pikkulapsiperhearjelta. Ei kaikkea kannata niin vakavasti ottaa!

Ja ihan offtopic, eikö äitikään saa välillä kyllästyä pikku-uhmiksensa jatkuvaan kieltämiseen ja pahantekoon?

Hyvin samanlainen meno on täällä 1,5ween pojan kanssa. :)

..
[QUOTE="KKK";23455685]Taaperosi vaikuttaa aika vauhdikkaalle. Minulle kirjoituksestasi tuli mieleen, ettet ehkä jaksa koko rumbaa vaan ikäänkuin alistut ja annat olla koska et jaksa kieltää tai panostaa siihen kasvatuspuoleen ja oikean toimintavan juurruttamiseen.[/QUOTE]

siis nimenomaanhan huomiotta jättäminen on kaikkein paras keino hallita huomionhakuista uhmaa silloin kun se vaan on mahdollista eli silloin kun toiminta on sinänsä harmitonta kuten pyykkien kiskominen. minnusta nuo tilanteet oli fiksusti hoidettu suurimmaksi osaksi.

Tuo kuulostaa niin ihana tutulta :) Mulla tyttö 1v2kk ja joka paikkaan ehtii, ja kissat ja koira kiinnostaa kanssa. Mutta puhu ei vielä, huutaa vaan muuten omaa mökellystään kun jotain tahtoo tai jostain kieltää :)
Meillä tyttö on puhunu jo pitkään, tosin saa olla tarkkakorvanen että ymmärtää ja saa selvää puheesta. Yksittäisiä sanoja sannoo ja nyt on ihan äskettäin alkanu tulla kaks sanasia lauseita, harvakseltaan tosin kuitenki. Ja niitä omia sanoja on paaaaaljon :D

Yhteistyössä