näin mäkinkuvittelin kunnes huomasin et pistin peltoon kaks ämpärii pottuja ja ulos tuli ämpärillinen.... omenat ja marjat on helppoja mut toi kasvimaa on mulle mysteeri viel kolmen vuoden jälkeenkin. ens kesänä kasvatan vain herneitä ja porkkanoita ja salaattiaEi ole kuitenkaan tarkoitus muuttaa sinne kokopäiväisesti mutta kyllä aion jatkossa omat vihannekset, marjat ja omenat kasvattaa joka kesä..
Jep, asuin pienenä ja halusin myös jatkaa joten etsin puolisokseni maanviljelijän. Elämä on kovaa työtä, mutta nautinnollistaMaalle isoon taloon, kasvimaata hoitamaan, kalastamaan..
Olisin kotona kaikki päivät pojan kanssa ja hoitelisin leivonnat yms. Tosin leipää vois ostaa kaupasta
Possuja, kanoja, hevonen, ehkä jopa lehmä..
Ainahan sitä haaveilla saa
Korjaan, kokopäiväisen (3 vuoro) työelämän aloitus. Teenhän nytkin vähän duunia.Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23444883:Ompa kiva ku muillakin samoja haaveita!! Etsiskelin jo valmiiksi sitä sateenvarjoa mutta yllätyksekseni en sitä näemmä tarvikaan!
Kaupunkimme on muutenkin pikkukaupunki, joten maalle pääsisi jo siirtymällä 20 kilometriä syrjempään. Mua on alkanut hurjasti ahdistamaan työelämän aloitus, kiireinen elämä jne, kun olen kuitenkin todella luonnonläheinen ihminen ja rauhaa rakastava.
Tiedän mitä on korpielämä kun pienestä pitäen kulkenut vanhempien mukana mökillä, joka on todellakin MÖKKI, ei huvila
Ihannoin entisaikaista elämää ja haluaisin elää sellaista... Toki jos vakituisesti asuisimme maalla, tulisi olla nykyaikaiset mukavuudet, en tietty halua luopua pyyki- ja tiskikoneesta, tietokoneesta puhumattakaan
Elämme nytkin aika vaatimattomasti, leivon paljon, kalastan, marjastan ja sienestän. Mutta vain aina silloin kun muilta KIIREILTÄ kerkeää!
Joku kirjoitti ettei halua elää miehen siivellä tms... Me olemme kuitenkin perhe jossa kumpikin tekee osansa jotta kaikilla on hyvä olla. Toinen voi siis hyvin olla se tienaava osapuoli ja toinen hoitaa kaiken muun. Ihan normaalia ja näinhän se on lähes aika ennenkin ollut perheissä!
Mua pelottaa olla erinlainen kuin muut, se tässä ehkä hidastaa... Pitäisikö ihmiset (varsinkin ura-sellaiset) minua laiskana työnvieroksujana? Paljon kysymyksiä pyörinyt päässä...
No kommentteja otan vastaan vielä! Kiitos jo edellisistä!
toi on hyvä ratkasta niin et ottaa hoitoon naapurin elukat niin saa välillomittajan. meil oli kesäl kaks lammast ja yks naapurin mäkättäjä siin laumas. ainaku tartti niin ne kävi pistään talliin. ja mä kävin joskus hoitaa niiden possujaMielestäni on sellainen EU-direktiivi olemassa, että lehmää ei saa pitää ns. lemmikkinä, eli sitten olisi oltava ihan maitotila. Ei olisi minusta kyllä maalla eläjäksi. Nimenomaan tuo, että aamuin illoin olisit kiinni siinä eläinten hoitamisessa, niin huh huh. JOKA PÄIVÄ. AINA.