Arvoisat kanssakokkaajat ja -leipojat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummeliisa

Tunnettu jäsen
28.08.2010
34 446
106
63
60
Oulu
www.viipaleita.net
Olen järjestämässä lauantaiaamulle brunssia noin 35 hengelle (osa pikkulapsia) ja mietin menyytä.

Jonkinlainen käsitys kyllä jo itsellä, mutta niihin tarjottaviin sisältyy paljon sellaisia juttuja joita tehnyt monesti ennenkin eli jotain ihan uutta ideaa/uusia ideoita kaipailisin.

Mitä te suosittelisitte tarjottaviksi?

Viimeksi muokattu:
Jokin ihana suolainen kakku, sellainen, mihin tulee hapankorppu-pohja, ja siihen sellainen liivatteella jämäköitetty täyte päälle. Tomaattipiirakka olis ihana myös. Samoin muutenkin kaikki suolaiset piiraat, tuo hyytelökakku tuli mieleen siksi, että se sopii hiilareita vahtivalle, ja tomaattipiirakka taas on kasvissyöjän ystävä. :) Mä olen itse juhlissa enemmän suolaisen kuin makean perään. :D

Jokin ihana suolainen kakku, sellainen, mihin tulee hapankorppu-pohja, ja siihen sellainen liivatteella jämäköitetty täyte päälle. Tomaattipiirakka olis ihana myös. Samoin muutenkin kaikki suolaiset piiraat, tuo hyytelökakku tuli mieleen siksi, että se sopii hiilareita vahtivalle, ja tomaattipiirakka taas on kasvissyöjän ystävä. :) Mä olen itse juhlissa enemmän suolaisen kuin makean perään. :D

Tuo hyytelökakku kuulostaa mielenkiintoiselle.
Kiitos ideasta!

Ai mut se olikin brunssi.. onkohan toi liian tuimaa tarjottavaa :whistle:

Juustopannari vois olla ihanaa, sain sen ohjeen joltain karppiystävältä. Käytännössähän se on siis uunissa paistettu munakas, jossa on juustoa joukossa.. lisäksi voi laittaa esim. pekonia, paprikaa tms. Tosi hyvää, ja itse syön usein aamupalaksi. Rahka vois olla kiva jälkiruokamainen lisäke, itse syön rahkaa ihan jogurtin asemasta, kunhan siihen ei ole hölvätty sokeria kamalasti. Vispipuuro vois myös olla ihana, joskin aika tavanomainen eikä niin juhlava herkku. :) Croissantit kuuluu aamupalaan ja miksei myös brunssiin. :p

Ai mut se olikin brunssi.. onkohan toi liian tuimaa tarjottavaa :whistle:

Juustopannari vois olla ihanaa, sain sen ohjeen joltain karppiystävältä. Käytännössähän se on siis uunissa paistettu munakas, jossa on juustoa joukossa.. lisäksi voi laittaa esim. pekonia, paprikaa tms. Tosi hyvää, ja itse syön usein aamupalaksi. Rahka vois olla kiva jälkiruokamainen lisäke, itse syön rahkaa ihan jogurtin asemasta, kunhan siihen ei ole hölvätty sokeria kamalasti. Vispipuuro vois myös olla ihana, joskin aika tavanomainen eikä niin juhlava herkku. :) Croissantit kuuluu aamupalaan ja miksei myös brunssiin. :p

Täytettyjä croissanteja tein eilen joten en halua näin nopeasti tehdä uudelleen.
Munakasrullaa täytteellä olin jo ajatellut yhtenä mahdollisuutena.

Tytträistä yksi leipoo kaksi pellillistä focacciaa. Se oikeastaan ainoa joka ihan varma tarjottava jo nyt. Muut vielä ideoinnissa ja mahdollista vaihtaa...

ootko koskaan leiponu bageleita? sen kans joku itse tuorejuustosta ja yrteistä tehty levite. Mä tekisin myös varmasti jotain vuohenjuustosta :P esim piirakka, pitsa, tai suolaisia muffinseja.

Täytettyjä croissanteja tein eilen joten en halua näin nopeasti tehdä uudelleen.
Munakasrullaa täytteellä olin jo ajatellut yhtenä mahdollisuutena.

Tytträistä yksi leipoo kaksi pellillistä focacciaa. Se oikeastaan ainoa joka ihan varma tarjottava jo nyt. Muut vielä ideoinnissa ja mahdollista vaihtaa...

Focaccia ja munakasrulla kuulostaa ihanalta. :p

Ja ehkä jotain paistia, paahtopaistia tai routapaistia, mitä siis voi syödä kylmänäkin. Ja ehkä jokin pastasalaatti? Ja eikös hedelmäsalaatti ole aika perinteinen brunssiruoka.

Yhteistyössä