Kuvottaa syödä aina joidenkin itsetekemiä leipomuksia:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23427967]En pysty vieläkään unohtamaan sen Januliituksen (vaimikäseoli?) pojan ristiäiskakkua. Oli äitinsä tekemä ja ihan hirveä. Se jos mikä oli kuvottavan näköinen 'leivonnainen'![/QUOTE]

:D Et ole koskaan vilkaissut palstan ruokakuvaketjua? Kammottavia tekeleitä joita kilvan kehutaan. En söis.

[QUOTE="vieras";23426464]sama
oltiin juuri synttäreillä, otin sitä itsetehtyä voileipäkakkua, joka oli niin kuivaa, että tarttui kitalakeen, väkisin sain kahvin kanssa nieleksittyä sen alas. kakkua tai muffineja en ottanut, ne näytti niin...semmoisilta suttuisilta :ashamed:

otan aina vieraissa vain kaupan leipomuksia jos mahdollista, en vain PYSTY syömään muiden räpellyksiä...juu juu, leipomoissakin niitä tekevät muut, mutta heillä on edes jonkinlaiset hygieniamääräykset olemassa.[/QUOTE]

Ikävä, että sulla on tuttuja, jotka ei osaa leipoa, mutta ei kai se kerro mitään hygieenisyydestä. Mutta onko kaupan tai leipomon leivonnaiset susta muka hyviä?! Mahtaa sun ystävät tosiaan olla huonoja leipomaan... Mun vieraat kuolaa melkein mun tarjoilujen päälle. Jos tulisit mun luo kylään, jäisit paljosta paitsi. Onneks mulla ei ole tuollaisia tuttuja, koska tarjoan vain itsetehtyjä herkkuja.

Mullakin onkin siihen tosin paras mahdollinen koulutus, nimittäin lapsuus maatalossa, jossa opin ruoanlaiton ja leipomisen heti kun osasin seistä. Sitä ei mitkään leipurikoulut korvaa. Vaikka itse nyt tässä sanonkin. :)

tulipahan vaan mieleen näin muutaman kerran myllyssä käyneenä, että siellä ne jyvät kulkevat kaikenmaailman hyttysten seassa ja jauhopaketissa on takuulla seassa jauhiintuneita hyönteisiä jotka eivät varmasti pese raajojaan käveltyään naapurin paskahuussissa :P

[QUOTE="vieras";23428395]tulipahan vaan mieleen näin muutaman kerran myllyssä käyneenä, että siellä ne jyvät kulkevat kaikenmaailman hyttysten seassa ja jauhopaketissa on takuulla seassa jauhiintuneita hyönteisiä jotka eivät varmasti pese raajojaan käveltyään naapurin paskahuussissa :P[/QUOTE]

Heh, niin. Epäilen, että nuo hysteerikot eivät varmaan tiedä mistä ruoka tulee. Jos tietäisivät, eivät varmaan voisi syödä mitään! :D Näkisivätpä miten esimerkiksi se liha sinne pakettiin päätyy...

En syö muiden leipomia enkä kyllä mitään muutakaan mitä pitää syödä sormin. Paitsi kotona missä saa pestä huolella kädet :) Joo hullu oon! mut onnellinen :)

Yhtä paljon sitä paskaa sun sisääs menee kuin muidenkin, vaikka mitä tekisit. Kasvakaa aikuisiksi. Käykää katsomassa mistä ruoka tulee ja miten se valmistetaan niin ei tarvi elää omituisissa kuvitelmissa.

Tupakoitsijan leipomuksia en mielelläni syö. Anoppi polttaa sisällä ja tuntuu että se tupakan hajukin tarttuu niihin leivonnaisiin. Jätänkin mieluusti anopin herkut muiden syötäväksi.

[QUOTE="vieras";23428496]Yhtä paljon sitä paskaa sun sisääs menee kuin muidenkin, vaikka mitä tekisit. Kasvakaa aikuisiksi. Käykää katsomassa mistä ruoka tulee ja miten se valmistetaan niin ei tarvi elää omituisissa kuvitelmissa.[/QUOTE]

Peesi:D

Mä oon aina luullut että ne kaikki pöpöt kuolee paistettaessa ja siksi syönyt hyvillä mielin :D

niin ne kuoleekin =) keittiöpuolen perussääntöjähän on että sen jälkeen kun tarjoiltavat on tullu uunista, niihin ei paljain käsin kosketa. Esim, leivät laitetaan liinan avulla tai jollain välineellä koriin jne.

ja sellaiseen mitä ei kuumenneta tarpeeksi, ei edes kosketa paljain käsin.

Millähän paskarunkkukäsillä kaupassa kurkut,tomaatit yms on lääpitty :D desinfioitko ne ennen syöntiä...
Sentään leipomuksien pöpöt kuolee siellä uunin kuumuudessa.Tokkiinsa voin myöntää itsekin erään paikan missä en syö tarjottavia välttämättä.Siellä syynä se, että räkäisen lapset saattaa nuolla keksejä ja pullat ennen vieraiden kutsumista pöytään.Äiti laittaa myös ne "jokaiselle yksi" pullat takaisin vadille vaikka siitä olisi joku haukannut palan :p tai pulla olisi pyörinyt tahmaisella lattialla hetken.

Mun erään tuttavan keittiössä on todella likaista. Siis ihan oikeasti. Kärpäsiä lentelee, niitä sellaisia pieniä siellä paskaisten astioiden ja ruuantähteiden joukossa. Hän on kova leipomaan ja tuo monesti mulle leivonnaisiaan. En tiedä johtuiko hänen tekemästään kakusta, mut sen syönnin jälkeen menin ihan ripulille.
En todellakaan ole muuten erityisen tarkka hygieniasta enkä pöpökammoinen mutta tuo ällöttää.

Muuten, mullakin on hygieniapassi ja se on ihan helppo saada, en edes harjoitellut siihen enkä enää edes muista mitä siinä kysyttiin..

[QUOTE="vieras";23428351]Ikävä, että sulla on tuttuja, jotka ei osaa leipoa, mutta ei kai se kerro mitään hygieenisyydestä. Mutta onko kaupan tai leipomon leivonnaiset susta muka hyviä?! Mahtaa sun ystävät tosiaan olla huonoja leipomaan... Mun vieraat kuolaa melkein mun tarjoilujen päälle. Jos tulisit mun luo kylään, jäisit paljosta paitsi. Onneks mulla ei ole tuollaisia tuttuja, koska tarjoan vain itsetehtyjä herkkuja.

Mullakin onkin siihen tosin paras mahdollinen koulutus, nimittäin lapsuus maatalossa, jossa opin ruoanlaiton ja leipomisen heti kun osasin seistä. Sitä ei mitkään leipurikoulut korvaa. Vaikka itse nyt tässä sanonkin. :)[/QUOTE]
Sun luonasi käydessään jää paljosta paitsi. Uskon.

Ja ennenku se vilja puidaan puimurilla jolla on ajeltu tiellä yms, sinne pellolle jossa se vilja kasvaa on levitetty lehmän paskaa ynnä muuta kivaa. Luomupellotkin lannoitetaan lehmän paskalla =)=) ja kissit ja koirat, ketut hirvet sudet ja kauriit yms kuljeskelee pelloilla syöden kusten ja paskoen.

Heheheehee mua oikeesti ny naurattaa....

[QUOTE="vieras";23427399]Kiitos tästä ketjusta. Kiva tietää, ettei ole yksin..[/QUOTE]

Ei kukaan oikeasti mieti tällaisia. En tunne ketään, joka nenänkaivuusormella ja vessanpesukäisillä leipoisi pullaa ilman, että siinä välissä pesisi kätensä. Ihan totta - sekä räkäleipuri että sinä, hygeniafriikki, olette todella pervoja.

[QUOTE="ansu";23425952]Lopetin ammattikoulun myymälästä kakkujen ostamisen kun mieheni totesi että siellä ne pimppisillä sormillaan niitä leipoo...[/QUOTE]

Tämä on ihan totta! Kuulin läheiseltä ihmiseltä, kun hän oli leipurikoulussa, että siellä oli ollut aika paljon oppilaita jotka ei ollut pessyt edes vessassa käynnin jälkeen käsiä. Työvälineistä, mm.pursotuspusseista, oli otettu bakteeriviljelmät niin oli ollut hirveät määrät bakteereita niissä. :x

[QUOTE="vieras";23428837]Tämä on ihan totta! Kuulin läheiseltä ihmiseltä, kun hän oli leipurikoulussa, että siellä oli ollut aika paljon oppilaita jotka ei ollut pessyt edes vessassa käynnin jälkeen käsiä. Työvälineistä, mm.pursotuspusseista, oli otettu bakteeriviljelmät niin oli ollut hirveät määrät bakteereita niissä. :x[/QUOTE]

E-coli bakteeria elää yleisimmin suolistossa, kuitenkin sitä on joka paikassa, eli keittiössä, hammasharjoissa yms. Vasta kun oma vastustuskyky heikkenee, E-coli voi aiheuttaa mahataudin.

Jos sun kotis testattais, vaikka kuinka hyvin peset ja puunaat, sitä bakteeria on joka puolella. Ja jos liian puhtaana pidät, aiheutat resistenssien bakteerikasvustojen syntymisen mihin ei mitkään desinfiointiaineet/antibiootit pure. ! Ja tämä ON fakta.

[QUOTE="höh";23428867]E-coli bakteeria elää yleisimmin suolistossa, kuitenkin sitä on joka paikassa, eli keittiössä, hammasharjoissa yms. Vasta kun oma vastustuskyky heikkenee, E-coli voi aiheuttaa mahataudin.

Jos sun kotis testattais, vaikka kuinka hyvin peset ja puunaat, sitä bakteeria on joka puolella. Ja jos liian puhtaana pidät, aiheutat resistenssien bakteerikasvustojen syntymisen mihin ei mitkään desinfiointiaineet/antibiootit pure. ! Ja tämä ON fakta.[/QUOTE]

vaikkei mikään tokikaan oikeuta kaivamaan persettä ja sitten leipomaan pullaa muille kuin itselleen...

Mä en voi syödä yhden sukulaisen leipomuksia, kun pitää istua roskapussien vieressä ja pizzassa on homeista HK:n sinistä ja pahvilaatikoita talo niin täysi, että vaan kujat joissa pääsee kulkemaan ja vessan lattiallakin on likaisia vaatteita pöntön vieressä. Ylipäätän tavaraa niin, ettei se mahdu joka huoneeseen ja niitä roskia tosiaan joka paikassa...

Hyi hitto. Kermakakkukin säilytetty päivän- kaks työtasolla.

[QUOTE="vieras";23427967]En pysty vieläkään unohtamaan sen Januliituksen (vaimikäseoli?) pojan ristiäiskakkua. Oli äitinsä tekemä ja ihan hirveä. Se jos mikä oli kuvottavan näköinen 'leivonnainen'![/QUOTE]

tai sen meloniämmän klähmäisiä upeita kakkuja joita täällä jotkut säälistä kehuivat :o :laugh:
sellaisia, että oli varmasti sitä marsipaania veivattu miehen ja lastenkin toimesta ennen kakun päälle asettamista ja antoi vielä TILAUSTYÖKSI sen! :x :x :x

Mä en voi syödä yhden sukulaisen leipomuksia, kun pitää istua roskapussien vieressä ja pizzassa on homeista HK:n sinistä ja pahvilaatikoita talo niin täysi, että vaan kujat joissa pääsee kulkemaan ja vessan lattiallakin on likaisia vaatteita pöntön vieressä. Ylipäätän tavaraa niin, ettei se mahdu joka huoneeseen ja niitä roskia tosiaan joka paikassa...

Hyi hitto. Kermakakkukin säilytetty päivän- kaks työtasolla.

hyi.. no en mäkään söis tuossa paikassa. Ja kyllä omastakin suvusta löytyy yks joka ei todellakaan pese niitä käsiään, esim. kalanperkaamisen jälkeen.. että juu en syö siellä yhtään mitään, en juo ees kahvia.

[QUOTE="ansu";23425952]Lopetin ammattikoulun myymälästä kakkujen ostamisen kun mieheni totesi että siellä ne pimppisillä sormillaan niitä leipoo...[/QUOTE]

:laugh: juu, ette tiedäkään miten tylsää sielä amiksessa oli välillä pitkää päivää leipoa, pakkohan se oli välillä käydä sormettamassa.

ei vaan, ja te joilla on se hygieniapassi, vaikka periaatteessa kaikki uunista tullut on 'turvallista' niin tiedättehän että kaikki virukset ja bakteerit eivät kuole (etenkään lyhyessä) paistossa.

Yhteistyössä