Mä ymmärrän ap sua hyvin, mullakin kaikenlaisia fobioita just hygieniaan liittyen. Olen kyllä tehnyt itselleni kaikenlaisia altistuksia niin kuin terapeuttien johdolla joissain telkkariohjelmassa potilaat tekevät, ja olen jo huomattavasti vapaampi fobioista kuin esim. vielä viisi vuotta sitten. Toisilla ihmisillä vaan on alttius tällaisiin juttuihin. Ne on hyvinkin irrationaalisia pelkoja, tai siis saattaa jollain tasolla perustua ihan tosi juttuihin,kutenn nää hygieniapelot, mutta koska ne menee meillä foobikoilla ihan överiksi ja rajoittaa elämää, niin silloin ei niitä kannata perustella sillä, että faktahan on, että kädet pitäisi ennen syömistä pestä.
Suosittelen siis sinulle sellaista altistusta, että ensi kerralla syöt sitä pullaa, vaikka kuinka ällöttäisi, koska jälkikäteen olet tosi ylpeä itsestäsi, että pystyit.
Pilkkaajille tiedoksi: Tällaiset erilaiset fobiat on ihan todellisia monille, vaikka te ette niitä ymmärrä. Toki olette oikeassa siinä, että tällaisista asioista murehtiminen ei ole järkevää, mutta asian voi ilmaista ihan empaattisestikin. Harva esim. anorektikolle sanoo päin naamaa, että on ihan sairasta tollanen ruoan tarkkailu, vaan yrittää auttaa parhaansa mukaan.