Oen syönyt raskaana muovissa kuumennettua mikroruokaa..Pitäisikö olla huolissaan..??

• Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"surullinen"
Auttakaa nyt mua! Oon jotenkin aivan todell ahdistunut! Nyt pauhataan niin hirveästi muovien vaaroista, ja minäpä söin loppuraskaudessa ainakin kk ajan varmaankin päivittäin muovissa kuumennettua mikroruokaa (perus saarioista jne) hankalan työtilanteen/olosuhteiden takia. Ja nyt poden hirveän huonoa omaatuntosa. Voisko joku sanoa mulle tyhmälle, ettei ole niin kauheeta..?

:/

...
[QUOTE="aloittaja";23419138]Luulisi, että ne on suunniteltu ne astiat sitä kuumennusta varten, mutta mua vaan ahdistaa!! :/[/QUOTE]

Siis tarkoita noita normaaleja mikroaterioita, jotka tulevat muoviastioissa. Ei niistä ole mitään varaa (ainkaaan vielä) todettu olevan.

"vieras"
En kyllä nykyään kuumenna mitään muovisissa astioissa, taaperokin syö aina posliinisilta lautasilta. Ties mitä niistä muoveista irtoaa. En kuitenkaan usko, että olet vauvalle mitään harmia aiheuttanut Yhden kuukauden aikana.

...
[QUOTE="aloittaja";23419190]Täällä muut puistomaammat kauhisteli, etteivät ikinä kuumenna mitään muovissa, kun on niin myrkyllistä. Mä mitein, et oonko mä tosiaan ollut aivn käsittämättömän tyhmä tai hyväuskoinen. Voi aarg. :([/QUOTE]

Jos muovi sisältää bisfenoli A nimistä kemikaalia, ei sitä saisi kuumentaa, koska tällöin tuota kemikaalia "irtoaa" myös muoviastiassa olevaan ruokaan. Muista muovilaaduista ei käsittääkseni ole kuten sanoin, ainakaan vielä, mitään sen kummempaa vaaraa todettu olevan.

Parempihan se on toki lämmittää esim. keraamisessa tai lasisessa astiassa, ihan varmuuden vuoksi.

...
[QUOTE="aloittaja";23419235]Kiitoksia vastauksista. Nyt vaan tuntuu niin tyhmältä, kun en kaatanut kippoa lautaselle. Huoh. Mutta kiitosta. :)[/QUOTE]

Turha noista on mitään kauheaa hysteriaa ottaa. Vielä jokunen kuukausi sitten kaikki kuumensivat ihan tyytyväisenä vauvojensa maidot tuttipulloissa, jotka sisälsivät tuota bisfenoli A:ta. Käsittääkseni ihan vasta nyt viime aikoina, noita tuttipulloja on alettu vetää pois markkinoilta.

Turha noista on mitään kauheaa hysteriaa ottaa. Vielä jokunen kuukausi sitten kaikki kuumensivat ihan tyytyväisenä vauvojensa maidot tuttipulloissa, jotka sisälsivät tuota bisfenoli A:ta. Käsittääkseni ihan vasta nyt viime aikoina, noita tuttipulloja on alettu vetää pois markkinoilta.
:O Ihanko totta? Mä luulin, että tä oli vaan joku typerä juttu!

noooh
[QUOTE="aloittaja";23419153]Oletteko te muuta edelleen luottaneet valmistajien muoveihin, olenko mä jotenkin liian hullu nyt???[/QUOTE]
Sanoisinko myöhäisherännäinen vaan?

Ykk

Poistuu viikon päästä joten katso heti. Pari tuntia elämästä ei ole paljon, jos saa tiedon valmiina eteensä:-D

Mystikki
Me ollaan nekin aina lämmitetty muoveissa- mikähän vaara tässä??? Mitä se muovimyrkky aiheuttaa? Ite syönyt aina valmisruuat niin, että reijittänyt vaan muovikannen ja heittänyt mikroon. :(

pha
Me ollaan nekin aina lämmitetty muoveissa- mikähän vaara tässä??? Mitä se muovimyrkky aiheuttaa? Ite syönyt aina valmisruuat niin, että reijittänyt vaan muovikannen ja heittänyt mikroon. :(
Bisphelol A:ta on kirkkaissa kovissa muoveissa. Se aikaistaa tyttöjen puberteettia, koska käyttäytyy elimistössä hormonien tavoin. En kyllä pehmeitäkään muoveja mikroon laittaisi, ties mitä niistäkin kohta löytyy.

"aloittaja"
Sanoisinko myöhäisherännäinen vaan?

Ykk

Poistuu viikon päästä joten katso heti. Pari tuntia elämästä ei ole paljon, jos saa tiedon valmiina eteensä:-D
Tietoisesti olen näitä lauhunherättelijöitä välttänyt, puiston mammat kun kielivät lähes kaiken..Tosin nyt dokkaria katsponut jo aika kauan. Milloin alkaa asiaa muovista??? Nyt torjunta-aineista vain ...??

Yhteistyössä