Eikö teitä hävetä rohmuta kylässä herkkuja-te ylipainoiset?

• Viestiketjun aloittaja Piilo
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä mulla on aina ylipaljon tarjontaa pöydässä ja mua ärsyttää enemmän se jos ne ei maistu. Jos serkku on tulossa kylään, niin varaan enemmän, kun se syö kolmen edestä helposti. Mun äiti sitä aina kauhistelee, kun serkku tyhjentää pöytää hyvällä halulla :D

"läski"
mua muuten sekin ärsyttää, että jotkut ei "kehtaa" kylässä syödä mitä on tarjolla, muuta ku vähän, ja sitten kotimatkalla pitää käydä hakee kebabia tai hesburgeria, hei haloo.

Jeeepss
Otan normaalin kokoisen palan. JOs kakku on oikein hyvää (mitä se ei useinkaan ole), otan lisää.
Niin ottaa ne hoikatkin.

Meissä on vaan se ero että mä nautin joka suupalasta kun taas tää hoikka huokailee ääneen pöydässä että "en mä vois mut mä nyt otan ja täytyy sit huomenna taas laihuttaa"

kyll näin on
[QUOTE="mä";23152337]Tuossahan menee herkuilta jo se pointtiki täysin hukkaan! Sama kuin ostaisi lavallisen olutta ja sanoisi, että juo koko lavan kerralla. Kohtuus kaikessa, ystävät hyvät![/QUOTE]

Sillon ku otetaan, niin otetaan ja kunnolla. Viimoiset maistuu jo ihan p*skalta, mutta eipähän tee vähään aikaa mieli!

[QUOTE="mä";23152337]Tuossahan menee herkuilta jo se pointtiki täysin hukkaan! Sama kuin ostaisi lavallisen olutta ja sanoisi, että juo koko lavan kerralla. Kohtuus kaikessa, ystävät hyvät![/QUOTE]

Höpsistä, minä syön sen sellaisen Fazerinan yleensä illalla. No en nyt ihan joka päivä kuitenkaan, mutta silloin kun mieli tekee. :p Ja ihan kamala läski en kyllä ole, on täällä jossakin pyörinyt vartalokuva-ketjukin, nyt vaan hakua sutimaan äkkiä.:xmas:

Mä en ymmärrä miksi AP kutsuu vieraita kylään, tekee voileipäkakun ja piilottaa sen vierailta? jos haluaa syödä itse kakun, niin ei kai vieraita kannata kutsua silloin ollenkaan? Tai jos kakku loppuu kesken, niin silloin kyllä emäntä on laskenut kulutuksen väärin.

Oikeasti mä ihmettelen näitä kyselyitä tällä palstalla. Jos vieraita kutsutaan ja niille tarjotaan pikkuherkkua/suolaista, niin minkä kirjoittamattoman säännön mukaan sitä ei saa syödä? Miksi esille laitettu ruoka ei ole tarkoitettu syötäväksi (vaan ilmeisesti koristeeksi). Eikö kannattaisi pitää herkut jääkaapissa, jos niitä ei saa syödä. Mikrobit lisääntyy, jos niitä turhaan pöydällä pitää vierailun ajan.

"mestarileipuri"
Miksi otatte aina isot palaset kaikkea kakkua ja muita herkkuja ettei sitten jää seuraaville mitään?Terveisin voileipäkakun piilottaja.
On olemassa laskureita joiden mukaan voi laskea menekin, tietysti pitää ainakin isoissa juhlissa valmistaa hieman ylimääräistä, saattaahan olla että jokin tarjottava menee vaikka pilalle kaatuessaan tms. Huomioi että aiemmista suosituksista annoskoot ovat pienentyneet, esim. täytekakun aiempi 1 muna:2 syöjää, on nykyisin 1:3.
Voileipäkakin menekki on armaan kaikista hankalin, sillä on niin huono maine ettei juuri kukaan sitä ota edes maistettavaksi, olisit iloinen että kelpaa. Minäkin leivoin aina voileipäkakun koska mies siitä piti ( ei ollut aiemmin pitänyt ), seuraavissa juhlissa meni jo huomattavasti enemmän, sitten seuraavissa kaavittiin jo lautasta, kunnes toin esille vielä yhden kakun.. piilottelematta.
Ja yllätys yllätys, meillä ei ainakaan ole rohmunneet ne joilla on ylipainoa, heille nyt varmaan muutenkin huomautellaan syömisistä..

Eihän se usein oo ollenkaan noin! Mä syön yleensä kakkua eniten, vaikka olen pieni (jos kakku on hyvää) sen takia, koska kukaan ei kyylää paljonko mä otan. Mutta jos on lihava, ei ehkä kehtaaottaa, kuin ihan vähän, koska on tommosia ilkeitä ihmisiä, jotka laittaa herkkuja tarjolle näön vuoksi, eikä niitä muka saakaan ottaa, varsinkaan, jos on lihava.

"huhhuh"
[QUOTE="Pusse";23152159]No sehän se vasta hauskaa on kun juhlat alkaa olla loppupisteessä ja pöydässä on roippeet kakuista, jäätelöstä tai piirakasta, josta emäntä haluaa päästä eroon, niin minut mainitaan oikein ensimmäisenä että no syö sää noi loput pois. Eli me läskit ollaan käteviä jätemyllyjä![/QUOTE]

:LOL:

ksjffsi
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23418526:
Eihän se usein oo ollenkaan noin! Mä syön yleensä kakkua eniten, vaikka olen pieni (jos kakku on hyvää) sen takia, koska kukaan ei kyylää paljonko mä otan. Mutta jos on lihava, ei ehkä kehtaaottaa, kuin ihan vähän, koska on tommosia ilkeitä ihmisiä, jotka laittaa herkkuja tarjolle näön vuoksi, eikä niitä muka saakaan ottaa, varsinkaan, jos on lihava.
Paitsi että sitten laihoja kyylätään tyyliin 'miks sä noin vähän otit, syöhän nyt kunnolla kun oot niin laihakin'...

"alma"
Jos kutsun ihmisiä kylään, niin teen kyllä tarjottavia niin paljon, ettei tarvi kytätä, kuinka paljon kukakin syö. Aina on kaikki painoon katsomatta saaneet syödä sen verran kun haluavat
Kuka edes kiinnittää huomiota muiden syömisiin, en minä ainakaan.
Jos oikeasti tarvii olla huolissaan jonkun voileipäkakun riittävyydestä, niin kannattaa ehkä jättää vieraat kutsumatta ja syödä se itse.

"vieras"
Asutaan kerrostalossa, ennen kun asuttiin rivarissa ja paritalossa...jätettiin aina avain jollekin sukulaiselle, joka sitten kävi tarkistamassa 1-2 krt viikon aikana että kaikki on kunnossa.

Ainoa mitä täällä vois viikon aikana tehdä, on päästää vettä kylppärin viemäriin, koska lattialämmitys kuivattaa sitä niin paljon että alkaa haista jo parin päivän jälkeen kamalalle.

Miten muut yleensä toimitte.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23418644]Asutaan kerrostalossa, ennen kun asuttiin rivarissa ja paritalossa...jätettiin aina avain jollekin sukulaiselle, joka sitten kävi tarkistamassa 1-2 krt viikon aikana että kaikki on kunnossa.

Ainoa mitä täällä vois viikon aikana tehdä, on päästää vettä kylppärin viemäriin, koska lattialämmitys kuivattaa sitä niin paljon että alkaa haista jo parin päivän jälkeen kamalalle.

Miten muut yleensä toimitte.[/QUOTE]

Sorge...tää tuli nyt ihan väärään ketjuun :D Piti tehdä ighan oma aloitus...apua :D

Foortti harmaana
[QUOTE="vieras";23418644]Asutaan kerrostalossa, ennen kun asuttiin rivarissa ja paritalossa...jätettiin aina avain jollekin sukulaiselle, joka sitten kävi tarkistamassa 1-2 krt viikon aikana että kaikki on kunnossa.

Miten muut yleensä toimitte.[/QUOTE]

Siis rohmuaako kotivahti kaikki herkut? ;)

Vitsi vitsi, pakko oli, kun sopivasti sattui. =D

"vieras"
Miksi otatte aina isot palaset kaikkea kakkua ja muita herkkuja ettei sitten jää seuraaville mitään?Terveisin voileipäkakun piilottaja.
mielestäni on parempi, kun läski syö avoimesti, eikä valittele olevansa täynnä jostain kirpun ateriasta, ja silti löytyisi se 30kg ylipainoa.. sitäkö sitten pitäisi uskoa, että niin vähän syödään kaiket päivät..

eri juttu tietysti olisko sitten elämäntapamuutoksen paikka, mutta se onkin jo aiheen sivusta.

"keijukainen"
En itse kiinnitä huomiota siihen, miten paljon muut syö tai ei syö. Sen sijaan itseä ärsyttää juuri se, että kun olen tosi hoikka, niin mulle sitä tarjottavaa oikein tuputetaan ja vedotaan juuri siihen, että "kun oot noin pieni ja hoikka". Ja jos jostain kieltäydyn niin heti arvuutellaan, että onko anoreksia vai mikä laihdutus meneillään. Itse en vain oikeasti välitä makeasta, siitä tulee helposti huono olo ja migreeni eikä mun mahaan yksinkertaisesti mahdu mitään hevosannoksia! Yleensäkin syön mielummin suolaista tarjottavaa ja esimerkiksi jotkut suklaakakut on hankalia siksikin, että vaikka haluaisin mielelläni sellaista ottaa, laukaisee suklaa helposti migreenin :(

Yhteistyössä