~~ Joululahjoista 2011 haaveilevat ~~

Mangolle tätipahoittelut :hug: Mutta onneski sulla on vielä "toinen" mahdollisuus jouluvauvaan ;)

Anskulla on kyllä ovelan oloinen täti kylässä. Mulla kyllä joskus menkkojen alussa saattaa olla niin, että "kone" ei ensin meinaa kunnolla käynnistyä ja näyttää melkein siltä, että vuoto loppuu jo ennenkun kerkeää kunnolla alkaakaan. Mutta sitten yks kaks hanat aukeaa ja tuleekin tavaraa ihan kunnolla. Jospa Ansku sullakin olis vaan vähän hitaasti käynnistyvä täti kylässä?

MG:n asenne on kyllä aivan ihana "raskaana kunnes toisin todistetaan". Näinhän se pitäis ajatella =)!

neljäskö paranemisia sinne! Ärsyttäviä kaikki kipeykset, varsinkin juuri ovisaikaan, kun pitäis jaksaa "kuntoilla" ;)

Täälä pieni pää alkaa kuvittelemaan taas kaikenmaailman oireita! Eilen oli omasta mielestä lupaavia nippauksia/vihlaisuja masussa pitkin päivää. Olevinaan myös heikkoa oloa, kun en ollut syönyt hetkeen. Myös röyhtäily, aamuräkäisyys ja muutamat finnit on olevinaan jotain oireita :p Ja tänään tuli yökkäysrefleksi, kun tiskirätti haisi niin pahalle. Joo, ihan kuin noi tarkottais yhtään mitään. Kyllä sitä omaa kehoaan tarkkailemalla saa taiottua vaikka mistä asioista niitä oireita :LOL: Hirmu nälkä ja aftat puuttuu täysin. Ne on ollu keskenmenneissä raskauksissa mun vakio oireita... Voisko olla joku nappi, millä siirtyä siihen päivään, kun menkat pitäisi alkaa? Tänään siis dpo8.

Sinderella En ole sen kummemmin noita lämpöjä hoksannu tarkkailla, mutta eilen oli 36.4 mikä aika normaalia mulla ja nyt sitten tänä aamuna 35,4.. ja eilen oli niin kipeä oikea nivus iltaa kohden että lähellä oli etten särkylääkettä ottanut. Meinasi jopa nukahtamista häiritä. Samanlaista kipua oli ensimmäisessä raskaudessa useamman viikon ja syyksi löytyi kysta joka painoi sitten nivusta alkion kasvaessa. Jossain vaiheessa sitten tusahti ja kivut loppu.
Pari päivää ollu kyllä tukkoinen olokin.. Tuun kyllä korkealta alas jos menkat alkaa..

Emmuska, voisko sulla ovis kuitenki olla tuloillaan? Väittävät, että ennen ovista tulis lämmöissä laskua, joka oviksen jälkeen nousee ylemmäs kuin mitä normaali lämpö on. Ja putoaa taas ennen tätiä normaaliksi.

Voisko se olla sitten sitä.. :O Mä kun muka olin hoksaavinani nippailua ja limoja viikko sitten. Nää on niin uusia asioita mulle (joo vaikka 1 lapsi onkin:)) ja kun palstoilla lukee välillä sitä ja välillä tätä niin tiedä oikeen mikä on mitä :) Heh, tietääpä ainakin mitä illalla miehen kanssa puuhaillaan..:D Kaiken varalta.

Puuhailkaa vaan varalta ;) Laita muuten varalta tuntemuksiasi mieleen niin osaat mahollisessa ens kierrossa päätellä ovista paremmin. Eli jos sulla nyt on h-hetki niin tästä 14 päivää niin täti tulee. Jos siis luteaalivaihe on "normaali" 14 päivää. Jos taas ovis oli viikko sitte niin tätiä voi odotella viikon päästä.

Mulla oli toissa kierrossa kans muka ovis ja sitte viikon päästä tuli uudestaan ovisoireet limailuineen ja nipistelyineen. Ja sitte vasta nousi lämmöt. Eli se eka ovis ei ollukaan ovis, vaikka sillonki limaili ja nipisteli, vaan lämmöt ei nousseet.

Saako tulla mukaan jouluvauvaketjuun? =) Toiveissa vauva vaikka sitten alkuvuodelle 2012, jos ei joululahjaksi saada.

Meillä poika täyttää toukokuussa 2v, ja vauvakuume kasvaa ja kasvaa!!

Nyt meneillään kp16/29, yk3 (tammikuussa jätin pillerit pois, ja sen jälkeen on saanut tulla jos on tullakseen, mutta ei ole kauhean aktiivisesti "tehty" vauvaa vielä ;))

Emmuska, voisko sulla ovis kuitenki olla tuloillaan? Väittävät, että ennen ovista tulis lämmöissä laskua, joka oviksen jälkeen nousee ylemmäs kuin mitä normaali lämpö on. Ja putoaa taas ennen tätiä normaaliksi.
Mulla tuli myös tämä mieleen. Ovislimailut saattaa tulla ilman ovistakin ja sitten myöhemmin uudestaan. Itselle on käynyt niin useamman kerran, että eka limailu ja muu oireilu onkin ollut vain "harjoittelua" eli ovis onkin sitten jostain syystä tullut vasta myöhemmin. Vauvapölyä!

Neljäskö > Tehokasta toipumista ja vauvapölyä sinne! Toivottavasti sairastelu ei ole nujertanut sukusoluja. ;)

Jenny82 > Onko raskaus este matkalle vai matkalla paljastumisvaara. Jos vain jälkimmäistä, niin sitten kehottaisin kehittelemään peitetarinan. Plussatuulia! =)

Tervetuloa uusille! :wave:

Lämpö ei ole juurikaan noussut. yhden tai kahden kymmenyksen kohoamista en tässä vaiheessa tulkitse ovikseen viittaavaksi vaikka muut oireet ovulointia puoltavatkin. Ei auta kuin odotella, mutta leikkisän positiivisen asenteen koitan kyllä pitää loppuun asti.

Moi kaikki uudet! :) Ja Miida pisti heti silmään, meilläkin on poika 05/09 :) Ja vauvakuumetta ilmassa :D

Sitten Emmuska, minäkin mietin että jos sulla nyt on vasta ovis?

Itelläni meinaan tulee aina noin vko ennen ovista ns. selkeä limatulppa ja pientä limaista vuotoa se päivä. Sitten alkaa se tyypillinen kosteusvoidetta muistuttava valkovuoto, ja munasarjoja tuikkii molemmin puolin.

Kaksi päivää ennen oletettua ovulaatiota valkovuoto runsastuu ja muuttuu vetisen kirkkaaksi, saattaa jo vähän venyäkin. Ovulaatiotesti on tällöin vielä nega tai haamu. Munasarjoja repii.

Ovista edeltävänä päivänä testi alkaa vahvistua ja valkovuoto on selkeän venyvää kananmunavalkuaisen tyyppistä, illalla saatan saada jo plussan testiin. Alamahalla on kauttaaltaan painontunnetta ja kohdunsuu on korkealla, alkanut pehmetä.

Sitten ovispäivänä sama meno jatkuu valkkarin osalta, mutta jossain vaiheessa selkeästi jomottaa kipeästi pari-kolme tuntia jompaa kumpaa munasarjaa. Kohdunsuu on ylhäällä ja pehmeänä auki, aristaa painaen sille puolelle, jossa munasarjassa ovisjomotus on ollut. Testi on tämän päivän aina +.

Ovista seuraavana päivänä valkovuoto venyy vielä kirkkaana ensin, mutta menee lopulta ihan niukaksi. Kohdunsuu on vielä korkealla auki, ja ovulaatiotesti on aamulla vielä +. Illalla testi on ihan haalistunut jo, ja oireet helpottaneet.

Mten teillä muilla oireet menee? Nehän on tosi yksilöllisiä. Nyt yöimetyksen jäätyä kuukautiskierto palasi, ja ovisoireetkin on samanlaisia kuin ennen esikkoa. Täytyy vaan toivoa, että siellä nytkin kypsyy jotain pientä ja suloista :)

Tsemppiä kaikille toivottaen,
Kissendaal

Sanmar täl tätsyllä taitaa tosiaan olla hiukan pitkät piuhat! :D Nyt on vähä reippaampaa tuo vuoto, mut edelleen ns. puhasta!

MG mie niiin liputan siun puolesta!!!! (sori, ei löytyny tähä hätää parempaa liputtajaa!) :D

Mites se on jos ovista ei ole käynyt, ni eihä sieltä vissii oo mitää ylimäärästä vuodettavaakaan? Tulee sitte iha vaan tuota ns. puhasta vuotoa!? Kysyy tyhmä...

kissendaal, sullahan on ovisoireet just niinku oppikirjasta :) Ittellä tuntuu että on jos jonkinlaista nipistelyä, viiltelyä ja kolotusta monta päivää. Samoin limailuja on useana päivänä. Ne kyllä muuttuu loppua kohti just siksi venyväksi kananmunavalkuaiseksi ja sitte häviävät ku seinään. Kohdunsuuta en oo ikinä kokeillu.

MG:lle tsempityksiä ja peukkuja loppukiertoon.

Ansku, mää en oo koskaan hoksannu juurikaan eroa vuodon määrässä. Siis että onko ovis ollu vai ei. Oon aina oikeestaan lämmöistä päätelly että onko vai eikö oo. Viime kierrossa mun mielestä mulla ei lämmöt juuri noussu, nyt on nousseet enemmän.

Tänään aamusella vähän nipisteli vatsaa. Tutkittuani tuota oviksen jälkeiset oireet -pinoa huomasin, että viime kierrossa alko kans nipistelyt näihin aikoihin. Ne kyllä tosin jatku melkein tädin tuloon asti. Jos nyt miettii eroa, just nyt ei nipistele. Mää onneton otin ja tilasin mammaksin sivuilta herkkiä r-testejä. Siellä oli teksti, että laittavat suurimpaan osaan tilauksia tuplamäärän testejä samaan hintaan. Ette muuten ikinä usko, mitä sain pari vuotta sitte selville... Mammaksin omistaja on serkkuni :D Siskonsa on meidän nelosen kummitäti ja nelosen 1-vuotissynttäreillä kysyin tältä kummitädiltä, että mitäs hänen sisarelleen kuuluu nykyään. Kävi sitten ilmi, että hän pitää verkkokauppaa ja toimittaa ihmisille esim. raskaustestejä. Olin pyörtyä - ties kuinka monesti oon mammaksilta testejä tilannu eikä ois ikinä tullu mieleen, että on sukulaisfirma!

Sinderella, aika hauska "yhteensattuma" toi mammaksi juttu. :D Mäkin itseasiassa tilasin eilen satsin testejä, enkä huomannu tota tekstiä siellä.. :ashamed:

No mutta kohta pääsee testailee. Mä oon aina niin malttamaton, että en jaksa ikinä odottaa siihen, että mun menkat ois oikeesti myöhässä. :xmas: Plussa tuulia kaikille!! :heart:

Tervetuloa uusille minunkin puolestani! :wave:

Vuodon lyhyydestä ja limakalvojen paksuudesta olitte jutelleet. Mietin itse juuri tuota samaa viimeisen tädin vierailun jälkeen. Yleensä vuodan ihan kunnolla useamman päivän, mutta viimeksi vuotoa tuli vain päivän ja vähän tiputtelua päälle. Kävin ultrassa kp 6. Lääkäri sanoi, että limakalvot näyttävät hyvältä siitä vuotomäärän vähyydestä huolimatta. Oli tosi huojentava tieto =) Olin jo myöskin miettinyt, ettei sinne mikään pysty kiinnittymään sillä määrällä. Ehkä sillä ei sitten lopulta ole kuitenkaan merkitystä kokonaisuuden kannalta... :confused:

Nyt pitäisi tutkimusten vuoksi tikutella ovista ja arvatkaa vain olenko muistanut... :headwall: Olen nukkunut pari yötä tosi huonosti ja sen seurauksena olen ihan lahopää. Olen unohtanut mittailla lämpöä, tikutella ovista ja jätin avaimet sisälle ulos lähtiessä. Onneksi on vasta kp 10 eli tuskin ovis vielä ehti mennä. Nyt täytyy kyllä laittaa testit valmiiksi esille, etten unohda huomenna. Ehkä pitäisi illallakin testata varmuuden vuoksi...

Minäkin tartun tähän POSITIIVISUUSPLÄJÄYS juttuun :D
Tänään on aivan ihanan lämmin ulkona. Kevät tulee kohisten! Toivottavasti valo ja lämpö saa meissäkin hormoonit hyrräämään ja paaaljon jouluvauvoja tälle porukalle! =)

Mango

Juu, ei se kauhean himonussimista ollut :LOL:
Yksi työntö per minuutti tahtia suunnilleen. ja sitten kauheat yskäkohtaukset ja varsinkin mies valitti järkyttävää hengästymisstä.
Mutta pääasia että homma tuli hoidettua, pahin painajainenhan on jos oviksen aikaan jompi kumpi sängyn omana..
Mutta tästä se lähtee :xmas:

Ennen päivunia mietin että kukakohan meistä plussaa ekana jouluvauvan. Ihan jännittää mitä pari viikkoa tuo tullessaan.
Plussaonnea kaikille.. :xmas:

Viimeksi muokattu:

22.3.Keskiviikko
Nimimerkki...................Kiertop............Ikä....Toive.....Yritys

Sannah......................49/33..............21.....1..........6
nepari80.....................27/29.............31.....2...........2
Minnarun....................26/29-31........30......3...........8
Sanmar82...................24/27-29........29.....1...........3
plug-in-baby................24/28.............25......2..........1
Sinderella...................24/30.............38......6...........3
macy gray..................24/30-34.........30......2..........16
Lilianne......................21/28-32..........34.....4...........13
Emmuska10...............21/28................28.....2............1
neljäskö.....................19/30-35...........29.....4..........1
miida.........................17/29.........................2..........3
äiti x4........................14/24...............32.....6...........4
Jenny82.....................12/25-29...........28......1..........3
Barbamama35............10/25-28...........35......3(4).....7
Viena........................10/31................33......1...........3
kissendaal...................9/35................25.....2...........1
nefertar......................6/29-38...........22......1..........13
Ando..........................6/26...............28.......2..........4
Ansku83.....................4/32-37..........27.......1...........4
Mango86....................2/?.................24.....2...........2
mymosa

Ovis ohi ja piinailu alkoi:

Minnarun dpo10
Sanmar82 dpo9
Sinderella dpo7/8
Lilianne dpo4
neljäskö dpo2/3

Haamuilijat:

Plussanneet:

Tammikuun vauvaa haaveilemaan lähteneet:

Viimeksi muokattu:
neljäskö, lopputulos pääasia - tyylillä ei väliä :D

Haa, äsken tuntui alavatsassa (tosin oikealla, ei keskellä) vihlasu ku nousin sohvalta liian nopeasti ylös. Oire :D Paitsi että ehkä sen ois pitäny tuntua keskellä, missä kohtu on. Noh, MG:n teoria on hyvä, raskaana kunnes toisin todistetaan :)

Onko kukaan aatellu alottaa testailua? Mulla taitaa tänään tulla niitä testejä ja enhän mää tietenkään malta pitää näppejäni niistä erossa... Vaikka ens viikolla vasta pitäis tädin tulla. Mutta se vaan on niin jännä tiirata mahollista haamua.

Sinderella varsin totta, tyyli kuin tyyli kunhan asia tulee hoidettua :whistle:

Erehdyin eilen lukemaan googlen kautta mieltäni askarruttaneesta asiasta eli flunssa ja ovis. Yleisesti kai kaikki mennyt hyvin ja plussakin saattanut tulla, mutta kyllä vähän tuli sellainen olo että jäädäänkö ilman joululahjaa hiton flunssan takia tai että meneekö kaikki hyvin jos plussa tulee.. :ashamed: Jotenkin sitä keskenmenojen jälkeen on tullut paljon varovaisemmaksi eikä osaa luottaa maalaisjärkeen ollenkaan.. :confused:

Pitäisi vaan luottaa että kyllä elimistö hoitaa homman jos on hoitaakseen. Mutta kai vauvan kaipuu on niin kamala että se vie viimeisen maalaisjärjen mukanaan.
Pakko laittaa jäitä hattuun, odottaa 1,5 viikkoa eteenpäin ja toivoa ihanaa viivaa :heart:

Oikein ihanaa seksiviikkoa kaikille :D

Sinderella: mie painin täällä testauksen kanssa... järjellä jos ajattelen testaan vasta kun menkat on ihan oikeasti myöhässä tai edes lähellä sitä siitä syystä testailisin sunnuntaina eli kp 30/dpo 14 mutta sitten ei niin järjellisesti kävin taas lukee millä dpo:lla on näyttäny ni miulla olis jo dpo 10 mut jotenkin en halua tyhjää testiä nähdä... joten jos vain järki voittaa ni testaan vasta sunnuntaina =) minulla on yksi ainut testi ja kun sen ostin ni päätin että tähän testiin tehdään vain plussa joten on parempi että odottelen sinne sunnuntaihin...ihanaa itsensä kanssa painiskelua mut jotenkin on niin epätoivoinen olo ja tosiaan näiden pettymysten jälkeen en uskalla yhteenkään oireeseen luottaa että ne olisi oikeasti oireita eikä vain kehoni tuottamia jekkuja, olisihan se aivan ihanaa jos olisin raskaana mutta tässä vaiheessa en oikein jaksa uskoa...mikä muka olisi muuttunut niistä aikaisemmista yrityskierroista ??? ikuinen pessimisti ei pääse pettymään... no nyt on kyllä kyse vain itsesuojelusta

neljäskö, kuinka ankara flunssa teillä on? Pidetään peukkuja, että taudista huolimatta puolentoista viikon päästä tulee toinen viiva testiin.

Sepä se onki, että kierron loppuvaiheilla testattu negatesti on surkeaa kateltavaa. Ehkä ois järkevintä, että sitä oottelis kunnolla tädin myöhästymiseen. Jos negan testaa liian aikasin niin sitte on viheliäistä ootella ne loppupäivät ku tietää että täti tulee kohta. Jos ei testaa, niin voi elätellä vielä toiveita. Paitsi että sitte se korkealta romahtaminen on kamalaa. Aikasin testattu negatesti vähän auttaa asennoitumaan, että kohta täti tulee.

Mullakin pitäisi tänään ne testit tulla ja kyllä mä aijon jo tänään testailla. Varsinkin jos sieltä se tuplamäärä tupsahtaa postilaatikkoon. :D Hirveetä öllötystä ollu nyt muutama päivä, mut mähän oon melkeen jo ennen ovista tuntenu kaikenmaailman oireita.. :snotty: :LOL:

Viimeksi muokattu:
Kyllä mutkin varmaan vois laittaa tuohon ovisohitse joukkoon. Kai se ovis oli sitten lauantaina ja nyt olis sitten dpo4.

Osa näyttää jo mietiskelevän testailua! Paljon onnea testaukseen!!!!!

Itse olen muka aina aikonut venyttää testausta siihen, että kuukautiset on kunnolla myöhässä, mutta aikomukseksi se on aina jäänyt. Toisaalta kyllähän se on niinkin, kuten Sinderella sanoi, että jos kerran on ollakseen nega, niin kyllä se yksi viiva testissä auttaa valmistautumaan siihen järisyttävään pettymykseen, minkä vuodon alkaminen sitten tuo. Mulla onkin yksi testi jäänyt edellisestä kierrosta jäljelle. Kyllä kai minä sen ens viikon lauantaina viimestään testaan.

Onko kukaan aatellu alottaa testailua? Mulla taitaa tänään tulla niitä testejä ja enhän mää tietenkään malta pitää näppejäni niistä erossa... Vaikka ens viikolla vasta pitäis tädin tulla. Mutta se vaan on niin jännä tiirata mahollista haamua.
Tänään dpo9 ja mitäs sitä muutakaan testihullu tekee, kun testaa :D Mulla oli varsinainen testilaboratorio aamulla, kun ensin dippailin Pregcheckin liuskaa ja sitten First Signalin 10iu herkkyisen kasettitestin kanssa leikin kemistiä (kun siinä on se pipetti :D ). Pregcheckissä en nähnyt mitään, mutta First Signalissa olin näkevinäni jonkun haamuista haaleimman viivan testiajalla, josta ei kuitenkaan pystynyt sanomaan, onko siinä väriä vai ei...varmaan omaa mielikuvitusta. Toiveet vaan on niiiiin korkealla, kun mä niin haluaisin sen joululahjanyytin! Testailu siis jatkukoon huomenna :p Oon kahdessa viime raskaudessa saanu ekan haamun dpo10, joten jos huomenna ei mitään näy, niin en jaksa plussaan uskoa. Mutta on se testailu vaan aina yhtä kivaa :LOL:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä