Iso pieni ongelma miehen kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hetken harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hetken harmaana

Vieras
Mulla on maailman ihanin ja rakastavin ja uskollisin mies. Hän on hyvä isä, enkä voisi oikeasti puolisoltani enempää vaatia. Yksi ongelma mulla (tai hänellä) kuitenkin on. Meillä on mun makuun aina ollut liian vähän seksiä, eli maks. kerran viikossa. Itse haluisin joka päivä, ja oonkin aina ollut meidän suhteessa se joka tekee aloitteet. Jossain vaiheessa kinattiin siitä että mua kypsyttää yrittää tehdä niitä alotteita kun ne suurimmaksi osaksi sivuutetaan kokonaan. "en jaksa, kello on jo aika paljon, mä en oo käyny suihkussa, ehkä huomenna, en kyllä lupaa mitään" jne. on vakiovastaukset kun ihan suoraan ehdotan seksiä tai vaihtoehtoisesti koitan "lähennellä". Mä siis ennen yritin tehdä alotteita joka päivä, mutta nykyään just ehkä kaks kertaa viikossa, koska mun itsetunto ei kestä jatkuvaa torjumista. Silloin kun meillä sitä seksiä on, se on ihanaa ja mieskin nauttii, tai ainakin aina kehuu kuinka ihanaa se on.

Tästä ollaan keskustetu paljon, ja mies lupaa joka kerta että asiat muuttuu, ja hänkin alkaa niitä alotteita tekemään. Hän kyllä ymmärtää että mua loukkaa ja ottaa päähän jatkuva torjutuksi tuleminen, mutta ei se silti mitään auta jos asiat vaan jatkuu silti samaa rataa. Siitä ei ole kyse ettei meillä olisi aikaa, joka ilta on kolmisen tuntia omaa aikaa sen jälkeen kun lapset on menneet nukkumaan, eikä hänellä kuulemma muutenkaan ole stressiä tai muuta väsymystä.

Mua vaan kypsyttää olla se joka on aina valmis kun ehdotetaan, ymmärrättekö? Onko ainoa ratkaisu alkaa pihtaamaan, vai mitä mä teen?

mut ei kai tuokaan normaalia ole, että joka päivä haluaa ja tarttee saada? ootko jotenkin seksiriippuvainen?

No en mä näe sitä epänormaalina että haluan joka päivä, varsinkin kun väkisin pidetään puutteessa. Mulle riittäis vaikka se kerran viikossqakin jos edes joskus mies olisi se aloitteen tekijä. Ja jos oisin seksiriippuvainen, lähtisin kai tässä tilanteessa vieraisiin, mutten koskaan voisi sitä tehdä, sillä rakastan miestäni ja olen onnellinen hänen kanssaan.

yläpuollelleni kun joku kirjoitti ettei ole normaalia haluta joka päivä...
kyllä minäkin haluan joka päivä ja pidän sitä ihan normaalina nuoren naisen elämään kuuluvana asiana :)...

No koskahan se mies sen alotteen tekisi, kun hän ei halua yhtä usein kuin sinä? Sulla ei nyt ole muuta mahdollisuutta kuin kunnioittaa toisen haluja ja olla vaatimatta liian usein. Ettekö te ajoissa huomanneet että olette seksistä täysin vastakkaista mieltä? Oletettavasti pidemmän päälle molemmat turhautuu tähän epätasapainoon ja tulette eroamaan... mutta ei se miehellekään ole oikein että vaaditaan seksiä useammin kuin halutaan. Miehille tässä tilanteessa usein sanotaan että käytä nyrkkikyllikkiä, sulle minä sanon että osta dido tms.

Mun mielestä sekin on ihan normaalia ettei halua välttämättä edes joka viikko. Ihmiset vaan on erilaisia tarpeineen. Onko sun miehesi aina ollut tällainen vai onko tää joku uusi juttu? Mun mielestä hommasta menee "maku" jos alvariinsa jyystää... ;D

Ja sitten vielä; onko teillä lapsi/a? Meillä ainakin hiljentyi makuukamaritouhut ihan minimiin muksun syntymän jälkeen.. Tosin ehkä enemmän mun puolelta.

Tutulta kuulostaa... meilläkin haluaisin enemmän kuin mies, ja alkuun varsinkin tein useimmiten aloitteet. Kuulostaa niin tutulta tuo, että toivoisi toisenkin joskus tekevän aloitteen! Meillä vaan on vissiin erilaiset halut. Nyt olen jonkin verran sopeutunut, en kaipaakaan enää niin usein. Mies on muuten niin ihana, että pois en vaihtais! En osaa mitään neuvoakaan antaa... Meillä joskus auttaa lomailu, ts. ilmeisesti mies väsyy enempi töissä, eikä jaksa. Mutta varmasti meillä on myös eroa halun määrässä (joskus mietin oisko tähän jotain lääkettä...). Et säkään ole epänormaali! Ootte vain erilaisia! Auttaisko sua se, että hankkisit jotain (paljon) tekemistä niin, että keskityt muihin asioihin? Esim. liikunta väsyttää mukavasti, ehkä sullakin vähenisi aloitteet? (jolloin voisit helpommin odottaa miehen aloitetta?) Ja nauti seksistä edes yksin... Ja älä menetä itsetuntoasi sen takia, että toinen on erilainen kuin sinä!

Normaalin rajat on kai aika väljät. Mutta miehesi seksuaalivietti ei taida olla kovin korkea, sille ei kai ole mitään tehtävissä. Me kaikki vaan ollaan siinäkin asiassa erilaisia. Vaihtoehdot taitaa olla jonkinlainen kompromissi tai miehen vaihto.

[QUOTE="vieras";23408628]No koskahan se mies sen alotteen tekisi, kun hän ei halua yhtä usein kuin sinä? Sulla ei nyt ole muuta mahdollisuutta kuin kunnioittaa toisen haluja ja olla vaatimatta liian usein. Ettekö te ajoissa huomanneet että olette seksistä täysin vastakkaista mieltä? Oletettavasti pidemmän päälle molemmat turhautuu tähän epätasapainoon ja tulette eroamaan... mutta ei se miehellekään ole oikein että vaaditaan seksiä useammin kuin halutaan. Miehille tässä tilanteessa usein sanotaan että käytä nyrkkikyllikkiä, sulle minä sanon että osta dido tms.[/QUOTE]

Voisi tehdä milloin huvittaa, koska en mä ole enää vuosiin koittanut tehdä aloitetta joka päivä. Te nyt takerrutte siihen että mulle kelpais vaikka joka päivä, joka oli ihan sivuseikka. Nykyään yritän tehdä sitä aloitetta ehkä kerran viikossa, enkä sitäkään enää kovin tosissani kun ei kestä itsetunto. Ehkä oli tyhmää alunperinkin uskoa siihen että mies muuttuu tässä asiassa, koska ensimmäisen vuoden ajan hän perusteli vähäisen halukkuutensa sillä, että exänsä oli totuutena kertonut ettei kukaan nainen halua kuin kerran viikossa. Näistä vastauksista päätellen se ilmeisesti pitääkin paikkaansa, vaikken siihen koskaan ole uskonut. Mä olen siis outo kun 4 kertaa kuukaudessa on kamalan vähän seksiä? En usko että me tullaan tämän asian takia eroamaan kun tätä on kuitenkin jatkunut jo 7 vuotta, enkä ole kertaakaan harkinnut eroa tämän asian takia, eikä kuulemma mieskään, ollaan me siitäkin puhuttu.

Ja lopuksi vielä, mulla on dildo. Itseasiassa kolme dildoa ja muitakin leluja. Se ei vaan ole sama asia kuin hellyys ja rakastelu oikean rakastetun ihmisen kanssa.

Voisi tehdä milloin huvittaa, koska en mä ole enää vuosiin koittanut tehdä aloitetta joka päivä. Te nyt takerrutte siihen että mulle kelpais vaikka joka päivä, joka oli ihan sivuseikka. Nykyään yritän tehdä sitä aloitetta ehkä kerran viikossa, enkä sitäkään enää kovin tosissani kun ei kestä itsetunto. Ehkä oli tyhmää alunperinkin uskoa siihen että mies muuttuu tässä asiassa, koska ensimmäisen vuoden ajan hän perusteli vähäisen halukkuutensa sillä, että exänsä oli totuutena kertonut ettei kukaan nainen halua kuin kerran viikossa. Näistä vastauksista päätellen se ilmeisesti pitääkin paikkaansa, vaikken siihen koskaan ole uskonut. Mä olen siis outo kun 4 kertaa kuukaudessa on kamalan vähän seksiä? En usko että me tullaan tämän asian takia eroamaan kun tätä on kuitenkin jatkunut jo 7 vuotta, enkä ole kertaakaan harkinnut eroa tämän asian takia, eikä kuulemma mieskään, ollaan me siitäkin puhuttu.

Ja lopuksi vielä, mulla on dildo. Itseasiassa kolme dildoa ja muitakin leluja. Se ei vaan ole sama asia kuin hellyys ja rakastelu oikean rakastetun ihmisen kanssa.

Kaikkea vain ei saa, joko sinä tyydyt mieheesi myös rakasteluasioissa tai sitten vaihdat sellaseen joka haluaa päivittäin, se nykyinen ei tule haluamaan sen enempää kuin nytkään. Joko tyydyt siihen mitä on tai sitten et

[QUOTE="Mama";23408647]Mun mielestä sekin on ihan normaalia ettei halua välttämättä edes joka viikko. Ihmiset vaan on erilaisia tarpeineen. Onko sun miehesi aina ollut tällainen vai onko tää joku uusi juttu? Mun mielestä hommasta menee "maku" jos alvariinsa jyystää... ;D

Ja sitten vielä; onko teillä lapsi/a? Meillä ainakin hiljentyi makuukamaritouhut ihan minimiin muksun syntymän jälkeen.. Tosin ehkä enemmän mun puolelta.[/QUOTE]

Samanlaista tämä on ollut ennen ja jälkeen lapsien. Ehkä olin vaan tyhmä kun rakastuin juuri tähän mieheen vaikka tiesin alusta asti ettei hän ole seksistä yhtä innostunut kuin mä.

[QUOTE="vieras";23408695]Kaikkea vain ei saa, joko sinä tyydyt mieheesi myös rakasteluasioissa tai sitten vaihdat sellaseen joka haluaa päivittäin, se nykyinen ei tule haluamaan sen enempää kuin nytkään. Joko tyydyt siihen mitä on tai sitten et[/QUOTE]

Näin kai se on nähtävä, mutta jos mä en tekisi enää ollenkaan alotteita, meillä ei olisi varmaan kuin muutaman kerran vuodessa sitä seksiä. Seksin määrään olen jo tottunut, eikä se oikeasti haittaa mua niin paljon kuin se, että musta tuntuu että mä olen se joka on aina valmiina, jalat levällään kun toinen suvaitsee jotain sinne päin sanoakaan että saattaisi haluta seksiä. Etten nyt ilmeisesti kukaan ymmärrä mitä ajan takaa.

Itse olisin siis valmis harrastamaan seksiä vaikka joka päivä.
Miestä kiinnostaa korkeintaan kerran viikossa.
Olen jo hyväksynyt sen etten saa joka päivä.
Minä teen aina aloitteet, mutta en tietenkään vonkaa joka päivä.
Kokisin itseni edes vähän halutummaksi jos mies edes joskus olisi se aloitteentekijä.
Kaksikin kertaa viikossa olisi musta huima parannus.

Vieläkö yksinkertaistan?

Mua kiinnostais tietää kuinka usein pariskunnat joil muksuja yleensäki ylipäätään seksiä harrastaa? Meil on vastaavatilanne ku a-pllä.... paitsi toisinpäin. Mies tahtois joka päivä, mä olen monesti niin fyysisesti poikki etten todellakaan jaksa. Tää on meillä aiheuttanu oikeesti kriisin. Mies sanoo just tuota; ei kestä pakkeja pakkien perään... musta tilanne ei edes ole niin paha, vaikkakin pahentunut ku tää asia on noussu ns jalustalle. Painostus tekee mulle sen et haluan entistä vähemmän.
Musta meidän seksielämä on tosi hyvä. Seksi on mieletöntä, eikä sitä MUN MIELESTÄ ole edes vähän, 2-3 krt/vko keskinmäärin. Joskus menee viikko et ei ole kuin yhdesti, mut sillo on taustalla yleensä ollu lasten sairastelua, riitoja kotiasioista tai muuta vastaavaa..
Meil mies ei ymmärrä kuin sen jatkuva kysely, ehdottelu, painostus saa tilanteen pahemmaksi. Musta olis IHANA jos voitais vaik kahdeksi viikoksi unohtaa koko seksi. Et kumpikaan ei sanaa edes mainitse, ei koske toista siinä mieles, et se tulis niinku luonnostaan se halu sit mulla. Ku nyt se on vähä sellaista väen vänkäämistä ku mies alkaa lähenteleen.. Toki se on aina nautittavaa loppujen lopuksi mut joudun tekeen hirveesti töitä sen eteen... en tiedä tajuaako kukaan tästä mitään.. Seksi oli joskus tosi helppoa. Nykyään vaatii multa niin suuren keskittymisen ja "pakon" itseltäni et kiihotun ja nautin. ja jos en nauti ni mies on sit ihan et mikä on, mikset tullu jne. Painostusta seki..
Ja puhuttu on. Puhuttu puhumisesta päästyttyäki. Mut toisel on halut suuremmat ku toisella.. ja on sovittu neki et mies käy "suihkussa" eikä painosta... mut silti otan painostuksena kaikki vitsit ja vihjeet joita pitkin päivää hänen suustaan tulee.. eikä hän osaa lopettaa sitä vaik olen sanonu et ne sen vitsailut siit kuinka "tässä talos ei seksiä harrasteta" on just sitä painostusta. Tunnen syyllisyyttä ja haluaisin haluta mut mitä ihmettä täs tekee... Itse, spontaanisti haluan ainakin sen 1/vko. Silloin se ei ole sellaista et töitä täytyy tehdä sen eteen et kiihotun ja nautin. Eikä ennen kyl ollut muutenkaan sellaista... yhteenmuutto viitisen kk sitte kai teki tästä seksistä hankalampaa.. tai joku. en tie.. hmm.

Kokemuksia, neuvoja muilta?

Meillä tilanne taas on toisin päin. Mies haluaa huomattavasti useammin kuin minä ja hän valittaa usein, etten minä tee koskaan aloitetta. Minä pidän kyllä seksistä, mutta voisin hyvin olla vaikka kuukaudenkin ilman. Uskon, että lisäongelmaa tähän on tuonut juuri tuo miehen painostus asian suhteen, jotenkin se "pakon" tunne vain vähentää halujani :/ Siksi minusta tuntuukin ikävältä lukea, että sinun mielestäsi "vikaa" on vain miehessäsi ja hänen pitää yrittää enemmän. Näin saat todennäköisesti miehen halut vain vähenemään. Totuus on kuitenkin, ettei kummassakaan luultavasti ole mitään vikaa, mutta olette vain asian suhteen erilaisia.

No ainoa ongelma noissa on, että halut ei kohtaa. Ei ole olemassa "normaali" määrää seksille. Mutta itse ahdistuisin, jos toinen olisi koko ajan vinkumassa. Meillä on pieni vauva ja olen usein niin väsynyt päivän jälkeen, että hyvä etten nukahda heti kun lapsi menee nukkumaan. On jotenkin tärkämpiäkin asioita mietittävänä ja tällä hetkellä pääasia on se, että saa UNTA!!! Onneksi meillä mies on samalla linjalla, kumpikin tietää, että tilanne tulee jossain vaiheessa muuttumaan, eikä tämä "kuiva kausi" ole mitään henkilökohtaista. Olisin vaikeuksissa (ja liittomme) jos mies kokisi, että häntä pidetään puutteessa. Onneksi näin ei ole. Taidetaan olla yhtä väsyneitä kumpikin :)

Ihan sama juttu meillä, paitsi että minä nyt en ihan joka päivä kuitenkaan jaksaisi. Joka tapauksessa en tiedä, mikä auttaa - puhuminen kahdestaan ei ainakaan muuta mitään. Meillä mies onneksi nyt sentään suostuu usein, jos ehdotan, ottaa vaan koville aina itse ehdottaa! Seksuaaliterapeutilla käynti voisi auttaa. Muutama käynti voi riittää, siellä halujen eroavaisuus on tietääkseni niin yleinen ja normaali haaste, että ketään ei leimata.

No en mä näe sitä epänormaalina että haluan joka päivä, varsinkin kun väkisin pidetään puutteessa. Mulle riittäis vaikka se kerran viikossqakin jos edes joskus mies olisi se aloitteen tekijä. Ja jos oisin seksiriippuvainen, lähtisin kai tässä tilanteessa vieraisiin, mutten koskaan voisi sitä tehdä, sillä rakastan miestäni ja olen onnellinen hänen kanssaan.

Jos mies haluaa vain kerran viikossa, niin et sinä sille mitään voi. Ihmisillä on yksilölliset halut ja tarpeet. Ikävää, että teidän halunne ei kohtaa. Painostamalla vain pahennat tilannetta. Ole tyytyväinen, että saat edes sen yhden kerran viikossa.

Mitä väliä, kuka sen aloitteen tekee? Kun kerran tiedostat, että sinä haluat useammin, niin on ihan luonnollista, että sinä teet aloitteen. Älä nyt sentään siitä enää ala kiukuttelemaan.

Ne, joilla ei ole miestä, eivät saa seksiä edes kerran viikossa, vaikka haluaisivat joka päivä.

Hyvä mies + vähäinen seksi on tähän verrattuna mielestäni todella hyvä tilanne.

Toista ihmistä ei vaan aina saa palvelemaan omia tarpeitaan kaikilta osin täydellisesti. Se on elämää.

Ehdotan seuraavaa: kysy mieheltäsi miten usein hän olisi valmis seksiin, kerran viikossa, kahden viikon välein..? Sano miehellesi, että se riittää sinulle kunhan hän vain tekee aloitteen. Sopikaa, että esim. se kahden viikon välein riittää, mutta miehesi on tehtävä aloite. Ja pysykää sopimuksessa vaikka sinua huvittaisi enemmän, älä tee mitään vaan odota miehesi aloitetta . Ja vaikka miestäsi ei sattuisikaan huvittamaan painota, että sopimuksesta pidetään kiinni.

Hyvät puolet: miehesi ei tunne painostusta puoleltasi kun tietää miten usein sinulle "riittää" ja että hän voi tehdä aloitteen kun hänelle parhaiten sopii (kuitenkin säännöllisesti). Ja sinulla voi halut vähentyä kun saat mieheltäsi huomiota aloitteiden muodossa. Sillä yksi syy siihen, että tekee jatkuvasti mieli saattaa olla se, että toinen ei tee aloitteita.

Ehkä pääsisitte jonkinlaiseen sopusointuun, toivottavasti. Parisuhde on joustamista, molemmilta. Tsemppiä!

Jos mies haluaa vain kerran viikossa, niin et sinä sille mitään voi. Ihmisillä on yksilölliset halut ja tarpeet. Ikävää, että teidän halunne ei kohtaa. Painostamalla vain pahennat tilannetta. Ole tyytyväinen, että saat edes sen yhden kerran viikossa.

Mitä väliä, kuka sen aloitteen tekee? Kun kerran tiedostat, että sinä haluat useammin, niin on ihan luonnollista, että sinä teet aloitteen. Älä nyt sentään siitä enää ala kiukuttelemaan.

Huoh. Ehkä mä vaan koitan selittää tätä jotenkin liian vaikeasti.

Ehdotan seuraavaa: kysy mieheltäsi miten usein hän olisi valmis seksiin, kerran viikossa, kahden viikon välein..? Sano miehellesi, että se riittää sinulle kunhan hän vain tekee aloitteen. Sopikaa, että esim. se kahden viikon välein riittää, mutta miehesi on tehtävä aloite. Ja pysykää sopimuksessa vaikka sinua huvittaisi enemmän, älä tee mitään vaan odota miehesi aloitetta . Ja vaikka miestäsi ei sattuisikaan huvittamaan painota, että sopimuksesta pidetään kiinni.

Hyvät puolet: miehesi ei tunne painostusta puoleltasi kun tietää miten usein sinulle "riittää" ja että hän voi tehdä aloitteen kun hänelle parhaiten sopii (kuitenkin säännöllisesti). Ja sinulla voi halut vähentyä kun saat mieheltäsi huomiota aloitteiden muodossa. Sillä yksi syy siihen, että tekee jatkuvasti mieli saattaa olla se, että toinen ei tee aloitteita.

Ehkä pääsisitte jonkinlaiseen sopusointuun, toivottavasti. Parisuhde on joustamista, molemmilta. Tsemppiä!

Kiitos tästä, tätä ei olekaan kokeiltu. :) Kiva että edes joku yrittää ymmärtää.

Eiköhän tätäkin asiaa kannattaisi koittaa selvittää puhumalla sille miehelle eikä meille palstalaisille? Sano sille, että haluat, että hän tekee aloitteen. Sano, että et tunne itseäsi halutuksi, jos hän ei tee koskaan aloitetta. Pyydä, jos tekisi edes kerran kuukaudessa aloitteen ja lupaa, ettet itse painosta seksiin useammin kuin mies haluaa.