Olen luvannut kertoa teille palstalaisille, kun koen ensisuudelmani. =)

hähh
Hajautan, kirjotin jo nyt keväällä äikän, fysiikan ja ruotsin kirjallinen on vielä maanantaina. Syksyllä sitten pitkä matikka ja enkku. Tavoitteena on kolme L:ää ja kaksi E:tä. Fysiikka olis voinu mennä paremmin :/ joten saattaa olla, että tulee vaa M, mut sit uusin sen syksyllä :D Tavoitteena siis laudatur A-ruotsista, A-enkusta ja sit pitkästä matikasta, fysiikasta tai äikästä... Mut fysiikasta ei ainakaan tällä kertaa L:ää tullu, en ehtiny lukea tarpeeksi :( Äikästä vois tulla, tekstitaidon kokeen perusteella arvelen siis. Matikka... No, jää nähtäväks! Onneks on koko kesä aikaa lukea :)
A-ruotsista? Sähän olet suomeruotsalainen? :O Tosi reilua muita kohtaan että saat kirjottaa sen ei v***u no hyvä sulle...pah.
Missä sun kirjotukset on?:)
Minä kirjotan maanantaina märskyssä ruotsin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hähh;23399015:
A-ruotsista? Sähän olet suomeruotsalainen? :O Tosi reilua muita kohtaan että saat kirjottaa sen ei v***u no hyvä sulle...pah.
Missä sun kirjotukset on?:)
Minä kirjotan maanantaina märskyssä ruotsin ;)
:p

Mut hei, mä joudun kirjottaa suomen äidinkielenä. Vaikken ole tätä ennen koskaan käyny koulua suomeksi. Et revi siitä. Niin ja siis reaalin yms joudun tekemään suomeksi vaikka en ole ennen lukiota opiskellut suomeksi. Ja yllätyin ihan älyttömästi ku näin tekstitaidon alustavat pisteet, mä voisin tosiaan saada jopa ällän tosta äikästä!

Oon Eiran aikuislukiossa, itse kirjoituspaikka on Hakaniemessä :)

wiw

Mut hei, mä joudun kirjottaa suomen äidinkielenä. Vaikken ole tätä ennen koskaan käyny koulua suomeksi. Et revi siitä. Niin ja siis reaalin yms joudun tekemään suomeksi vaikka en ole ennen lukiota opiskellut suomeksi. Ja yllätyin ihan älyttömästi ku näin tekstitaidon alustavat pisteet, mä voisin tosiaan saada jopa ällän tosta äikästä!

Tsemppiä kirjoituksiin! Olet fiksu likka! T. Äiti -71, ihan suomalaisena aikoinaan äidinkielestä c:n pusertanut :)

"sama"

Sain äikästä kirotun C:n, minä joka olen ollut 9-10 oppilas...äh. Menin paniikissa mokaamaan :D
Biologista tulee varmaan M tai E
ruotsista hyvä jos A :D :D
Mutta enkusta luulisin saavani E:n
Onneksi päättärin keskiarvo on niin hyvä, että kouluihin hakiessa saan siitä vähintäänkin täydet pisteet. Mutta ai julmettu tuo äikästä C :D Mun tavote kun oli L/E ja sanoin vielä ennen sitä että kelpuutan juuri ja juuri M:n :D Pisteen päähän se jäikin, stna!!!

Tsemppiä kirjoituksiin! Olet fiksu likka! T. Äiti -71, ihan suomalaisena aikoinaan äidinkielestä c:n pusertanut :)
Kiitos! Olen minä sentään kaksikielinen, suomea ikäni puhunut, mutta tuntui aika suurelta harppaukselta lähteä kirjoittamaan sitä äidinkielenä kun olen kouluja käynyt vain ruotsiksi ja englanniksi ennen eiraa. Tavoitteena oli C/M ja nyt oikeasti tuntuu siltä, että vähintään E tulee, hassua :D Mun blogikirjoittelu on tainnut auttaa, sitä ennen en ollut koskaan kauheasti suomeksi kirjoittanut, pidän päiväkirjaakin englanniksi... Parin vuoden blogikirjoittelun jälkeen teksti alkoi olemaan paljon selkeämpää.

[QUOTE="sama";23399031]Sain äikästä kirotun C:n, minä joka olen ollut 9-10 oppilas...äh. Menin paniikissa mokaamaan :D
Biologista tulee varmaan M tai E
ruotsista hyvä jos A :D :D
Mutta enkusta luulisin saavani E:n
Onneksi päättärin keskiarvo on niin hyvä, että kouluihin hakiessa saan siitä vähintäänkin täydet pisteet. Mutta ai julmettu tuo äikästä C :D Mun tavote kun oli L/E ja sanoin vielä ennen sitä että kelpuutan juuri ja juuri M:n :D Pisteen päähän se jäikin, stna!!![/QUOTE]

Aijai :D No, mun piti kirjottaa fysiikasta L ku olisin menossa sitä yliopistoon sitten lukemaan... Mutta fiksuna päätin kirjoittaa fyssan jo nyt, vaikka olis voinu jättää syksylle :rolleyes: Et nyt tosiaan jännään että tuleeko edes E vai jääkö M:ksi :kieh: Uusin kyllä kun aikaakin on sillon syksyllä jos niin huonosti meni.

Enkusta uskoisin saavani L:n kun se on mun vahvin kieli :D Et kielistä oon saanu vähän etumatkaa, tuskin pärjäisin näin hyvin kirjoituksissa ellei noi kielet olis lapsuudessa tulleet ilmatteeksi. Matikka ollut 8-10 arvosanoilla, mutta meillä on kyllä ollut liian lepsu opettaja. Pitää panostaa kesällä lukemiseen kunnolla jos haluan sit pärjätä.

Ihanaa, että joku muukin jaksaa jauhaa kirjoituksista :D Tytsillä menee kohta hermo ku mä kokoajan otan ne esille :rolleyes: Ootko käyny muuten ylen abitreenien keskustelupalstalla? Sielläkin saa höpöttää kirjotuksista just niin paljon ku jaksaa :LOL:

"sama"
Aijai :D No, mun piti kirjottaa fysiikasta L ku olisin menossa sitä yliopistoon sitten lukemaan... Mutta fiksuna päätin kirjoittaa fyssan jo nyt, vaikka olis voinu jättää syksylle :rolleyes: Et nyt tosiaan jännään että tuleeko edes E vai jääkö M:ksi :kieh: Uusin kyllä kun aikaakin on sillon syksyllä jos niin huonosti meni.

Enkusta uskoisin saavani L:n kun se on mun vahvin kieli :D Et kielistä oon saanu vähän etumatkaa, tuskin pärjäisin näin hyvin kirjoituksissa ellei noi kielet olis lapsuudessa tulleet ilmatteeksi. Matikka ollut 8-10 arvosanoilla, mutta meillä on kyllä ollut liian lepsu opettaja. Pitää panostaa kesällä lukemiseen kunnolla jos haluan sit pärjätä.

Ihanaa, että joku muukin jaksaa jauhaa kirjoituksista :D Tytsillä menee kohta hermo ku mä kokoajan otan ne esille :rolleyes: Ootko käyny muuten ylen abitreenien keskustelupalstalla? Sielläkin saa höpöttää kirjotuksista just niin paljon ku jaksaa :LOL:
Aijjai?

En ole käyny, pitää käydä. :)
Onnea kirjotuksiin.

wiw
Kiitos! Olen minä sentään kaksikielinen, suomea ikäni puhunut, mutta tuntui aika suurelta harppaukselta lähteä kirjoittamaan sitä äidinkielenä kun olen kouluja käynyt vain ruotsiksi ja englanniksi ennen eiraa. Tavoitteena oli C/M ja nyt oikeasti tuntuu siltä, että vähintään E tulee, hassua :D Mun blogikirjoittelu on tainnut auttaa, sitä ennen en ollut koskaan kauheasti suomeksi kirjoittanut, pidän päiväkirjaakin englanniksi... Parin vuoden blogikirjoittelun jälkeen teksti alkoi olemaan paljon selkeämpää.
Olen lukenut täällä kirjoituksiasi ja ne ovat olleet yleensä ihan hyvää suomea! Mukavaa kuulla, että kirjoituksesi ovat menneet hyvin! Itse en ollut erinomaisen hyvä missään, tasaisen/keskinkertaisen taitava kaikessa... ja voit arvata mitä minusta tuli... luokanopettaja! ja ylpeä siitä!

[QUOTE="sama";23399049]Aijjai?

En ole käyny, pitää käydä. :)
Onnea kirjotuksiin.[/QUOTE]

Aijai siis tuohon, että meni se äikkä pieleen :) Harmittaa varmaan. Mua harmittaa se fysiikka :kieh: Tosin mä tiesin jo ennen koetta, että en osaa tarpeeksi. En vaa saanu aikaiseksi järkätä tarpeeksi aikaa siihen lukemiseen, perkl.

Mä oon siellä TT, en mä ole kirjottanu ku ihan muutaman viestin, lähinnä oon lukenu muitten juttuja. Ja kävin tarkistaa fysiikan kokeen jälkeen ku joku valmennuskurssien vetäjä oli laittanu mallivastausket ja arviot pisteytyksestä...

Kirjotuksissa voi tapahtua ihmeitä, mä olen TODELLA huono kielissä ja enkun kuuntelusta lähdin vähän allapäin kun ei mennyt hyvin, kun menin tarkistamaan alustavat pisteet en uskonut todeksi kun olin saanut 2/3 tehtävästä, täydet. MINÄ? En vieläkään tajua ja kävin ehkä 6kertaa tarkistamassa seinältä oliko nyt varmasti minun numero ja katsoinko pisteet oikein. :) Jihuu :)

Juu :D Yo :heart: pyörii vähän päässä tällä hetkellä... Mä oon niin onnellinen, että oon syksyllä (tai oikeammin talvella) sit vihdoinkin ylioppilas ja voin jatkaa elämääni. Kun siis aikoinaan meni muutama vuosi hukkaan sairauden takia.
Se on ihanaa kyllä! :)
Mulla meni taas ihan työssä käydessä, jotta mies pysty opiskelemaan, nyt on mun vuoro :D
Saan lakin vihdoinkin ja lähden opiskelemaan alaa joka kiinnostaa 1000% :D Aaahh! :)

Se on ihanaa kyllä! :)
Mulla meni taas ihan työssä käydessä, jotta mies pysty opiskelemaan, nyt on mun vuoro :D
Saan lakin vihdoinkin ja lähden opiskelemaan alaa joka kiinnostaa 1000% :D Aaahh! :)
Jee meille!!! :kiss: :flower: Mäkin pääsen sit 1,5v päästä, yks vuos vielä menee vähän hukkaan ku kirjotan vasta syksyllä ne loput... Pitkä matikka tosiaan on pitkä :rolleyes: Mut välivuoden käytän hyväkseni, lähdetään tytsin kanssa intiaan pariks kuukaudeks muun muassa :)

Jee meille!!! :kiss: :flower: Mäkin pääsen sit 1,5v päästä, yks vuos vielä menee vähän hukkaan ku kirjotan vasta syksyllä ne loput... Pitkä matikka tosiaan on pitkä :rolleyes: Mut välivuoden käytän hyväkseni, lähdetään tytsin kanssa intiaan pariks kuukaudeks muun muassa :)
Mulla menee syksyyn, koska jää joku kaksi historiankurssia ja yksi matikka, äääh :D Mutta muutenkin tarkoitus oli hakea vasta ensi vuoden keväänä, kun lapsi on niin pieni vielä.

Oi kuulostaa kivalta! Mitäs sä tarkalleenottaen lähdet opiskelemaan? :)

Yhteistyössä