Matkarattaista vinkkejä/kokemuksia kaipailen

Elikkä ensin hintaluokkaa noin 150 euroa. Ja ns. yhtenäisellä työntöaisalla. Eli ei kahdella kahvalla. Jonkin moinen tavaransäilytys tila alla on plussaa. Mieluiten isohko kuin ihan pieni.

Itse olen katsellut esim. Emma BMX rattaita. Onko kellään kokemusta ovatko hyvät?

Meillä herra on 8 kk. Vaunujen koppaan ei enää mahdu ja vaunujen ratasmalli on jotenkin raskas ja tökerö.

Kiitos kaunis asiallisesti vastaavalli :)

"Kumikameli"
Meillä on Emman BMX ja minusta toimii oikein hyvin! Näppärät kasata, tavarakori yllättävän iso, saa kokonaan makuuasentoon, etelässä plussaa siitä juoma telineestä työntäjälle ;)
Ostettiin kun poika oli n. 6kk ja edelleen käytössä kesällä/etelässä/kauppakeskuksissa. Eihän noilla renkailla missään lumessa liiku, mutta kesällä menee kivasti.
Edullisetkin noi oli, alle 100e.

[QUOTE="Kumikameli";23387147]Meillä on Emman BMX ja minusta toimii oikein hyvin! Eihän noilla renkailla missään lumessa liiku, mutta kesällä menee kivasti.
Edullisetkin noi oli, alle 100e.[/QUOTE]

No noi meidän carenat on kyllä mulla läpi vuoden käytössä kaupunkirattaina.
Eihän niillä nyt missään umpihangessa kuljeta, mutta kyllä ne nyt lumessa kulkee.

Meillä kanssa tulee ympärivuotiseen käyttöön. Juu ja sehän on selvää, ettei matkarattailla ihan umpihangessa kuljeta :)

Emma BMX:ssä ihastuin vaan tuohon vihreeseen väriin. Isäntä kyllä vähän meinasi ettei kovin vaaleita kun lika sitten heti näkyy...

Onko yleensä rattaiden kankaat helposti putsattavissa esim. pyyhkimällä? Ettei aina tarvitsisi ihan pestä koko systeemiä?

Tuntuu taas niin tyhmältä kysellä kun on aikaa siitä kun viimeeksi ollaan rattaita tartettu...

+
Meillä kanssa tulee ympärivuotiseen käyttöön. Juu ja sehän on selvää, ettei matkarattailla ihan umpihangessa kuljeta :)

Emma BMX:ssä ihastuin vaan tuohon vihreeseen väriin. Isäntä kyllä vähän meinasi ettei kovin vaaleita kun lika sitten heti näkyy...

Onko yleensä rattaiden kankaat helposti putsattavissa esim. pyyhkimällä? Ettei aina tarvitsisi ihan pestä koko systeemiä?

Tuntuu taas niin tyhmältä kysellä kun on aikaa siitä kun viimeeksi ollaan rattaita tartettu...
Meill oli sininen/vaalea siniharmaa väri ja pelkällä pyyhkimisellä meidän Carenat selvis kolmen vuoden urakastaan.

Carena on toistaiseksi "saanut enemmän ääniä" :)

Elikkäs kehukaa haukkukaa Emma BMX ja Carena Easy :p

Ora Jovin rattaat näytti jotenkin tönköiltä...
Ei mulla ton natinan lisäksi ole oikeastaan muuta haukuttavaa. Kyllähän ne vie kasassakin aika paljon tilaa, mutta on kevyet. Meillä on sit vielä "hätätilanteiden" varalta sateenvarjorattaat mukaan napattavaksi (jos on tarkoitus pärjätä ilman rattaita, niin otan yleensä ne satikat kuitenkin mukaan)

"Kumikameli"
Meillä on juurikin ne vihreät Emmat, pyyhkinyt olen niitä kankaita kostealla rätillä ja kivasti lähtee lika. Tuntuvat kestävän hyvin, on muutama ulkomaan matka niillä tehty ja ruumaan ovat menneet, eikä ruumaan menevien matkatavaroiden käsittely kovin hellävaraista aina ole.
Meillä en ole huomannut mitään natinaakaan.
Me asutaan sen verran taajamassa, että lunta jos on niin sitä tuntuu olevan tosi paljon, ehkä lähempänä keskustaa niillä voisi talvellakin mennä.

Yhdellä kaverilla on myös samat Emmat ja hän on valittanut sitä että työntöaisa on liian matalalla. Itse olen 162cm pitkä, kaveri jossain 180cm tietämillä. Minusta aisa on ihan sopivalla korkeudella. Eli sitä kannattaa kokeilla jos olet kovin pitkä.

[QUOTE="Kumikameli";23387393]Meillä on juurikin ne vihreät Emmat, pyyhkinyt olen niitä kankaita kostealla rätillä ja kivasti lähtee lika. Tuntuvat kestävän hyvin, on muutama ulkomaan matka niillä tehty ja ruumaan ovat menneet, eikä ruumaan menevien matkatavaroiden käsittely kovin hellävaraista aina ole.
Meillä en ole huomannut mitään natinaakaan.
Me asutaan sen verran taajamassa, että lunta jos on niin sitä tuntuu olevan tosi paljon, ehkä lähempänä keskustaa niillä voisi talvellakin mennä.

Yhdellä kaverilla on myös samat Emmat ja hän on valittanut sitä että työntöaisa on liian matalalla. Itse olen 162cm pitkä, kaveri jossain 180cm tietämillä. Minusta aisa on ihan sopivalla korkeudella. Eli sitä kannattaa kokeilla jos olet kovin pitkä.[/QUOTE]

Ite oon kanssa 160 cm. Mies on 181 cm. Hän kyllä yleensä hoitaa työntöpuolen. Joten pitääkin testata tuo pituus.

Meillä vähän kalliimmat matkikset, peg perego Unot, mutta pis en niitä vaihtais. iso säilytyskori, menee helposti yhdellä käsellä kasaan, vauva kainalossa, heittoaisa, isot takapyörät ja kääntyvät etypyörät, juomateline äipälle ja tarjotin lapselle. Nyt olleet 3v käytössä, ekat 2v ainoina rattaina (siis ihan vauvasta asti, meillä ei vaunuja ollut ollenkaan). Suosittelen kyllä lämpimästi. muinoin maksettiin niistä 280 euroa, näyttävät vaan suomessa olevan hieman kalliimpia.
Lastentarvike Muksutalli – Peg-Pérego Uno
Noi muksutallin rattaat on kyllä todella ruman väriset, muualta saa varmaan paremmissa väreissä.

Viimeksi muokattu:
Rattaita vailla
Oletko ollut tyytyväinen ratasvalintaan? Itsekin olen katsellut noita emma bmx-rattaita, mutta saakohan noin halvalla hyvää? Ja meillä minä omen liki 180 ja mies n 190 cm pitkiä, onkohan ne liian matalat meille?

Oletko ollut tyytyväinen ratasvalintaan? Itsekin olen katsellut noita emma bmx-rattaita, mutta saakohan noin halvalla hyvää? Ja meillä minä omen liki 180 ja mies n 190 cm pitkiä, onkohan ne liian matalat meille?
Ikävä kyllä me petyttiin. Jostain syystä poika ei vaan onnistunut istumaan niissä kunnolla vaan valui aina ihme asentoihin. Kai se oli meidän pojasta kiinni :D kun monet on kehuneet kyseisiä rattaita.

Meillä on nyt brion ponyt niihin ollaan tyytyväisiä :)

Minulla Carena easyt ja ovat olleet todella kovalla käytöllä lenkkeillessä, kilometrejä on tullut varmaa 1500km ja olen ollut tyytyväinen. Silloin tällöin suihkauttaa öljyä niin eivät ala kitisemään :)

vierailija
Elikkä ensin hintaluokkaa noin 150 euroa. Ja ns. yhtenäisellä työntöaisalla. Eli ei kahdella kahvalla. Jonkin moinen tavaransäilytys tila alla on plussaa. Mieluiten isohko kuin ihan pieni.

Itse olen katsellut esim. Emma BMX rattaita. Onko kellään kokemusta ovatko hyvät?

Meillä herra on 8 kk. Vaunujen koppaan ei enää mahdu ja vaunujen ratasmalli on jotenkin raskas ja tökerö.

Kiitos kaunis asiallisesti vastaavalli
hei, meillä' oli emma bmx solo light matkarattaat, maksoivat joku 80 e, takapyörät irtoilivat kurveissa. kannattaa kokeilla rattaan takapyöriä, jos ne irtoavat napakasti vedettäessä, vaikka lukon pitäisi olla päällä, jättäisin ostamatta.

Yhteistyössä