relaatiot 23

VR
Tekijä puuttuu sen verran nyt peliin, että tuo nisäkäs-ruudun 9+2+9 näyttää hankalalta. Eli siihen vinkki: viittaa kokoon, ja siinä on kaksi sanaa jotka ovat vielä kaiken lisäksi monikossa ja niitä yhdistää ja-sana. Jos ajattelee millainen nisäkäs se valas kooltaan on, niin pitäisi tuon selvitä, ja sitten varmaan selviävät ne muutkin.

Mä oon kymmenen sanaa jäljessä rosehipista, tässä listaa puuttuvista

CSI
c.w. 7+8 - - puuttuu
alareuna V s 12 - - puuttuu

sankari 13 - - tämän keksit, kun saat tuon aika-sanan ja ne seuraavat
"aika" 11+7 - - liittyy siihen lehteen ja ruudun pääsananaan

nisäkäs-ruutu
kissa 12 ja siitä jatkuvat 8+6 sekä 6 - - 8+6 alkaa myös tuolla 8-sanalla. loput saat siitä
valas 9+2+9 ja siitä 17

star trek
ase 6 - - löytyy enkkuwikistä star trek weapons
alhaalla kap 4+6 - - melkeinkä mekka tuolle kap-sanalle
voi 6 ja 10 - - nämä saat, kun keksit tuon ylläolevan

armeija-ruutu
u-boat 16 ja siitä ylös 12 - - se 16 sitältää sen toisen niistä alemmista sanoista ja sitten sen tapahtuman, joissa niitä käytetään

everestistä noi aiemmin kysymäni
Ne kaikki sun puuttuvat Everestin sanat löytyy Everestin wikistä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;23385729:
mie tunnen itteni nyt ihan tyhmäksi, mut mie en edelleenkään löydä sinne narniaan sitä luc...6 ja kivi 7+5, en tuota star trekin vul... 6, en beatlesin klubia ja sitä penttilän 14 väliviivallista :ashamed:
luc 6 (eli luc--ylös 6 ? ) se löytyy velho ja leijona suomi wikistä eräs tyyppi..

Kiitos vihjeistä, osan ehdin jo löytää itsekin. Toi ase nyt vielä tuottaa ongelmia, pitääkö tämä kääntää suomeksi vai onko suoraan siellä?
Siis itse asiassa neuvoinkohan mä väärin.. Tarkotatko siis tuota ase-sanaa, jossa on heittomerkki, eli ase 7? Vai jotain muuta?

Mä pähkäilen tuon Narnia-ruudun kivipaikan ja ki..ve yhdistävän 8 kanssa. Ja samoin mulle ei auennut tuo valasvinkki.. Oon kokeillut jo kohta kaikki isot adjektiivit eri muotoihin taivutettuina ja eri järjestyksissä. No, ehkä se sieltä vielä pompsahtaa.

newman
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;23385729:
mie tunnen itteni nyt ihan tyhmäksi, mut mie en edelleenkään löydä sinne narniaan sitä luc...6 ja kivi 7+5, en tuota star trekin vul... 6, en beatlesin klubia ja sitä penttilän 14 väliviivallista :ashamed:
Lucy 6 on fauni
kivi löytyi sen musiikkigenren sivulta
vul 6 on eläin, englanniksi löytyy ainakin

newman
Siis itse asiassa neuvoinkohan mä väärin.. Tarkotatko siis tuota ase-sanaa, jossa on heittomerkki, eli ase 7? Vai jotain muuta?

Mä pähkäilen tuon Narnia-ruudun kivipaikan ja ki..ve yhdistävän 8 kanssa. Ja samoin mulle ei auennut tuo valasvinkki.. Oon kokeillut jo kohta kaikki isot adjektiivit eri muotoihin taivutettuina ja eri järjestyksissä. No, ehkä se sieltä vielä pompsahtaa.
Tällä kivellä lepytellään jumalia.

ja taas täytyy mennä, plaah...
listaan tähän nyt oikeesti kaikki jotka puuttuu :D saa auttaa jos haluaa, ei oo pakko :D

narnia:
kivi 7+5

villi länsi:
yläoikee 10
kul... 9+8
vasuri 9+7

penttilä:
yläoikee 22
jta 14 (väliviivallinen)
numero 5+6

beatles:
baari 5+10 ja 12

csi:
C.W 7+8
alareunan 12 (sodasta)

armeija:
yläreunan 12
man.. 14

everest:
huiput molemmat
mes... 12 (oonkohan tätä ees muistanu ettii sen jälkeen ku vastasanat löysin)
ti.. 9+8
ne... 7+9
yläreuna 14

sankari:
nallesta molemmat
el...sa... 12
vuo... 10
alasvasen 13 ja jatkot (jatkoja en oo ees etiny vielä myönnän)

star trek:
vasen 9
vul.. 6 ja siitä väliviivallinen 7

nisäkäs:
lei... 6
pa...pa... 8+6 ja jatko
valas 9+2+9 ja jatko

palaan n. tunnin päästä jos joku tarvii vielä apua :)

VR
Tekijä vinkkaa yhden jo nyt, koska se on muuten aika lailla mahdoton. Kun tätä kesällä tein, niin C. S. I. enkkuwikissä oli maininta siitä, keneen tosielämän henkilöön C W henkilöhahmo sarjassa löyhästi perustuu. Nyt katsoin asiaa uudelleen, ja jostain syystä tuo maininta on sieltä kokonaan poistettu. Mutta asia selviää, kun googlaan englannin tuon saman asian, sitten löytyy se oikea nimi 7+8.

Yhteistyössä