voiko viedä rahaa toiseen pankkiin?? PIKA-APUA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minun pitäisi viedä yhdistyksemme tilille rahaa, mutta yhdistyksen tili toisessa kunnassa missä itse olen tänään... Voinko mennä tämän kunnan pankkiin tänään ja käskeä laittaa rahat yhdistyksemme tilille? Meneekö siitä jotain palvelumaksuja??? APUAAAA

Alkuperäinen kirjoittaja kepu taas pettää;23385019:
Eikö nuo kukkaisrahastot ja kehittyvien maakuntien suomet pitänyt jo lopettaa?

En nyt oikeen tajunnu? ehkä olen sitte tyhmä joo :(

Mutta hei, eikö kellään antaa vastausta????

Siis häh? Missä pankissa tämän yhdistyksen tili on? Jos tuossa toisessa kaupungissa on sama pankki (esim. op, nordea jne.) niin voit laittaa. Maksua menee jokunen euro (olisiko ollut 3e) koska tili ei ole sun nimissä.

[QUOTE="vieras";23385091]Jos sinulla on oikeus tiliin, niin silloin se on talletus ja saman ryhmän pankissa palvelumaksua ei mene.[/QUOTE]
Eli käytännössä sinulla täytyy olla, koska muuten se palvelumaksu menisi myös kotikaupungissa.

On minulla tilinkäyttöoikeudet. En vaan halua että rahoistamme menee palvelumaksua sen takia etten pääse oikeaan pankkiin tänään. Ja joo, tyhmä olin kun lupasin rahat pankkiin toimittaa, vaikka tiesin etten ole paikkakunnalla tänään :(
Sitä vain, että jos menee palvelumaksut niin sitten lähden aiemmalla bussilla ja vien yhdistyksemme omaan pankkiin rahat.

[QUOTE="vieras";23385121]Ei kannata yhdistyksen rahoja ja omia tilejä koskaan sotkea toisiinsa käytännön vuoksi, koska näyttää epämääräiseltä tiliotteissa.[/QUOTE]

Juuri näin en missään nimeessä halua toimia! Yhdisyksen rahat ovat yhdistyksen ja omani omiani. Ei tule ainakaan sekaannuksia kenellekkään rahoista kun en omiani siihen sotke!

[QUOTE="aloittaja";23385126]On minulla tilinkäyttöoikeudet. En vaan halua että rahoistamme menee palvelumaksua sen takia etten pääse oikeaan pankkiin tänään. Ja joo, tyhmä olin kun lupasin rahat pankkiin toimittaa, vaikka tiesin etten ole paikkakunnalla tänään :(
Sitä vain, että jos menee palvelumaksut niin sitten lähden aiemmalla bussilla ja vien yhdistyksemme omaan pankkiin rahat.[/QUOTE]

Se on ihan sama mihin osuuspankkiin sä ne rahat viet. Palvelumaksu ei riipu siitä onko se ns. oma pankki vai vaikka Kemijärven op.

[QUOTE="vieras";23385121]Ei kannata yhdistyksen rahoja ja omia tilejä koskaan sotkea toisiinsa käytännön vuoksi, koska näyttää epämääräiseltä tiliotteissa.[/QUOTE]

Ai miten näyttää epämääräiseltä tiliotteessa? Minä olen siirtänyt esim. uimalippuista saadut käteiset rahat omalta tililtä uhdistyksen tilille, viestiin kirjoittanut että Uimalipiut 150€, 1.-31.1.2011 ja tilittäjän nimen, eikä kellään ole ollut mitään sanomista.

Ai miten näyttää epämääräiseltä tiliotteessa? Minä olen siirtänyt esim. uimalippuista saadut käteiset rahat omalta tililtä uhdistyksen tilille, viestiin kirjoittanut että Uimalipiut 150€, 1.-31.1.2011 ja tilittäjän nimen, eikä kellään ole ollut mitään sanomista.

Meillä nyt on kuitenkin ollut tapana rahat viedä pankkiin, joten en halua tehdä asiaan muutosta.

[QUOTE="aloittaja";23385161]no mistä se palvelumaksu riippuu??[/QUOTE]

Siitä onko se sun oma tili vai jonkun muun tili. Sitä en sitten tiedä miten se vaikuttaa jos sulla on "vain" käyttöoikeus tiliin.
Mutta jos sä olet ennen saanut vietyä rahoja pankkiin ilman palvelumaksua niin ei sitä nytkään mene.

Yhteistyössä