Mummo avasi pankkitilin lapselle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä";24371718]
Mummu avaa tilin ja laittaa sinne lapselle rahaa kuukausittain. Eiköhän siinä olisi kiitoksen eikä haukkumisen paikka?[/QUOTE]
No tuo on kiittämisen paikka, MUTTA jos rupeaa vaatimaan niiden perusteella rahaa, niin asia on ihan toinen juttu.
"Ottaja antaja, kananpaskan kantaja" sanottiin tuollaisista ihmisistä minun lapsuudessani.

[QUOTE="vieras";24371755]No tuo on kiittämisen paikka, MUTTA jos rupeaa vaatimaan niiden perusteella rahaa, niin asia on ihan toinen juttu.
"Ottaja antaja, kananpaskan kantaja" sanottiin tuollaisista ihmisistä minun lapsuudessani.[/QUOTE]

Näinhän se menee, mutta edelleen epäilen vahvasti, että mummu olisi muka mennyt ap:n luokse ja sanonut, että "nonni, tuossa on mun visalasku rempasta. Maksapa nyt se, kun minä olen laittanut lapsellesi tilille rahhhoo jo vuosia". Epäilen vahvasti, että mummu itse on saanut eka ap:lta aika asiattomia vastauksia ja vasta sitten vedonnut tiliin. Tottakai vetoaminen on ollut asiatonta, mutta niin on ollut ap:n asennekin, mikäli ei ole mummua edes yrittänyt visalaskun kanssa auttaa tai YHDESSÄ miettiä miten se selvitettäisiin! On tainnut asenne olla, että "omapa on laskusi, ei meille kuulu".

Eli ap:n asenne ja haluttomuus auttaa mummua, mättää mielestäni. Vieläpä kun lasku on tullut ap:n oman mökin rempasta... Meillä mummua yritettäisiin auttaa, oli lasku sitten tullut mistä hyvänsä.

Mä en saanut avattua omille lapsilleni tiliä koska lasten isä ei ollut mukana- tarvitaan kuulemma molempien allekirjoitus ja näin ollen suostumus.
MIten sitten mummo saa avattua tilin :O

[QUOTE="minä";24371795]Näinhän se menee, mutta edelleen epäilen vahvasti, että mummu olisi muka mennyt ap:n luokse ja sanonut, että "nonni, tuossa on mun visalasku rempasta. Maksapa nyt se, kun minä olen laittanut lapsellesi tilille rahhhoo jo vuosia". Epäilen vahvasti, että mummu itse on saanut eka ap:lta aika asiattomia vastauksia ja vasta sitten vedonnut tiliin. Tottakai vetoaminen on ollut asiatonta, mutta niin on ollut ap:n asennekin, mikäli ei ole mummua edes yrittänyt visalaskun kanssa auttaa tai YHDESSÄ miettiä miten se selvitettäisiin! On tainnut asenne olla, että "omapa on laskusi, ei meille kuulu".

Eli ap:n asenne ja haluttomuus auttaa mummua, mättää mielestäni. Vieläpä kun lasku on tullut ap:n oman mökin rempasta... Meillä mummua yritettäisiin auttaa, oli lasku sitten tullut mistä hyvänsä.[/QUOTE]

Jaa, että olet taas yksi näitä ihmisiä, joiden mielestä ap valehtelee ja itse tiedät paremmin. Ja tämän asenteen takia tuomitset ja haukut ap:n.

Jos oikeasti haluaisit olla fiksu, niin ehdottaisit, että ehkä mummo kuitenkin tarkoitti näin ja näin ja onkohan ap ymmärtänyt väärin jne. En ymmärrä näitä "rivien välistä lukijoita", jotka on aina ehdottoman varmoja siitä miten ne asiat on menneetkään. Ja sitten moititaan muita, jotka "ei tiedä mitä on oikeasti tapahtunut". Taitaa pata vähän kattilaa soimata nyt.

Ilmeisesti mummu oli ohjeita kiertäen avannut lapselle tilin, johon oli laittanut rahaa. Ja sitten mummu oli ominpäin(ja turhan kalliilla)remontoinut poikansa ja jonkun toisen omistuksessa olevaa mökkiä ja kun rahat olivat vähissä niin todennut poikansa ja ap:n voivan maksaa hänen visa-laskunsa(vedoten lapsenlapselle säästämiin rahoihin), tietäen ap:n olevan hoitovapaalla ja rahan olevan tiukassa.
Niin missä kohtaan mummulle pitää olla kiitollisuudenvelassa?
Mikä estää mummua jatkossakin vetoamasta lapsenlapsen rahoihin kun haluaa jotain itselleen?
Jos olisin ap koittaisin saada lapsen tilin lopetettua ja palautettua mummulle rahat tililtä.

Jaa, että olet taas yksi näitä ihmisiä, joiden mielestä ap valehtelee ja itse tiedät paremmin. Ja tämän asenteen takia tuomitset ja haukut ap:n.

No eikö se ole hyvä, että tässä ketjussa edes yksi ajatteli, että tarinalla on kaksi puolta? Sinä (ja muuta ketjuun vastanneet), kun olet niitä ihmisiä, joiden mielestä ap:n versio on objektiivinen totuus ja kylläpä mummu on tööööörkeä. Ja tämän asenteen takia tuomitset ja haukut mummun...

Minä sentään ilmaisin, että "epäilen vahvasti", sinä + muuta haukuitte suoraan mummun. :D

Me avasimme kummilapselle tilin Nordeaan, mutta tili ei ole kummilapsen vaan minun nimelläni ja sinne laitan juhlapäivinä tietyn summan, jotka luovutan kaikki kummilapselle kun tämä on täysi-ikäinen. Kummilapsen vanhemmille on ilmoitettu tilistä kasteen yhteydessä ja ovat siis tietoisia, että sellainen on olemassa, mutta heillä ei ole mitään osaa, eikä arpaa siihen. Eli tili on periaatteessa minun, mutta tosiaan rahaa säästän sinne kummilapselle.

Eihän tuossa ole järkeä. Jos sinä kuolisit niin rahat on sinun tilillä eivätkä mene kummilapselle. Miksi ilmoittaa keräävänsä rahaa, kun sitten se raha onkin omassa jemmassa. Olisit pitänyt vain suusi kiinni ja hiljaa kerännyt rahaa ja antanut sitten, kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi.

Vanha juttu, mutta käsittämätöntä, miten niin monet on sen kannalla, että varastetaan vaan lasten rahat, kun aikuisille tulee keskenään riitaa. Siihen oli jopa lasten äiti valmis. Lapset niin isoja vielä, että varmasti jo tilistään ja siellä olevista rahoista tietää. Vaikka ei sekään mitenkään oikeuttaisi lasten rahojen viemistä, että siitä ei jää kiinni, koska lapset on liian pieniä huolehtimaan oikeuksistaan. Kun rahat on lapsille annettu, ne ovat heidän eivätkä kenenkään muun.

Millainen on vanhempi, joka on valmis varastamaan lapsiltaan?

Yhteistyössä