Miten ne lakanat pitäis viikata et pysyy mahdollisimman rypyttöminä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mulla on kuivausrumpu mut ei mankelia enkä jaksa silittääkään. Kaappikuivaksi olen kuivannut mut nyt ajattelin et jos ne kuivais huoneenlämmössä mut onko siinä joku tekniikka miten ne pitäis sit taitella. Miten ne netisaikaan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan taiteltiin sit kuivaan ja liinavaatekaappiin?

Olin luullut että kaikki naiset tämän osaa. Kai sitten olen vanha.

1. Ukko tai tarpeeksi iso lapsi toiseen päähän lakanaa ja itse toiseen. (Miehet yleensä löytää kengät jalkaan ja pipon päähän tässä vaiheessa ;D )
2. Ronskisti ravistetaan lakanaa ja laitetaan kaksinkerroin pituussuunnassa.
3. Taas reilusti ravistetaan rutut pois, vähän kuin mattoa kopistelisi. Taitetaan toisen kerran kaksinkerroin = 4 kerrosta.
4. Otetaan yksi reuna lakanasta ja käännetään se toiselle puolelle, päädystä katsottuna näyttää W -kirjaimelta. Eli molemmilla puolilla reuna ja on neljä kerrosta.
5. Tiukasti kiinni ja tosi napakasti vedetään päistä että saadaan lakana muotoonsa.
6. Otat molemmat päät itsellesi ja asetat lakanan pöydälle. Rullaat tiukasti kuin kääretortun mutta aloita niin että pötköä on kaksinkerroin alussa. Ja sitten kaappiin.
Lakanaan tulee näin kauniit vekit, yksi tasan keskellä ja kaksi muuta keskustan ja reunan väleissä.
H***vetin huonosti selostettu, sori.

Mä kuivatan narulla, en silitä enkä mankeloi. Taittelen sen vaan laatikkoon niin kuin se parhaiten sinne sopii. Turha sen kummemmin sitä silotella, kun se on ensimmäisen yön jälkeen samannäköinen kuin pesukoneesta tullessakin :).

Jaa-a. Mut mun sisko joka teki näin, sai tosi hyvin tehtyy yksinkin hommat. Koneesta ku tulee ulos niin joko taittaa heti tosi nätisti tai sitten pikkasen jälkeen ku kuivahtnu...niin viikannu ja jösses ku on siistiä! siis kädellä vaan "silittäny" sit kangasta ku kostee ja viikannu...ja hyvää tulee!!!!

Minusta tuo vanha tyyli on paras koska tulos on kuin mankelin jäljiltä vähän aikaa kaapissa oltuaan. Mieluiten tietysti narulla kuivattu lakana ja sieltä suoraan otetaan vedettäväksi. Rulla on tiukka ja kova kuin halko ja kaappiin mahtuu tuplasti enemmän (pussilakanat samallalailla).

Minusta tuo vanha tyyli on paras koska tulos on kuin mankelin jäljiltä vähän aikaa kaapissa oltuaan. Mieluiten tietysti narulla kuivattu lakana ja sieltä suoraan otetaan vedettäväksi. Rulla on tiukka ja kova kuin halko ja kaappiin mahtuu tuplasti enemmän (pussilakanat samallalailla).

Pakko lisätä että ainoa hankaluus on se, että ensimmäisen kerran jälkeen aina kun otat lakanan käteen mies häviää mystisesti.

Yhteistyössä