Sairaan lapsen kanssa kotona..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aina sama juttu...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aina sama juttu...

Vieras
AIna sama juttu, kun soittaa töihin, että lapsi on kuumeessa ja olis mun vuoro olla kotona..

Pomo sanoi,että nyt sittentarvitaan jo lääkärin todistus, että ei kai kelpaa enään th:n lappu. Ok, sopii mulle, mutta jos ei saakaan aikaa lääkäriin? Mitäs sit pitäis tehdä?

Poika on viime keskiviikosta asti ollut kuumeessa, lauantaina laski ja taas eilen illalla nousi. Lisäksi jalat ovat niin kipeät, että konttaa kotona, koska ei pääse kävelemään. Pitäiskö sen kuntoinen lapsi laittaa kouluun? (poika 9v)

Viime viikolla mies oli töistä pois, perjantain sain järjestymään koska itselläni oli ylityötunteja ja sain mentyö myöhemmin töihin ja sain pojan mummulle. Tänään se ei olis järjestynyt ja eikai mieskään aina voi olla pois töistä kun jotain on?

Eikä meidän perhe nyt niin kipeänä ole ollut, että jatkuvasti olisi pois töistä. Ja kai toiset vaan sairastaa sitten enemmän kuin toiset?

Ei vaan aina jaksais tätä samaa paskaa, kun pomoille soittaa... Aina saa paskaa niskaansa ja haukutaan sitten muille.

Jos ei saa lääkäriaikaa, niin hoitajan kirjoittama todistus varmaan riittää. Työnantajalla on mun käsittääkseni oikeus pyytää todistus joka ikisestä työntekijän sairauspoissaolosta, oli kyse sitten työntekijästä itsestään tai lapsesta....tavallaan ymmärrän, toisaalta taas tuollainen ruuhkauttaa terveyskeskuksia ja ajaa puolikuntoisia lapsia päiväkotiin.

Mutta etköhän sä saa lapselle lääkäriajan, kun lapsi on noin sairas - ihmettelen, miksi ette ole jo vieneet häntä lääkäriin kun jalat eivät kanna? Ja veisittekö nytkään, ellei tarvittaisi saikkulappua?

[QUOTE="niin";23351280]onpas reilu pomo...[/QUOTE]

Eikös vaan :( Ehkä he itsekin sen hoksaavat, jos joskus saavat lapsia (tällä hetkellä heillä on kaksi kissaa, jotka myös sairastelevat ja ramppaavat eläinlääkärissä).

Jos ei saa lääkäriaikaa, niin hoitajan kirjoittama todistus varmaan riittää. Työnantajalla on mun käsittääkseni oikeus pyytää todistus joka ikisestä työntekijän sairauspoissaolosta, oli kyse sitten työntekijästä itsestään tai lapsesta....tavallaan ymmärrän, toisaalta taas tuollainen ruuhkauttaa terveyskeskuksia ja ajaa puolikuntoisia lapsia päiväkotiin.

Mutta etköhän sä saa lapselle lääkäriajan, kun lapsi on noin sairas - ihmettelen, miksi ette ole jo vieneet häntä lääkäriin kun jalat eivät kanna? Ja veisittekö nytkään, ellei tarvittaisi saikkulappua?

Joka poissaolosta on lappu, terv.hoitajan kirjoittama.
Ja lääkäriin oltaisiin joka tapauksessa menty, koska kuume on kestänyt niin kauan. Perjantaina poikaa ei huolittu lääkärii, koska oli kai muutenkin ruuhkaista siellä.

Ja jalkojaan alkoi valittamaan eilen iltapäivällä, eikä edelleenkään päästy lääkäriin.
JOs nyt sitten tänään kenties pääsisi, kun nyt heti soitan..

No hui, jos noin iso lapsi on NIIN kivuissa ettei voi edes kävellä vaan KONTTAA, niin lääkäriin ja äkkiä!

Muutoin toi on tuttu kuvio. Meillä mies ei voi olla pois töistä ja minä se sitten yleensä uhraudun. Jännä vaan että mulla pitää olla kaikenmaailman todistukset ja poissaoloni mitataan sekunnilleen, pomollani -semmonen pikkupomo- on samanikäinen lapsi ja senhän saa tähän akateemiseen vapauteensa viitaten huidella aina poissa töistä kun nyt se pikku-Lilli kakkasi pottaan tarhassa tai piirsi paperille sutun tai viettää kevätjuhlia. Multa jäi tarhan joulukemut väliin kun ei ollut enää ylitunteja plakkarissa. Pomo sen sijaan taisi aamupäivän olla päiväkodilla ja iltapäivästä teki sitten töitä "etänä" eikä kukaan saanut sitä edes puhelimella kiinni. Jep!

Niin se vaan on, että sairasta lasta ei voi jättää yksin. Sairauden takia on oikeus olla töistä pois. Älä syyllisty ja anna hänen nähdä syyllisyyttäsi. Menet vaan pokkana töihin takaisin ja annat sairaslomalapun. Työ ei ole koko elämä. Pomot käyttävät hirveesti väärää valtaa alaisiinsa. Pomon työ vaatii paljon henkistä älykkyyttä.

[QUOTE="aloittaja";23351298]Joka poissaolosta on lappu, terv.hoitajan kirjoittama.
Ja lääkäriin oltaisiin joka tapauksessa menty, koska kuume on kestänyt niin kauan. Perjantaina poikaa ei huolittu lääkärii, koska oli kai muutenkin ruuhkaista siellä.

Ja jalkojaan alkoi valittamaan eilen iltapäivällä, eikä edelleenkään päästy lääkäriin.
JOs nyt sitten tänään kenties pääsisi, kun nyt heti soitan..[/QUOTE]

Pyydä (mä oon pyytänyt & saanut) terkkaria kirjoittamaan saikkulappuun lisäys siitä, että lääkäriaikoja ei ole ollut. Siis ensi kerralla, nyt lapsi lääkäriin...oma veli oli aikoinaan sairaalassa varmaan viikon tuollaisen takia (tauti iski niveliin) ollessaan 7-8 v.

Pyydä (mä oon pyytänyt & saanut) terkkaria kirjoittamaan saikkulappuun lisäys siitä, että lääkäriaikoja ei ole ollut. Siis ensi kerralla, nyt lapsi lääkäriin...oma veli oli aikoinaan sairaalassa varmaan viikon tuollaisen takia (tauti iski niveliin) ollessaan 7-8 v.

Lääkäriin soitettu ja eipä tosiaan ollut taaskaan aikoja..
Heitlä tosin voi saada maksusitoumuksen läheiselle yksityiselle lääkäriasemalle, soittavat kohta takaisin, kun kysyvät ensin sitä aikaa.. Toivottavasti saadaan aika..

Muistutan vaan siitä, että välttämättä et saa palkkaa tältä ajalta, sillä lapsi ollut kipeänä jo edellisviikolla. Olettaen että työnantajasi tietää tämän. Se kolme päivää kun on lapsen yhtä sairautta kohti :( Toki pois saa ja pitääkin olla, mutta tosiaan palkkaa ei välttämättä kannata odottaa.

Meillä ainakin vaaditaan lääkärintodistus, hoitajan kirjoittama ei kelpaa. Poissa voi toki olla, mutta ei palkallisena.

Eikö teillä oo päivystystä? Minne kiireelliset tapaukset menee, jäävät kotiin jos ei oo aikoja?

Tuo 3 päivää/sairaus- sääntö (lapsen hoidon järjestämiseksi, tms, vai miten se meni) tuli mullekin mieleen, mutta jos ap:n mies oli viime viikolla lapsen kanssa kotona niin mitenköhän se vaikuttaa?

Eikö teillä oo päivystystä? Minne kiireelliset tapaukset menee, jäävät kotiin jos ei oo aikoja?

Tuo 3 päivää/sairaus- sääntö (lapsen hoidon järjestämiseksi, tms, vai miten se meni) tuli mullekin mieleen, mutta jos ap:n mies oli viime viikolla lapsen kanssa kotona niin mitenköhän se vaikuttaa?

Jos mies on ollut jo, ei ap:llä ole oikeutta enää jäädä, siis palkallisena. Eri asia on se, että kuka oikeasti kertoo työpaikalla em. tilanteesta.

[QUOTE="vieras";23351376]Jos mies on ollut jo, ei ap:llä ole oikeutta enää jäädä, siis palkallisena. Eri asia on se, että kuka oikeasti kertoo työpaikalla em. tilanteesta.[/QUOTE]

Kyllä meillä ainakin on molemmilla vanhemmilla oikeus olla pois. Miehellä 3 pv palkallisena, minulla 4 pv palkallisena. Sama juttu, jos toinen lapsi sairastuu tai jos samalla lapsella ei sairaus kyseessä.

Kyllä meillä ainakin on molemmilla vanhemmilla oikeus olla pois. Miehellä 3 pv palkallisena, minulla 4 pv palkallisena. Sama juttu, jos toinen lapsi sairastuu tai jos samalla lapsella ei sairaus kyseessä.

Meillä saa vain toinen olla palkallisella jos lapsi sairastuu. Yhtä aikaa siis. Ellei 3 päivää riitä ja sama sairaus lapsella jatkuu nin se on sitten palkatonta.

Mitkä tessit teillä on? Niihin on siis oikesti kirjattu, että molemmilla vanhemmilla on oikeus jäädä järjestämään sairaalle lapselle hoitajaa kolmeksi/neljäksi päiväksi, kun kyseessä on sama sairaus?

[QUOTE="vieras";23351421]Meillä saa vain toinen olla palkallisella jos lapsi sairastuu. Yhtä aikaa siis. Ellei 3 päivää riitä ja sama sairaus lapsella jatkuu nin se on sitten palkatonta.[/QUOTE]

Sama juttu. Eri aikaan vanhemmat tietenkin ovatkin poissa.

Yhteistyössä