Sairaan lapsen kanssa kotona..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aina sama juttu...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23351427]Mitkä tessit teillä on? Niihin on siis oikesti kirjattu, että molemmilla vanhemmilla on oikeus jäädä järjestämään sairaalle lapselle hoitajaa kolmeksi/neljäksi päiväksi, kun kyseessä on sama sairaus?[/QUOTE]

Miehellä on metallin. Hän voi jäädä ensin 3 päiväksi hoitamaan sairasta lasta.

Minulla oli ennen valtion TES, nykyään yliopiston oma. Minä voin jäädä miehen jälkeen 4 päiväksi hoitamaan lasta palkallisena. Viikonloppu ei sisälly näihin neljään päivään.

Sun lapsi on niin sairas ettei pysty kävelemään ja sä mietit jotain lääkärintodistusta työnantajaa varten että saisit palkkaa ajalta jolloin et tee töitä?
Mä olisin varmaankin paljon enemmän huolissani lapseni voinnista.

Miehellä on metallin. Hän voi jäädä ensin 3 päiväksi hoitamaan sairasta lasta.

Minulla oli ennen valtion TES, nykyään yliopiston oma. Minä voin jäädä miehen jälkeen 4 päiväksi hoitamaan lasta palkallisena. Viikonloppu ei sisälly näihin neljään päivään.

Onpa hieno systeemi :) Aina viikko aikaa hoitaa lapsi kuntoon. Saisi laajentua ihan joka alalle...

Mä menisin yksityiselle lapsen kanssa enkä odottelis mitään maksusitoumuksia tms.Kuulostaa aika pahalta jos ei kävelemään pysty.Samalla reissulla saisi sitten sen lääkärintodistuksen.

Sun lapsi on niin sairas ettei pysty kävelemään ja sä mietit jotain lääkärintodistusta työnantajaa varten että saisit palkkaa ajalta jolloin et tee töitä?
Mä olisin varmaankin paljon enemmän huolissani lapseni voinnista.

Palkasta en ole puhunut mitään, vaan todistuksesta poissaolosta.
Ja jos lapsen hyvinvointi ei olisi mulle tärkeä, niin tuskinpa olisin jäänyt kotiinkaan?

Ja siksi kai tässä metsästetään lapselle lääkäriaikaa, jotta sais selvyyden, miksi ei pysty kunnolla kävelemään.

Hitto, aina löytyy noitakin.

[QUOTE="vieras";23351511]Mä menisin yksityiselle lapsen kanssa enkä odottelis mitään maksusitoumuksia tms.Kuulostaa aika pahalta jos ei kävelemään pysty.Samalla reissulla saisi sitten sen lääkärintodistuksen.[/QUOTE]

lääkäriaika on varattu, tunnin päästä.

[QUOTE="aloittaja";23351551]lääkäriaika on varattu, tunnin päästä.[/QUOTE]

Hienoa.Toivottavasti saatte selvyyttä mikä lapsella on ja sitten kunnon tropit siihen niin paranee pian.Ja siitä pomosta sun ei tarvitse välittää yhtään. :D

Aina täältä saa paskaa niskaan, ihan sama mitä kirjoittaa, mitä asia koskee, parempi hyppiä yli vaan niiden kirjoitusten.
Toivottavasti lekuriaika onnistuu, päivystykseen jonottaan jos ei muuten :) Ja mä luulen et terkan lappu on ihan yhtä pätevä todistus työnantajalle... Eikai työnantaja VOI VAATIA lääkärintodistusta jos ei lääkärille pääse? Siksihän terkat/nykyisin sairaanhoitajatki voi sen 3 pv kirjoittaa ku lääkäreistä on pula..

[QUOTE="heh";23351429]Ootko kysynyt? Yleisesti ottaen molemmat vanhemmat ei saa/saisi olla saman sairauden takia pois.[/QUOTE]

Tässä on suora lainaus työehtosopimuksestamme:

16 § Tilapäinen hoitovapaa
Työntekijällä on oikeus saada alle kymmenvuotiaan tai vammaisen tai pitkäai-kaissairaan lapsensa tai muun hänen taloudessaan vakituisesti asuvan alle kymmenvuotiaan tai vammaisen tai pitkäaikaissairaan lapsen sairastuessa äkillisesti lapsen hoidon järjestämiseksi tai tämän hoitamiseksi tilapäistä hoito-vapaata enintään neljä työpäivää kerrallaan. Sama oikeus on myös lapsen vanhemmalla, joka ei asu tämän kanssa samassa taloudessa. Tilapäiseen hoitovapaaseen oikeutetut saavat olla tilapäisellä hoitovapaalla saman kalen-terijakson aikana, mutta eivät yhtäaikaisesti.

Nyt veisin lapsen kyllä jo yksityiselle vaikka omalla kustannuksella. Mistään vakavasta ei tarvitse olla kyse - omilla pojillani oli aikoinaan molemmilla flunssa, joka "meni jalkoihin". Ensin nuorempi alkoi ontua, ja sitten vanhemman jalat tulivat niin kipeiksi, että pystyi vain konttaamaan. Myöhemmin kuulin, että tuttavaperheen lapsilla oli ollut samoihin aikoihin samanlaisia oireita. Mutta ensin kun en tiennyt, mistä on kyse, vein ontuvan lapsen pika pikaa lääkäriin, ja sielläkin suhtauduttiin asiaan vakavasti. Oireet menivät kyllä sitten molemmilla pojilla itsestään ohi ilman lääkkeitä. Mutta lapsi siis lääkäriin nyt, että saatte selville, mistä on kyse.

[QUOTE="heh";23351594]Käsittääkseni voi kyllä vaatia, olen ainakin kuullut useammastakin yrityksestä joissa terkkarin kirjoittama todistus ei kelpaa. Se on sitten oma asia järjestää se todistus.[/QUOTE]

Onpahan kyl persiistä. Yksityiselle ku vie ni sinne meni se palkallinen hoitovapaapäivä. Mitää järkeä.. :(

Onpahan kyl persiistä. Yksityiselle ku vie ni sinne meni se palkallinen hoitovapaapäivä. Mitää järkeä.. :(

Meillä näin. Omasta sairastumisesta kelpaa työth mutta lapsesta ei. Täälä kun ei suoraan lääkärille pääse niin me mennää suoraan yksityiselle. En mä rupee oottelemaan ja ku se on ihan turhaa kun ei se hoitajan todistus kelpaa. Meillä on vakuutus et saadaan ne sieltä kyllä takas. 1 käynti vuodessa menee omavastuuseen.

[QUOTE="aloittaja";23351324]Lääkäriin soitettu ja eipä tosiaan ollut taaskaan aikoja..
Heitlä tosin voi saada maksusitoumuksen läheiselle yksityiselle lääkäriasemalle, soittavat kohta takaisin, kun kysyvät ensin sitä aikaa.. Toivottavasti saadaan aika..[/QUOTE]

No enpäs ole tuollaisesta kuullutkaan!! Missä noin on?

[QUOTE="vieras";23351481]Onpa hieno systeemi :) Aina viikko aikaa hoitaa lapsi kuntoon. Saisi laajentua ihan joka alalle...[/QUOTE]

Mä en usko et se menee noin et saa viikon palkallisesti samasta sairaudesta hoitaa.

Lääkärissä käyty.. Joku virus, joka aiheuttaa tuon kuumeilun, yskän ja nuhan on myös nyt sitten vaikuttanut jalkoihin. Tulehdusarvo alle kahdeksan, eli normi. Tietysti jos huomenna vielä pahemmat, niin uudestaan lääkäriin.
Pitäis kai lähteä ihan itestään se kipu, panadolia ja buranaa.

Lisäksi hieman helpotti toisen pomon (pomona on siis omani ikäinen pariskunta) eli tämän miespuolisen reaktio tähän sairaslomaan. Sanoi että eihän niille mitään voi ja ei kannata välittää *****n mutkutuksista..

Joten nyt uskaltaa mennä vielä töihinkin torstaina..

Yhteistyössä