Mistä langasta neuloa kevääksi villasukat?

Mutta ohut villa ei tahdo kestää.......

Kovin helposti on reikä sukassa, vähänkään jos hankaa eli pitää kengissä tai tassuttelee niillä ahkerasti. Yösukat asia erikseen, kulutus on kovin minimaalista.

7 veljestä on mun langoistani ainoa joka kestää sukissa- kesät talvet.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23338980:
Mutta ohut villa ei tahdo kestää.......

Kovin helposti on reikä sukassa, vähänkään jos hankaa eli pitää kengissä tai tassuttelee niillä ahkerasti. Yösukat asia erikseen, kulutus on kovin minimaalista.

7 veljestä on mun langoistani ainoa joka kestää sukissa- kesät talvet.

Kyllä ohutkin kestää, kun hommaa kunnon lankaa ja sitähän ei Novita tee.

Minä teen villasukat aina Nallesta, on seiskaveikkaa ohuempaa. On kertynyt montaa eri väriä, joten saa yhdisteltyä hyvin monenmoista. Viime aikoina olen käyttänyt niitä pätkävärjättyjä, jotka näyttää kirjoneulleta ja raidoilta ihan suoraan yhdellä langalla neulottuna. Se keltasävyinen sopii hyvin kevät/kesäsukiksi.

Jos vielä ohuempaa haluaa, niin sitten tico-tico, jos ei värejä pelkää. Siitä ensimmäiset sukat on vielä käyttämättä ja viimeistelemättä, pitäisi jostain ohje löytää, että saisin toisen kärjen samanlaiseksi kun ensimmäisessäkin, viimeiset kärkikavennukset on enää tekemättä.

Puuvillasta ei minusta niin hvyiä sukkia saa neulottua ja täyspuuvillaiset kuluu helposti. On sitä joskus hamassa nuoruudessa tullut tehtyä pitsisukatkin ohuen ohuesta langasta, joka taisi pääasiassa olla jotain keinokuitua.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23343248:
Ok. Regiaa ainakin myydään tuolla lankakaupassa, on vain näyttänyt niin onnettoman ohuelta että olen hylännyt suorilta :D:ashamed:
Mutta pistetääs kokeiluun!

Se on jotain Nallen vahvuista.

Yhteistyössä