Pyytäisin teitä muistelemaan ja kuvaamaan yksittäisiä erityisen lämpimiä, onnellisia hetkiä lapsuudestanne. Ei siis yleistä; äiti oli aina kotona ja pullaa paistettiin päivittäin, vaarin kanssa pelattiin aina shakkia jne -juttuja vaan jotain, joka erosi muusta ja jäi siis aivan erityisenä mieleen.
Minä voisin aloittaa itse yhdellä joka pulpahti mieleen tänä aamuna: Olin kuusivuotias, kun isämme kanssa purjehdimme kaksin vanhalla purjeveneellämme Oulusta etelämmäksi (en ole ihan varma mihin. Veikkaan Vaasaa)
Matka kesti ja jossain vaiheessa isä tarvitsi nokoset.
Annettuaan tarkat ohjeet siitä mitä viivaa ja miten seurata, jäin ruoriin.
Valtava vastuu sen ikäiselle.
Muistan vieläkin sen voiman ja vapauden tunteen. MINÄ purjehdin ihan itse, olin yhtä Virman (veneen nimi) tuuleen, meren, laineilla kimaltelevan auringon kanssa....
Siihen hetkiin, niihin tunteihin, on hyvä palata vielä mummonakin.
Minä voisin aloittaa itse yhdellä joka pulpahti mieleen tänä aamuna: Olin kuusivuotias, kun isämme kanssa purjehdimme kaksin vanhalla purjeveneellämme Oulusta etelämmäksi (en ole ihan varma mihin. Veikkaan Vaasaa)
Matka kesti ja jossain vaiheessa isä tarvitsi nokoset.
Annettuaan tarkat ohjeet siitä mitä viivaa ja miten seurata, jäin ruoriin.
Valtava vastuu sen ikäiselle.
Muistan vieläkin sen voiman ja vapauden tunteen. MINÄ purjehdin ihan itse, olin yhtä Virman (veneen nimi) tuuleen, meren, laineilla kimaltelevan auringon kanssa....
Siihen hetkiin, niihin tunteihin, on hyvä palata vielä mummonakin.