Milläköhän oikeudella Kela voi lähettää MINUN palkkakuittini miehelleni?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Voiko tää tosiaan olla laillista?!

Olla miehen kanssa asumuserossa ja ero on vireillä. Nyt mies sai kelasta kirjeen jostain vanhoista etuuksista ja kirjeessä oli mukana MUN palkkakuitit vuodelta 2009!!
Millä helvetin oikeudella kela saa lähettää noi tiedot miehelleni?

[QUOTE="tööt";23325810]Asuuko miehesi teidän entisessä osoitteessanne?[/QUOTE]

Ei. Ihan oli tullu kirjattu kirje uuteen osoitteeseen ja siin oli kopiot mun palkkakuiteista ja kelan päätöksistä.

no mieti, ULOSMITTAAJA lähetti kirjeen MUN MIEHEN TYÖPAIKALLE, missä ne ilmottaa ottavansa mun palkasta 1/3 osan pois (joskus nuorena tyhmänä jättänyt jotain typeryyksiä maksamatta) vaikken minä ole siellä töissä vaan mieheni tosiaan. arvaa hävettikö -.- !!!!!

Onhan avioliitossakin tietyt asiat henkilökohtaisia. Esim sairaskertomukset. Miskei sitten nuokin. Tee selityspyyntö KELAan. Sen jälkeen voit valittaa, että sinun yksityisyyttäsi on loukattu perusteettomista syistä (ainakaan minä en keksi mikä olisi sellainen syy, että puolisolle pitäisi tuollaiset asiakirjat lähettää).

nyt kyllä ottaisin vihaisen puhelun Kelaan. Vaikka me ollaan naimisissa niin minun palkkakuittini ja niiden kopiot eivät kuulu miehelleni, eikä kelan kuulu niitä miehelle lähettää. Tuo on tietosuojarikos!!!

[QUOTE="plop";23325893]Onhan avioliitossakin tietyt asiat henkilökohtaisia. Esim sairaskertomukset. Miskei sitten nuokin. Tee selityspyyntö KELAan. Sen jälkeen voit valittaa, että sinun yksityisyyttäsi on loukattu perusteettomista syistä (ainakaan minä en keksi mikä olisi sellainen syy, että puolisolle pitäisi tuollaiset asiakirjat lähettää).[/QUOTE]

Tätä ajan juuri takaa! Miten voin enää luottaa että minun muut paperit pysyy vain ja ainoastaan kelan tiedossa? En mitenkään.
Mihinköhän tuon valituksen voi lähettää?

nyt kyllä ottaisin vihaisen puhelun Kelaan. Vaikka me ollaan naimisissa niin minun palkkakuittini ja niiden kopiot eivät kuulu miehelleni, eikä kelan kuulu niitä miehelle lähettää. Tuo on tietosuojarikos!!!

Mun tekis mieli mennä jo linjoja pitkin sinne, mutta valitettavasti joudun odottamaan huoimiseen. Argh!!!
Ja oon vielä duunissa koko päivän... Mur..

Oletteko laittaneet yhdessä ne sinun kuittisi liitteeksi siihen etuuden hakemiseen ja hakemus on ollut miehen nimellä? Vai mistä he ovat sinun palkkakuittisi kaivelleet?

[QUOTE="vieras";23325935]Oletteko laittaneet yhdessä ne sinun kuittisi liitteeksi siihen etuuden hakemiseen ja hakemus on ollut miehen nimellä? Vai mistä he ovat sinun palkkakuittisi kaivelleet?[/QUOTE]

Ei, vaan kaikki hakemukset ovat olleet mun nimellä. Sitä ihmettelenkin et miten kela voi ilmottaa miehelle mun hakemat etuudet jos kerran hakija olen minä?

Joihinkin tukiin vaikuttaa puolison tulot. Olisiko ollut jonkun tuen takaisinperintä ja perusteluna puolison tulot, palkkakuitit todisteena??? Mitään muuta ei tulisi mieleen ja en tiedä, voisiko tuollaistakaan oikeasti olla, pelkkä arvaus siis????

Joihinkin tukiin vaikuttaa puolison tulot. Olisiko ollut jonkun tuen takaisinperintä ja perusteluna puolison tulot, palkkakuitit todisteena??? Mitään muuta ei tulisi mieleen ja en tiedä, voisiko tuollaistakaan oikeasti olla, pelkkä arvaus siis????

Toki vaikuttaa, mutta pointti on nyt se että miksi ne palkkakuitit tulee kelasta mun miehelle?!
Jos ne pitäis olla todisteina tms. ni silloinhan ne pitää kysyä multa eikä mielivaltaisesti lähetellä MUN tietoja ympäri kyliä!

[QUOTE="vieras";23326017]eiköhän tässä tapauksessa ole joku väärinkäsitys ap:lla itsellään?

tottakai toisen osapuolen tulotietoja katsotaan mm. asumistukea hakiessa...[/QUOTE]

Sä et nyt tainnut ihan tajuta?
Mitään tukia ei tässä ole haettu vaan miehelle on tullut päätös vanhoista Kelan etuuksista, paljon on maksettu jne. Ja tässä kirjeessä oli mukana kopiot MUN palkkanauhoista vuodelta 2009.

Ni mikähän se mun väärinkäsitys nyt sitten on? Väännätkö mulle rautalangasta ku ite en tajua!

[QUOTE="Vieras ap";23326046]Sä et nyt tainnut ihan tajuta?
Mitään tukia ei tässä ole haettu vaan miehelle on tullut päätös vanhoista Kelan etuuksista, paljon on maksettu jne. Ja tässä kirjeessä oli mukana kopiot MUN palkkanauhoista vuodelta 2009.

Ni mikähän se mun väärinkäsitys nyt sitten on? Väännätkö mulle rautalangasta ku ite en tajua![/QUOTE]

No onhan niitä vanhoja etuuksia joihin nuo palkkakuitit liittyvät joskus haettu...

[QUOTE="Vieras ap";23326075]No voi hyvää päivää, tietenkin on haettu ja palkkakuitit tpoimitettu, mutta mitä helvettiä ne palkkakuitit tulee mun miehelle jos MINÄ haen jotain etuutta? Etkö sä vittu osaa lukea?![/QUOTE]

Mitäs vitun etuutta sitten olet hakenut?

Yhteistyössä