Tein pari vaalikoneen testiä

Vihreää
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315344:
En tiedä puhutko minusta (on tuossa jokunen postaus jäänyt lukematta) mutta miksikö mainitsin PERUSKOULUN?

No jos minusta oli kyse, vastaan. Katsokaas kun mun jutuissa on aina MONTA TASOA sitä piruilua :D

Pitää vain vähän tietää taustoja ja lähihistoriaa, että kykenee täysin tajuamaan, kuinka vittumainen minä todella olen! Jos ei tiedä asioista, menee puolet mun piruiluistani ihan ohi rekisteröinnin.

Peruskoulu ja Veikko Lavin laulu (jonka tuohon linkitin) liittyvät kiinteästi toisiinsa ja ns. sosialidemokraattien ansiokseen omimaan "HYVINVOINTISUOMEEN".

Peruskoulu-uudistus oli SDP:n ajama, ajatuksella "kaikki oppivat kaiken" ja "jokainen ihminen on laulun (yhtä pitkän laulun) arvoinen. Joku sanoi että olen ilkeä. Sanoin että tälläinen ihminen sieltä peruskouluputkesta hyvinvointisuomeen putkahti. Get it? Kiitinkö tässä mahdollisesti demareita onnistuneesta politiikasta Suomen hyväksi?
Rauhoitu nyt jo, hyvä nainen. Olen huomannut, että sinulta tulee niitä fiksuja kommentteja, mutta kun alat hermostua, alkaa kiroilu ja ilkeily. Ota vaikka kamomillateetä välillä, se rauhoittaa.

äiti 44 v
Kyllä tossa ajassa olis pitänyt jo tehdä monta alotetta ja ajaa niitä läpi. Mitä on tehty?

Mitä ovat saaneet aikaan yli kymmenessä vuodessa?? Koita nyt etsiä EDES YKSI ASIA.. tunnen
myötähäpeää. 1 asia edes?? Ilman tekosyitä.
Eihän aika mitään ratkaise, pälli.

Kannatusprosentit ratkaisevat, miten saadaan kansanedustajia ja päästään hallitukseen. Paitsi tietenkin kielipuolue RKP joka pääsee hallitukseen aina :D

Ministereitä ja vaikutusvaltaa lasketaan, EI VUOSIA!!!

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315391:
Miksi sitten somali saa kaiken ilmaiseksi ja suomalainen syrjäytynyt elää paperinkeräyslaatikossa?

Miksi vihervasemmisto ei huolehdi asunnottomista kuten väittävät olevansa heikon puolella?
Miksei Soini elä paperinkeräyslaatikossa?

äiti 44 v
Varmaan noin 1000 uutta lakia ja asetusta.
Mutta tästä ei ollut kyse, vaan siitä että mitä ne suurisuiset PerSut ovat saaneet aikaan. Ja vastaus on että eivät yhtään mitään. Ei täällä eikä EU:ssa.
Kiinnostaako tätä "poliittisesti valveutunutta porukkaa" ollenkaan se, mitä noissa "varmaan tuhannessa" uudessa laissa ja asetuksessa lukee? Painotatteko yhtään sisältöä vai oletteko vain haltioissanne kun niitä määrällisesti saadaan jokunen aikaan?

Ja kaipa tuon jostain voisit selvittääkin onko niitä "varmaan" 1000 vaiko "varmaan" joku muu luku...

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315434:

Kannatusprosentit ratkaisevat, miten saadaan kansanedustajia ja päästään hallitukseen. Paitsi tietenkin kielipuolue RKP joka pääsee hallitukseen aina :D

Eli et osaa edelleenkään vastata. Nyt aika ei ratkaise, äsken se vielä mielestäsi ratkaisi.
Mitä oot vetäny ja kuinka paljon.. siinäpä pohtimisen aihetta meille, JOTKA EDELLEEN ODOTTELEMME mitä persut on saaneet aikaan????

zzzz.....zzzz...

äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja Vihreää;23315112:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23314974:
Tämä sosialidemokraattinen hyvinvointi-Suomi on sitten näköjään onnistunut kasvattamaan peruskoulun käyneestä nuorestaan ilkeän keski-ikäisen naisen :D
/QUOTE]

Hetkinen.. ethän sinä ole käynyt peruskoulua vaan keskikoulun..? Näinhän täällä kovin mainostit pari päivää sitten, ja ikäsikin puolesta pitäisi olla näin. Miten on?
En ole IKINÄ käynyt keskikoulua enkä myöskään "mainostanut" käyneeni.

Olen syntynyt vuonna 1966 ja peruskoulu alkoi paikoin Suomessa kokeiluna jo vuonna 1972. Minä menin kouluun 1973. Eli kyllä olen käynyt peruskoulun enkä päivääkään mitään keski, oppi tai muutakaan kansakoulua.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315468:
Kiinnostaako tätä "poliittisesti valveutunutta porukkaa" ollenkaan se, mitä noissa "varmaan tuhannessa" uudessa laissa ja asetuksessa lukee? Painotatteko yhtään sisältöä vai oletteko vain haltioissanne kun niitä määrällisesti saadaan jokunen aikaan?

Ja kaipa tuon jostain voisit selvittääkin onko niitä "varmaan" 1000 vaiko "varmaan" joku muu luku...
Itse et tunnu edes tietävän mitä puolue josta kovasti vaahtoat jo monetta kuukautta, on saanut aikaan ja tehnyt.

Koita nyt kertoa meillekin, kun olet poliittisesti viisaampi kuin me. Mitä ne on saaneet aikaan??

Odotan....

Vihreää
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315434:

Ai, minä kun luulin, että tärkeää on se, miten aktiivisia ollaan ja mitä saadaan aikaan. No sittenhän voin hyvin edelleen äänestää Vihreitä, kun kerran ovat saaneet ministerin salkkujakin. Kiitos, kun vahvistit näkemystäni.

äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23315123]Perussuomalaiset tuntuu olevan sellainen puolue, joka vastustaa monta erilaista asiaa, mutta mitään ei todellisuudessa saada aikaan. Helpompaa olla vastaan kuin todella tehdä jotain jonkin puolesta.

Oikeistolaisuus ei ole tuonut Suomeen mitään hyvää, ääneni menee vasemmalle, kuten aina :)[/QUOTE]

PerSut ei ole oikeistopuolue.

Katso Wikipediasta, sijoitetaan keskelle mutta mainitaan että on vaikea sijoittaa samoin kuin muut puolueet koska hajontaa on näkemyksissä sen verran että tavallinen oikeisto-vasemmisto-sijoittelu ei oikein ole toimiva. Mutta oikeistopuolue ei ole, se on selvä.

Lunatic
[QUOTE="vieras";23315376]Eli ovatko perussuomalaisten kannattajat sitä mieltä, että ehdokkaan ei tarvi eduskunnassa tehdä mitään, jos saman puolueen edustajia on vain muutama? Surullista. Itse valitsen sekä puolueeni että ehdokkaani sillä perusteella, että on aktiivisuutta tehdä asioita, ajaa läpi lakialotteita, olla mukana vaikuttamassa siellä missä tapahtuu. Ehkä jollekin riittää pelkkä populistinen puhe ja samankaltaiset mielipiteet, eikä silläkään tunnu olevan väliä mitä ehdokas itse ajattelee asioista (abortti, avioliittolaki, uskonnolliset mielipiteet jne.) tai millainen esim. puolueen vaalirahoitus on.[/QUOTE]

Ei tietenkään tarvii tehdä mitään, ellei oo hallituksessa, daa.:xmas:

:LOL:

Kiinnostaisi kovasti, paljonko ne persukansanedustajat on netonneet noina vuosina, tekemättä mitään tai edes aikomatta tehdä.
Nyt meinaavat tuplata työtä tekemättömien määrän, eli veronmaksajat maksavat yhä enemmän tekemättömästä työstä. Hienoo.

äiti 44 v
Sitten olen onnellinen että en tiedä. Mutta en yleensä liiku sen kaltaisen ajatusmaailman omaavien ihmisten kanssa, ainakaan tietoisesti. Eli vaikka 20 % äänestäisikin persuja, se ei tarkoita että ne 20 % kuuluvat minun tuttavapiiriini.

Kullakin ihmisellä on toki oikeus äänestää mitä haluaa ja pitää se salassa. Yleensä persut ovat vaan vitsi keskusteluissa tässä vaalien alla. Enkä usko että heihin fanaattisen ihailevasti suhtautuva ihminen jaksaisi tai edes ymmärtäisi vitsailla.
Miksi asenteesi Persuihin on noin ylimielinen, vähättelevä ja rasistinen?

Mitä puoluetta kaltaisesi rasistit äänestävät? Jotain virallista suvisjengiä kuten vihreitä tai demareita? :D

Vihreää
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315495:
Alkuperäinen kirjoittaja Vihreää;23315112:
En ole IKINÄ käynyt keskikoulua enkä myöskään "mainostanut" käyneeni.

Olen syntynyt vuonna 1966 ja peruskoulu alkoi paikoin Suomessa kokeiluna jo vuonna 1972. Minä menin kouluun 1973. Eli kyllä olen käynyt peruskoulun enkä päivääkään mitään keski, oppi tai muutakaan kansakoulua.
Pahoittelen siis erehdystäni. Se oli sitten joku muu sattumalta myös 44-vuotias, joka sanoi käyneensä keskikoulua ja vieläpä esitteli laskutoimituksia, kun joku sitä epäili. Niin ja huomasi vielä muistuttaa, että täyttää pian 45. Mutta siis, se oli joku muu sitten. Outo yhteensattuma vain.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315527:
PerSut ei ole oikeistopuolue.

Katso Wikipediasta, sijoitetaan keskelle mutta mainitaan että on vaikea sijoittaa samoin kuin muut puolueet koska hajontaa on näkemyksissä sen verran että tavallinen oikeisto-vasemmisto-sijoittelu ei oikein ole toimiva. Mutta oikeistopuolue ei ole, se on selvä.
Persut nimenomaan on oikeistopuolue.
Miksi haluatte kieltää sen, pelkäättekö jotain????
Vasemmistolaisille sanotte että ette ole oikeistolaisia, oikeistolaisille, että ette ole vasemmalla (se nyt on toki muutenkin totta).
Koittakaa nyt edes itse myöntää että olette pesunkestävä porvaripuolue. Sen on kaikki muutkin jo ääneen sanoneet, jokaisen puolueen johtaja erikseen ykkösaamussa esimerkiksi = Persut on oikeistopuolue. OIKEISTO, OIKEISTO, OIKEISTO.. sanooko mitään? Vai lyökö tyhjää..

äiti 44 v
Et siis osaa vastata mitä ne on saaneet aikaan?? Copy that.
EI oikein riitä syyksi että "niitä on niin vähän, byääää". Niin on moni muukin puolue pieni, mutta asioita on silti ajettu ja ajetaan jatkuvasti. Katsos kun se YLEENSÄ on puolueiden tarkotus tässä maassa, ajaa kansan asioita.

...
Mikä pieni puolue on tehnyt mitä? Laitahan listaa niiden saavutuksista!

Jotta esimerkiksi maahanmuuttopolitiikkaa saadaan radikaalisti muutettua, ei siihen riitä miään 4% kannatus.

Tai pyörrän puheeni, pikkupuolueen Thors on kyllä saanut mainittavaa tuhoa aikaan! .D .D Mutta ei hänkään olisi voinut toimia, ellei koko muu hallitus olisi Thorsin ajaman mokutuksen takana :)

Mutta tosiaan, LAITA LISTAA 4% PUOLUEIDEN HYVISTÄ TEOISTA! Täytyyhän niitä sinulla tiedossa olla!! Jos ei ole niin miksi niitä PerSuiltakaan penäät? Populisti olet?

äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja Vihreää;23315241:
Merkitys on siinä, että jos on käynyt keskikoulun ja sanoo sitten käyneensä peruskoulun, syntyy mielikuva, että ko. ihminen ei puhu tai ole puhunut totta itsestään. Ei tässä ollut koulutuksen "tasosta" siis kyse.
Merkitys on siinä että kun olen käynyt peruskoulun ja aina sanonut käyneeni peruskoulun , niin sinusta syntyy mielikuva että valehtelet jos väität minun muka keskikoulua käyneen.

Suoraan sanottuna en tarkalleen edes tiedä mikä keskikoulu muinoin oli, ei koskettanut minua.

Peruskoulun jälkeen kävin lukion joka sekin sivumennen sanoen oli KURSSIMUOTOINEN lukio alusta loppuun. Olin siinä ihan ekoja ikäluokkia.

Sitten kävin vielä yliopiston.

Lisäksi olen käynyt autokoulun, rippikoulun ja uimakoulun sekä teininä konekirjoituskurssin.

äiti 44 v
Et siis osaa vastata mitä ne on saaneet aikaan?? Copy that.
EI oikein riitä syyksi että "niitä on niin vähän, byääää". Niin on moni muukin puolue pieni, mutta asioita on silti ajettu ja ajetaan jatkuvasti. Katsos kun se YLEENSÄ on puolueiden tarkotus tässä maassa, ajaa kansan asioita.
Laitas Lunatic lista muiden pienten puolueiden "hyvistä töistä" ja "saavutuksista"! Pakkohan niitä sinulla tiedossa on olla, ethän muuten PerSuiltakaan niitä olisi penäämässä?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315745:
Laitas Lunatic lista muiden pienten puolueiden "hyvistä töistä" ja "saavutuksista"! Pakkohan niitä sinulla tiedossa on olla, ethän muuten PerSuiltakaan niitä olisi penäämässä?
Tässähän puhuttiin perussuomalaisista, ei muista puolueista, käsittääkseni. Mutta kuten arveltiin jo aiemmin, Perussuomalaiset eivät ilmeisesti ole tässä reilun kymmenen vuoden aikana saaneet aikaan yhtään mitään :) Muutenhan lista olisi jo koottu ja sitten oltaisiin voitu keskittyä muihin puolueisiin.

äiti 44 v
Eli Persuista ei siis ole ollut mitään hyötyä eduskunnassa koko tänä aikana!!!
Joku voisi laskea paljonko veroinmaksajien rahoja persujen täysin turhat kansanedustajat ovat siis netonneet näinä vuosina. Muutama miljoona kankkulan kaivoon.

Etkö osaa sanoa edes mitään asioita, joita olisivat ajaneet eteenpäin? Kai ne nyt JOTAIN on tehneet 16 vuodessa siellä? Anna jotain infoa, nyt on mahdollisuus.
Laitoinkin jo edellä sen linkin Persujen eduskuntaryhmän sivuille. Sieltä löytyy lakialoitteet, pöytäkirjat, äänestykset ym.

Kerrohan minulle jonkun kansanedustajan nimi, josta ON OLLUT HYÖTYÄ eduskunnassa? Johon laitetut rahat eivät ole menneet kankkulan kaivoon!

Sano vain nimi! Pitäisi onnistua :D

hhhh
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315807:
Laitoinkin jo edellä sen linkin Persujen eduskuntaryhmän sivuille. Sieltä löytyy lakialoitteet, pöytäkirjat, äänestykset ym.

Kerrohan minulle jonkun kansanedustajan nimi, josta ON OLLUT HYÖTYÄ eduskunnassa? Johon laitetut rahat eivät ole menneet kankkulan kaivoon!

Sano vain nimi! Pitäisi onnistua :D
;) ;)

Yhteistyössä