Tein pari vaalikoneen testiä

Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315190:
Onko se TEKOSYY sille että puolue ei pysty vaikuttamaan poliittisessa päätöksenteossa koska sillä on keskimäärin 2 kansanedustajaa eikä yhtään ministeriä??

Olette te täällä jumalauta kyllä varsinaisia kusipäitä :D :D :D Kuolisin nauruun ellen tajuaisi tämän henkilökohtaisen murhenäytelmänne laajuutta.
No ei sitä kannata tekosyynä käyttää sille että ei saa mitään áikaiseksi. Kyllähän maailmaan tekosyitä mahtuu.
Lakialoitteen tekemiseen esimerkiksi ei tarvita isoa puoluetta, siihen riittää yksi kansanedustaja. Olen seurannut tässä viime aikoina aika monen lain eduskuntakäsittelyä isossa salissa (viimeksi eilen) enkä ole kuullut yhtään puheenvuoroa persuilta. Niitäkin voi pitää vaikka ei olisi kuin yksi kansanedustaja. Mutta jos ei ole mitään sanottavaa, niin...

äiti 44 v
Pistäpä nyt sinä sitä linkkiä niistä Persujen hyvistä teoista ja saavutuksista???

Please, odottavan aika on pitkä.

Tuleeko vastausta ja linkkejä, vai eikö???
Johan mä sinulle (ja kaikille muillekin ruudinkeksijöille) vastasin että puolueen kannatus on TÄHÄN ASTI ollut 4% pinnassa, kansanedustajia on ollut 1-3 ja ministeritkin ovat olleet vähissä :D

En tiedä mitä tämä vaalikarja täällä ymmärtää "päätöksenteolla" ja "saavutuksilla", mutta asia on yleisesti ottaen niin että jos ei ole päättämässä, ei saa tehtyä päätöksiäkään.

Mitä sinä Lunatic olet saanut aikaiseksi Suomen hallituksessa? Ai sä et ole OLLUT hallituksessa? No jopas oli tytöllä tekosyyt sille että mitään hyviä tekoja ei ole tehnyt hallituksessa :D :D

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315190:
Onko se TEKOSYY sille että puolue ei pysty vaikuttamaan poliittisessa päätöksenteossa koska sillä on keskimäärin 2 kansanedustajaa eikä yhtään ministeriä??

Olette te täällä jumalauta kyllä varsinaisia kusipäitä :D :D :D Kuolisin nauruun ellen tajuaisi tämän henkilökohtaisen murhenäytelmänne laajuutta.
Et siis osaa vastata mitä ne on saaneet aikaan?? Copy that.
EI oikein riitä syyksi että "niitä on niin vähän, byääää". Niin on moni muukin puolue pieni, mutta asioita on silti ajettu ja ajetaan jatkuvasti. Katsos kun se YLEENSÄ on puolueiden tarkotus tässä maassa, ajaa kansan asioita.

Koittasit nyt hyvä ihminen löytää EDES YHDEN asian, mitä ne on tehneet 16 vuodessa?

Vihreää
äiti 44 v
No ei sitä kannata tekosyynä käyttää sille että ei saa mitään áikaiseksi. Kyllähän maailmaan tekosyitä mahtuu.
Lakialoitteen tekemiseen esimerkiksi ei tarvita isoa puoluetta, siihen riittää yksi kansanedustaja. Olen seurannut tässä viime aikoina aika monen lain eduskuntakäsittelyä isossa salissa (viimeksi eilen) enkä ole kuullut yhtään puheenvuoroa persuilta. Niitäkin voi pitää vaikka ei olisi kuin yksi kansanedustaja. Mutta jos ei ole mitään sanottavaa, niin...
Menin Perussuomalaisten eduskuntaryhmän sivuille, klikkasin kohdasta Lakialoitteet ja löytyi heti 35 lakialoitetta.

Ajattele, ne ovat kehdanneet tehdä lakialoitteita vaikka SINÄ ET OLE OLLUT KUULOLLA! :D

Huom harmaana
Siltä se veronmaksajana tuntuu: elämää hankaloittavia lakeja ja asetuksia toisensa perään.
Kuten vaikka satunnaisotannalla nämä kolme 1.3. käsiteltyä asiaa:

Hallituksen esitys tuomioistuinharjoittelua koskevaksi lainsäädännöksi

Hallituksen esitys laiksi luvan saaneista oikeudenkäyntiavustajista
ja eräiksi siihen liittyviksi laeiksi

Hallituksen esitys laiksi Helsingin eurooppalaisesta koulusta
annetun lain 11 ja 31 §:n muuttamisesta

Näillä on varmaan sinulle valtava merkitys ;)

Kuinka monta neljän vuoden aikana käsiteltyä lakia ja asetusta osaat sanoa nimeltä, jotka ovat vakavasti hankaloittaneet SINUN elämääsi. Yhden, kaksi...? Tuhannesta. Jotain realismia kehiin, kiitos.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23315224:
Johan mä sinulle (ja kaikille muillekin ruudinkeksijöille) vastasin että puolueen kannatus on TÄHÄN ASTI ollut 4% pinnassa, kansanedustajia on ollut 1-3 ja ministeritkin ovat olleet vähissä :D

En tiedä mitä tämä vaalikarja täällä ymmärtää "päätöksenteolla" ja "saavutuksilla", mutta asia on yleisesti ottaen niin että jos ei ole päättämässä, ei saa tehtyä päätöksiäkään.

Mitä sinä Lunatic olet saanut aikaiseksi Suomen hallituksessa? Ai sä et ole OLLUT hallituksessa? No jopas oli tytöllä tekosyyt sille että mitään hyviä tekoja ei ole tehnyt hallituksessa :D :D
Eli Persuista ei siis ole ollut mitään hyötyä eduskunnassa koko tänä aikana!!!
Joku voisi laskea paljonko veroinmaksajien rahoja persujen täysin turhat kansanedustajat ovat siis netonneet näinä vuosina. Muutama miljoona kankkulan kaivoon.

Etkö osaa sanoa edes mitään asioita, joita olisivat ajaneet eteenpäin? Kai ne nyt JOTAIN on tehneet 16 vuodessa siellä? Anna jotain infoa, nyt on mahdollisuus.

Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Vihreää;23315241:
Merkitys on siinä, että jos on käynyt keskikoulun ja sanoo sitten käyneensä peruskoulun, syntyy mielikuva, että ko. ihminen ei puhu tai ole puhunut totta itsestään. Ei tässä ollut koulutuksen "tasosta" siis kyse.
Ei kun minä mietin että miksi ylipäänsä mainostaa käyneensä peruskoulun?
En kyllä jaksa uskoa, että ko. henkilö on akateemista nähnytkään.

Lunatic
Eli persumatikan mukaan, jos muutama ihminen on yhtä kuin nolla, niin myös parikymmentä ihmistä olisi yhtä kuin nolla.. sata ihmistä olisi yhtä kuin nolla.. jne. Nollia kun plussaa keskenään, niin nollaa se vaan aina näyttää.

"vieras"
Merkitys on siinä, että jos on käynyt keskikoulun ja sanoo sitten käyneensä peruskoulun, syntyy mielikuva, että ko. ihminen ei puhu tai ole puhunut totta itsestään. Ei tässä ollut koulutuksen "tasosta" siis kyse.
Mä olen känyt kansakoulua, vai oliko se sittenkin kansalaiskoulu, sekä keskikoulua vai oliko se sittenkin oppikoulu ja lisäksi peruskoulua korvaavaa keskikoulua vai oliko se sittenkin oppikoulu eli joskus on vain helpompi todeta käyneensä peruskoulua.

"vieras"
Eli Persuista ei siis ole ollut mitään hyötyä eduskunnassa koko tänä aikana!!!
Joku voisi laskea paljonko veroinmaksajien rahoja persujen täysin turhat kansanedustajat ovat siis netonneet näinä vuosina. Muutama miljoona kankkulan kaivoon.

Etkö osaa sanoa edes mitään asioita, joita olisivat ajaneet eteenpäin? Kai ne nyt JOTAIN on tehneet 16 vuodessa siellä? Anna jotain infoa, nyt on mahdollisuus.
Mitäs hyötyä oppositiossa olevasta vasemmistosta on?

äiti 44 v
Ei kun minä mietin että miksi ylipäänsä mainostaa käyneensä peruskoulun?
En kyllä jaksa uskoa, että ko. henkilö on akateemista nähnytkään.
En tiedä puhutko minusta (on tuossa jokunen postaus jäänyt lukematta) mutta miksikö mainitsin PERUSKOULUN?

No jos minusta oli kyse, vastaan. Katsokaas kun mun jutuissa on aina MONTA TASOA sitä piruilua :D

Pitää vain vähän tietää taustoja ja lähihistoriaa, että kykenee täysin tajuamaan, kuinka vittumainen minä todella olen! Jos ei tiedä asioista, menee puolet mun piruiluistani ihan ohi rekisteröinnin.

Peruskoulu ja Veikko Lavin laulu (jonka tuohon linkitin) liittyvät kiinteästi toisiinsa ja ns. sosialidemokraattien ansiokseen omimaan "HYVINVOINTISUOMEEN".

Peruskoulu-uudistus oli SDP:n ajama, ajatuksella "kaikki oppivat kaiken" ja "jokainen ihminen on laulun (yhtä pitkän laulun) arvoinen. Joku sanoi että olen ilkeä. Sanoin että tälläinen ihminen sieltä peruskouluputkesta hyvinvointisuomeen putkahti. Get it? Kiitinkö tässä mahdollisesti demareita onnistuneesta politiikasta Suomen hyväksi?

"vieras"
Eli ovatko perussuomalaisten kannattajat sitä mieltä, että ehdokkaan ei tarvi eduskunnassa tehdä mitään, jos saman puolueen edustajia on vain muutama? Surullista. Itse valitsen sekä puolueeni että ehdokkaani sillä perusteella, että on aktiivisuutta tehdä asioita, ajaa läpi lakialotteita, olla mukana vaikuttamassa siellä missä tapahtuu. Ehkä jollekin riittää pelkkä populistinen puhe ja samankaltaiset mielipiteet, eikä silläkään tunnu olevan väliä mitä ehdokas itse ajattelee asioista (abortti, avioliittolaki, uskonnolliset mielipiteet jne.) tai millainen esim. puolueen vaalirahoitus on.

äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja Vihreää;23315067:
On on, jokainen ihminen on laulun arvoinen, kunhan vielä sisäistäisit sen, että tämä koskee ihan kaikkia ihmisiä, ihonväristä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta, uskonnosta jne. riippumatta.
Miksi sitten somali saa kaiken ilmaiseksi ja suomalainen syrjäytynyt elää paperinkeräyslaatikossa?

Miksi vihervasemmisto ei huolehdi asunnottomista kuten väittävät olevansa heikon puolella?

Vihreää
Verratkaapa esim. Timo Soinin ja Satu Hassin AKTIIVISUUTTA Euroopan parlamentissa, kirjalliset kysymykset, päätöslauselmaesitykset, mietinnöt:

Timo:

http://www.europarl.europa.eu/members/public/geoSearch/view.do?country=FI&partNumber=1&language=FI&id=96666

Satu:

http://www.europarl.europa.eu/members/public/geoSearch/view.do?country=FI&partNumber=1&language=FI&id=28321

Yhteistyössä