Mua vituttaa ja ahistaa ihan tosissaan kun en tiedä mitä ton miehen kanssa teen

dsssdf
Meinaatko että mies oikeesti päästää sut lähtemään tosta noin vaan jos kerrot että haluat erota? Ole varovainen ettei se toteuta uhkauksiaan, ja mieti kannattaako oikeasti kertoa aikeistasi etukäteen, ainakin otat jonkun läheisen mukaan etkä ole miehen kanssa siinä tilanteessa kaksin ettei se tee sulle mitään...

Uskotko ihan tosissasi että se rakastaa sua? Jos ei, niin miksi sä rakastaisit sitä? Sylkee päälle, hakkaa ym. Se ei arvosta sua paskan vertaa, enemmän arvostaa naapurin koiraakin! LÄHDE kun vielä voit!

Tuota, sitä lastensuojelua on miun näkökulmasta ainakin turha pelätä. En itse ole asiakas, mutta ollaan perhetyöntekijän kanssa puhuttu aiheesta (olen kahden alle kolmevuotiaan total yh) ja he siis AUTTAVAT ja SUOJELEVAT, pääasiassa lapsia mutta toki myös vanhempaa/vanhempia jos HE ITSE ovat suostuvaisia yhteistyöhön.

Vaikka väkivalta loppuisikin ja vaikka asiat olisivatkin jatkossa jotenkin paremmin (osaatko itse sanoa olisiko tämä mahdollista ja miten?) niin et tule ikinä unohtamaan noita asioita. Lapsesi eivät unohda. Ja kun lapsesi aloittavat seuraelämän niin mallihan tulee suoraan kodista. Isähahmo hakkaa ja äiti antaa kohdella huonosti - etkö toivoisi heille parempaa?

Ole rehellinen itsellesi. Vastarinta ja puolustelu onnistuu hetken, mutta totuus on se että toisen satuttaminen ei ole rakkautta. Ala kunnioittaa itseäsi, sisälläsi elää varmasti vahvempi nainen kuin uskotkaan tuon pahoinpidellyn kuoresi alla. Elämä voi oikeesti olla kivaa.:hug:

En tiedä Kuinka helpolla päästää menemään ja kuinka paljon koittaa kääntää mun päätä,en tiedä olenko sitten ihan sekaisin,mutta uskon todella että se rakastaa mua vai mitä se haluaa musta.Tietty sai lapsen minkä halusikin,minä hoidan lähes kaiken,käyttää mun autoa kokoajan,rahaa mulla varmasti enemmän kun se pois kun sillä peliriippuvuus..

Vaikka fyysinen väkivalta loppuisikin niin en oikein usko että henkinen väkivalta loppuu.Olen niin monet kerrat sitä pyytänyt.

Sori vaan, mut mulle kolahtaa nää jutut aika kovasti. Minusta on aika hurjaa, jos miehes väkivallan jäljet vierität pienen lapsen syyksi. Entäs jos tää isompi lapsi tajuaa, et äiti ei puhu totta?
Sori,olin puhelimessa ja kirjoitin samalla,luulin että tarkoitit sitä kun sanoin että emme olisi yhdessä jos ei olisi yhteistä lasta.

Olet siis ihan oikeassa,lapsen isä heitti sen idean ja mä sitten äkkiä vain sanoin sen.ei tosiaan tyhmempää syytä ole kun laittaa lapsen syyksi.Mietinkin tuossa että jos korjaisin sen vanhemmalle lapselle,mutta tietenkään totuutta en viitsi kertoa,ettei tule hänelle paha mieli.

en tajua
Jos sä kestät väkivallan aiheuttamaa kipua, niin mikset kestäisi lyhyt aikaisempaa kipua jonka ero aiheuttaa? Ajattele nyt niitä lapsiasi, kyllä te selviitte. Paremmin teillä menee ilman kamalaa miestä. Mitä väliä rakastaako jos ei osaa näyttää rakkauttaan kuin nyrkeillä? Haloo! Ihan oikeasti. En usko että kukaan on niin heikko etteikö voisi pitää päätöstään toisen taivuttelusta huolimatta. Panoksena on sun lasten ja sun terve elämä!

voi ei
Tämä on surullisen mones kerta, kun tämän linkitän tälle palstalle.. :(
Mutta toivon taas, että löytyy apua! :)
Soita tänne nipa, saat asiantuntevaa keskusteluapua tilanteeseesi. Parempaa kuin pelkällä plussapalstalla :)
Samoin nettisivujen matskuun kannattaa perehtyä ehdottomasti.

Naisten linja

Valtakunnallinen, maksuton neuvonta- ja tukipuhelin väkivaltaa tai sen uhkaa kokeneille naisille ja tytöille sekä heidän läheisilleen. Puhelut ovat luottamuksellisia. Voit soittaa nimettömästi.

Naisten Linja päivystää numerossa 0800 02400
suomeksi ma-pe klo 16-20
ruotsiksi ke klo 16-20
englanniksi pe klo 16-20

https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/miten+voimme+auttaa/

Kyllä mä varmaan sen eron kestäisin ja luultavasti meillä olisi perheenä mukavempaa keskenään lasten kanssa.

Miehelle sen poika on kaikki kaikessa ja sitä mä paljon mietin,toki saahan hän sitten tavata sitä aina kun haluaa jos ei palaa entiseen elämäntyyliinsä ja hankkii oman kodin.

En halua ikinä luovuttaa helposti,exän kanssa olin 12v ja siitä muutaman viimesen vuoden halusin eroa ennekuin "sain" sen. kyllä mä olen ihan sitä mieltä että tää oli tässä,mutta haluan keksustella vielä tänään miehen kanssa.

...
Lähde pois. Itse olin 2 vuotta vankina kotonani, mies uhkasi että tappaa minut ja lapsen jos lähden. Hyvin ollaan molemmat hengissä vieläkin! Onneksi lopulta kaivoin jostain rohkeutta lähteä ja jättää sen paskiaisen,sen jälkeen elämäni on ollut oikeata elämää,eikä nurkissa hiiviskelyä.

"Jonna"
Mua taas vituttaa yli kaiken tuollaiset naiset, jotka altistaa lapsensa väkivallan sairaalle ilmapiirille. Ja tiedän mistä puhun, faija hakkasi mutsia ja olen itse nuorena ollut väkivaltaisessa suhteessa. Olen vieläkin katkera mutsille, ettei se lähtenyt, vaan pilasi meidän lasten lapsuuden ja haavat märkii vielä aikuisenakin. Se on itselleen valehtelemista, ettei lapset muka tajuaisi mitä kotona tapahtuu. Ilmapiiri ei missään nimessä ole lapsille terve. Toivon, että lakkaat olemasta itsekäs ja lähdet ennen kuin lapset traumatisoituvat enempää ja oma itsetuntosi hajoaa vielä enemmän palasiksi kuin nyt. Kuuluu asiaan että mies saa sinut tuntemana itsesi huonoksi ja kaiken käännettyä sun syyksi. Silloinhan sen ei itse tarvitse ottaa vastuuta omasta käytöksestään. MIKÄÄN sinun käytöksessäsi EI OIKEUTA väkivaltaan, ei fyysiseen eikä henkiseen. Mutta senhän sä jo tiedätkin. Nyt vain pää pois pensaasta ja heräät todellisuuteen. Muuten toivon todella, että lastensuojelu puuttuu asiaan. Huono äiti jää tuollaiseen suhteeseen, jos et rakasta itseäsi tarpeeksi, niin rakasta edes lapsiasi! Mutta suunnittele lähtö kaikessa hiljaisuudessa ja mene vaikka turvakotiin, muuten mies voi tehdä jotain arvaamatonta ja saamme lukea lehdestä, että taas yksi perhenisä on tappanut perheensä. Enkä vitsaile.

"celeste"
Mikä on syy, että nainen sietää tällaista? Huono itsetunto, pelko ettei pärjää yksin, pelko että jää yksin? Mä en kertakaikkiaan käsitä. Kenenkään ei tarvii elää tollasessa suhteessa ja opettaa vielä lapsilleen, että väkivalta on ok!

Miksi et lähde? Mikä on se oikea syy? Jos mietit eläväsi ilman miestä, mitä näät? Ajattele lähtöäsi ihan pienin askelin, mitä se edellyttää, millaista se elämä sitten on, ja huomaat, ettei se ainakaan huonompaa ole. Jos sulla on yhtään älliä, lähdet heti ja järjestät asiasi oikein - jos ei muuten niin lastesi tähden.

"niina"
Huomaatko, olet itse lapsuudenkodissa nähnyt ja aistinut väkivaltaa ja nyt alistut siihen, kun se kohdistuu itseesi. Haluatko, että omat lapsesi oppivat saman mallin? Että on aivan normaalia murtaa kumppanin jalka, lyödä silmä mustaksi, luoda kotiin pelon ilmapiiri? Tekijänä tai uhrina. Jos sinulla on tytär tai tyttäriä, mieti vaikka heidän kannaltaan.

Vai haluaisitko mieluummin näyttää lapsillesi, että kenenkään ei tarvitse alistua pahaan? Että tilanteen voi muuttaa? Että se pitää muuttaa!

Lähde, kun vielä voit.

en tajua
Mies siis menee vauvan edelle? Vauva on miehelle kaikkikaikessa, joten se on syy jäädä ja altistaa lapset tuolle elämälle jota elätte? Älä selittele miehen tunteiden ajattelulla, eihän hänkään sua kunnioita eikä liioin lapsia jos kohtelee heidän äitiään noin. Musta vaan tuntuu että sun ongelma on vaan sun omat tunteet miestä kohtaan. Laita ne sivuun hyvä ihminen ja tee lapsillesi ja itsellesi palvelus.

näin
[QUOTE="niina";23314602]Huomaatko, olet itse lapsuudenkodissa nähnyt ja aistinut väkivaltaa ja nyt alistut siihen, kun se kohdistuu itseesi. Haluatko, että omat lapsesi oppivat saman mallin? Että on aivan normaalia murtaa kumppanin jalka, lyödä silmä mustaksi, luoda kotiin pelon ilmapiiri? Tekijänä tai uhrina. Jos sinulla on tytär tai tyttäriä, mieti vaikka heidän kannaltaan.

Vai haluaisitko mieluummin näyttää lapsillesi, että kenenkään ei tarvitse alistua pahaan? Että tilanteen voi muuttaa? Että se pitää muuttaa!

Lähde, kun vielä voit.[/QUOTE]

Tätä mäkin olin tulossa sanomaan. Ap käytännössä petaa lapsilleen samanlaisen elämän kuin mitä nyt itse elää. Jos ei näytä muunlaista esimerkkiä.

[QUOTE="niina";23314602]Huomaatko, olet itse lapsuudenkodissa nähnyt ja aistinut väkivaltaa ja nyt alistut siihen, kun se kohdistuu itseesi. Haluatko, että omat lapsesi oppivat saman mallin? Että on aivan normaalia murtaa kumppanin jalka, lyödä silmä mustaksi, luoda kotiin pelon ilmapiiri? Tekijänä tai uhrina. Jos sinulla on tytär tai tyttäriä, mieti vaikka heidän kannaltaan.

Lähde, kun vielä voit.[/QUOTE]

Tässä puhutaan asiaa,aivan kuin miun suusta!

jos nyt puolustan itseäni niin lapset eivät ole koskaan nähnyt fyysistä väkivaltaa niinkuin minä näin usein lapsena ja ei ole yhtään tyttöä,tosin pojathan voi saada vääränlaisen käyttäytymismallin ja näin luulla että on oikein/sallittua käyttäytyä naisia kohtaan näin.

"Jonna"
jos nyt puolustan itseäni niin lapset eivät ole koskaan nähnyt fyysistä väkivaltaa niinkuin minä näin usein lapsena ja ei ole yhtään tyttöä,tosin pojathan voi saada vääränlaisen käyttäytymismallin ja näin luulla että on oikein/sallittua käyttäytyä naisia kohtaan näin.
Selitä mitä selität. Lapset huomaa kyllä jäljet ja ilmapiirin. Ei todellakaan terve kasvuympäristö! Ja jos mies vielä kurittaa lapsia (tai miten kyseenalaisesti kasvattaakaan, en tiedä), niin toivon lastensuojelun puuttuvan tuohon, kun et itse välitä suojella lapsiasi.

Maailma on täynnä kunnon miehiä, vaikka et pohjimmiltaan uskokaan ansaitsevasi sellaista.

"vieras"
En tiedä Kuinka helpolla päästää menemään ja kuinka paljon koittaa kääntää mun päätä,en tiedä olenko sitten ihan sekaisin,mutta uskon todella että se rakastaa mua vai mitä se haluaa musta.Tietty sai lapsen minkä halusikin,minä hoidan lähes kaiken,käyttää mun autoa kokoajan,rahaa mulla varmasti enemmän kun se pois kun sillä peliriippuvuus..

Vaikka fyysinen väkivalta loppuisikin niin en oikein usko että henkinen väkivalta loppuu.Olen niin monet kerrat sitä pyytänyt.
Ne sen pelaamat rahat ei oo sulta pois vaan SUN LAPSILTA! Sa voisit ostaa tehda SUN LASTEN KANSSA niilla rahoilla joilla joku VIERAS PAHOINPITELEVA HALVEKSIVA PASKA PELAA paljon asioita tai ostaa niille vaikka mansikkakakkua joka paiva. Vain siksi etta sa luulet etta sun paalle SYLKEVA mies (ei voi edes sanoa mieheksi, ennemminkin joku elukka) muka valittaa susta. Se valittaa sun rahoista eika susta, nainen!

Ja se, etta pelkaat mita ihmiset sanoo/puhuu- nyt ne vasta puhuukin kun sa ja sun lapset karsii, sa vaan luulet ettei kulissien taa nay. Kun jatat sen paskan, ne voi puhua kuinka ROHKEA NAINEN OLET JA KUINKA SUOJELET LAPSIASI!

Sun ukko ei muutu, se on sairas ihminen. Sa voit muuttaa sun ja sun lasten elaman.

"vieras"
Kyllä mä varmaan sen eron kestäisin ja luultavasti meillä olisi perheenä mukavempaa keskenään lasten kanssa.

Miehelle sen poika on kaikki kaikessa ja sitä mä paljon mietin,toki saahan hän sitten tavata sitä aina kun haluaa jos ei palaa entiseen elämäntyyliinsä ja hankkii oman kodin.

En halua ikinä luovuttaa helposti,exän kanssa olin 12v ja siitä muutaman viimesen vuoden halusin eroa ennekuin "sain" sen. kyllä mä olen ihan sitä mieltä että tää oli tässä,mutta haluan keksustella vielä tänään miehen kanssa.
Mies, jolle poika on kaikki kaikessa, EI HAKKAA POJAN AITIA!!!!!

Sun "keskustelut" ei tuu muuttamaan sita miesta, keskustele itsesi kanssa, keraa rohkeutta ja vie sun lapset turvaan! Ma ymmarran, etta sa tarvit rakkautta, mutta TUO mies ei sita anna sulle nyt eika koskaan. Rakastava ihminen ei koskaan lyo tai sylje, ei normaali vihaavakaan ihminen niin tee.

"Jonna"
[QUOTE="vieras";23315013]Mies, jolle poika on kaikki kaikessa, EI HAKKAA POJAN AITIA!!!!!

Sun "keskustelut" ei tuu muuttamaan sita miesta, keskustele itsesi kanssa, keraa rohkeutta ja vie sun lapset turvaan! Ma ymmarran, etta sa tarvit rakkautta, mutta TUO mies ei sita anna sulle nyt eika koskaan. Rakastava ihminen ei koskaan lyo tai sylje, ei normaali vihaavakaan ihminen niin tee.[/QUOTE]

Asiaa, juuri näin se menee!!!

Yhteistyössä