Ovatko tulevat sinulle henkilö- vai puoluevaalit??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahhohan siä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="auts";23308317]älä.
kerran yhden entisen miesystävän tytär oli ehdolla vaaleissa ja kauhea vouhotus sitten sen ympärillä. myötäilin juu kun törmättiin asian tiimoilta jossain mutten kyllä äänestänyt häntä, vaikka miehellenikin niin väitin. ei olisi tullut mieleenkään. ihan väärä puolue ja ihan väärät asiast mielessä. oli vielä ensimmäinen kerta elämässään kun silloinen miesystäväni 50v äänesti. noh, ei jäänyt valinta mun äänistä kiinni![/QUOTE]

Edelleen, ystävä ja sukulainen tai sen tapainen on mielestäni eri asia. Ja toisekseen, en minäkään äänestäisi vaikka olisi miten hyvä ystävä, jos olisi ihan erilainen maailmankatsomus. Tosin, eipä sitä tuolloin voisi varmaan olla hyvä ystäväkään, kaveri tai tuttu korkeintaan.

Valinnassani painotan puoluetta 60% ja henkilöä 40%. Eli jos omalta puoluealueelta löytyy hyvä ehdokas niin sitä sitten mutta jos on vain vieraanoloisia nimiä tai muuten vastenmielisiä ehdokkaita niin puolueraja ei ole ehdoton. Kunnallisvaaleissa suhde on sitten toisinpäin ja pressanvaaleissa puolueella on vain vähäinen merkitys. Perusteina ovat puolueen yleiset linjaukset kuten veropolitiikka ja henkilön toimintatapa ja omat näkemykset. Kymen vaalipiiri. Miksi ihmeessä sitä ei voisi kertoa, vaalipiirissä on kuitenkin niin paljon väkeä että tuskin kukaan minua sillä perusteella tunnistaa:O

Puoluevaalit siksi, että puolue määrittelee eduskunnassa enemmän kuin yksittäinen henkilö. Lisäksi en halua äänelläni tukea jotain pölöä puoluetta, jos ehdokas ei mene läpi.

Henkilövaalit siinä mielessä, että jos pystyn jotain puoluetta äänestämään, niin sitten valitsen ehdokkaan hänen mielipiteidensä, olemuksensa, ajatustensa ja arvojensa perusteella. Ainakin siinä määrin, kuin nyt pystyy niistä selvää saamaan.

Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että nämä ovat mun ekat n/a-vaalit ja käyn äänestämässä tyhjää tai akuankkaa. Kaikki puolueet tarjoavat samaa soopaa eri värisessä paketissa.

Siis ihan oikeastiko ajattelet näin? :o

Ai että pitäisi olla samaa mieltä tärkeistä asioista jotta voi olla hyvä ystävä? Minäkin ajattelen niin. En ehkä kykenisi olemaan hyvä ystävä esimerkiksi ydinvoiman kannattajan kanssa. Tai jonkun sellaisen, jonka mielestä ympäristönsuojelu ei ole tärkeää. Tai jonka vaaliteema olisi että ajoneuvoveroja ja bensan hintaa pitäisi laskea reippaasti. Onhan näitä asioita.

Ai että pitäisi olla samaa mieltä tärkeistä asioista jotta voi olla hyvä ystävä? Minäkin ajattelen niin. En ehkä kykenisi olemaan hyvä ystävä esimerkiksi ydinvoiman kannattajan kanssa. Tai jonkun sellaisen, jonka mielestä ympäristönsuojelu ei ole tärkeää. Tai jonka vaaliteema olisi että ajoneuvoveroja ja bensan hintaa pitäisi laskea reippaasti. Onhan näitä asioita.

Aika jännää... mulla on ystäviä, jotka ajattelevat hyvin eri tavalla nimenomaan noista asioista kanssani. Ystävyytemme ei perustu energia- tai ympäristöpolitiikkaan :)

Aika jännää... mulla on ystäviä, jotka ajattelevat hyvin eri tavalla nimenomaan noista asioista kanssani. Ystävyytemme ei perustu energia- tai ympäristöpolitiikkaan :)

Ne ehkä sattuvat ammatin vuoksi olemaan aika keskeisellä sijalla elämässäni. Minunkin tuttavapiiriini kuuluu ihmisiä, joiden tiedän ajattelevan toisin kuin itse ajattelen, mutta siinä ehkä menee se hyvä ystävä/kaveri raja.
Vai voisitko itse olla hyvä ystävä esimerkiksi sellaisen ihmisen kanssa, jonka mielestä lisääntyminen pitäisi kieltää7syntyvyyttä pitäisi rajoittaa niin että et saisi nykyisiä lapsiasi tai lapsilisät pitäisi poistaa? Tai mikä nyt sinulle onkin tärkeä asia.

Semmoinen juttu vielä...
Oletko ihan varma, että ydinvoima on haitallista tai että fossiiliset polttoaineet aiheuttavat kasvihuoneilmiön. Itse ymmärrän kyllä ydinvoiman vaarat, mutta olen punninnut asian niin, että se on paras tämänhetkisistä vaihtoehdoista. Lisäksi en ole täysin varma fossiilisten polttoaineiden ja autoilun haitallisuudesta, vaikka olen tarkastellut asiaa ihan tieteellisestikin. Siksi mun mielestä on aika erikoista valita ystävänsä noiden seikkojen takia.
En voisi olla ystävä ihmisen kanssa, joka kannattaa raiskausrikosten tuomioiden alentamista tai haluaa palauttaa kuolemantuomion tai on saanut murhasyytteen tai pahoinpitelee vaimoaan ja lastaan, mutta ydinvoimakysymys... onko se jollekin tosiaan noin fundamentaalinen.

Olet punaviherhörhö.:D

Puoluevaalit, koska eduskunnassa yksittäinenkin henkilö joutuu käytännössä monissa asioissa äänestämään tietyissä asioissa omaan puolueensa linjan mukaisesti. Varsinkin isommissa kysymyksissä. Tämä tulee erityisesti esille esim.hallitusneuvotteluissa. Toki puolueen sisällä voi katsella enemmän henkilön mukaan ketä haluaa äänestää.
Kuulun Varsinais-Suomen vaalipiiriin.

Puoluevaalit, koska eduskunnassa yksittäinenkin henkilö joutuu käytännössä monissa asioissa äänestämään tietyissä asioissa omaan puolueensa linjan mukaisesti. Varsinkin isommissa kysymyksissä. Tämä tulee erityisesti esille esim.hallitusneuvotteluissa. Toki puolueen sisällä voi katsella enemmän henkilön mukaan ketä haluaa äänestää.
Kuulun Varsinais-Suomen vaalipiiriin.

Sä äänestät suosittelemaani pappia ja tämä on käsky