Kattelisitko tällasta miestä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinä et pysty häntä pelastamaan!! Näin se vaan on kuule. Eikä se ole sinun tehtäväsi. Hän vetää sinua oikeista naruista. Oikeastaan paras keino pelastaa mies on ottaa ero. Näin hänen teoillaan olisi seuraamuksia. Saisi ainakin ajattelemaan myöhempää elämää ajatellen. Tai sitten vie se AA-kerhoon ja kulje rinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;23286545:
Sinä et pysty häntä pelastamaan!! Näin se vaan on kuule. Eikä se ole sinun tehtäväsi. Hän vetää sinua oikeista naruista. Oikeastaan paras keino pelastaa mies on ottaa ero. Näin hänen teoillaan olisi seuraamuksia. Saisi ainakin ajattelemaan myöhempää elämää ajatellen. Tai sitten vie se AA-kerhoon ja kulje rinnalla.

Viime juopottelun yhteydessä lupautui lähtemään hoitoon, kun vain olen vierellä.

[QUOTE="aapee";23286558]Viime juopottelun yhteydessä lupautui lähtemään hoitoon, kun vain olen vierellä.[/QUOTE]

Niin minun isänikin lupasi äidilleni vaikka kuun taivaalta kun oli tosi kyseessä. 25 vuotta äitini katteli sitä, kyllästyi lopulta mutta valitettavasti alle 10 vuoden kuluttua kuoli itse syöpään, isäni porskuttaa edelleen, on joskus jopa muutaman viikon selvinpäin. Lupaustaan viinapullon jättämisestä ei ole ikinä pitänyt kuukautta kauempaa.

Olisin itsekin ennen vastannut tähän kysymykseen, että en kattelis moista miestä. Varmaan ihmettelisin miten kukaan voi edes miettiä semmoista. Eihän kukaan tähän halua, mutta niin moni mies kuitenki on tommonen paska. En tiedä miten sitten nuo miehet alussa saa naisen pauloihinsa. Kai niillä on joku oma kyky. Tai sitten me alkoholistien naiset vaan ollaan ihan hiton tyhmiä!

Sinä tiedät itsekin kyllä varsin hyvin vastauksen kysymykseesi. KUKAAN itseensä kunnioittava ja terveellä itsetunnolla varustettu nainen ei muuta tuollaisen miehen kanssa yhteen. ÄLÄ TEE SITÄ!

Minä olen sen virheen kerran tehnyt, mutta mulla ei ollutkaan silloin terve itsetunto. Nyt on, ja haluan miehen jolla ei ole alkoholiongelmaa, ja sellainen mulla onkin. Hanki sinäkin sellainen, ja jos ei löydy, ole vaikka mieluummin yksin kuin alkoholistin kanssa.

Voimia päätökseesi! :hug:

[QUOTE="aapee";23286591]Olisin itsekin ennen vastannut tähän kysymykseen, että en kattelis moista miestä. Varmaan ihmettelisin miten kukaan voi edes miettiä semmoista. Eihän kukaan tähän halua, mutta niin moni mies kuitenki on tommonen paska. En tiedä miten sitten nuo miehet alussa saa naisen pauloihinsa. Kai niillä on joku oma kyky. Tai sitten me alkoholistien naiset vaan ollaan ihan hiton tyhmiä![/QUOTE]

No emme nyt varmaankaan puhu sinusta tässä jutussa, teillä on suhde niiiin alussa että vielä voit valita. Se on eri asia siinävaiheessa kun on yhteisiä lapsia lauma, mutta onpa hänenkin eksänsä vihdoin lapsista huolimatta tullut järkiinsä!

Tämä ei ehkä ole kovin poliittisesti korrektia, mutta minun mielestäni addiktit ovat addikteja, koska he haluavat olla. Jos he haluaisivat olla kunnollisia, he olisivat. Sillä kun he jossain vaiheessa haluavatkin lopettaa, se näyttää käyvän yllättävän helposti. Miehesi ei vaikuta lainkaan siltä, että hän haluaa oikeasti lopettaa, vaan addiktilta, joka haluaa olla addikti. Siihen kuuluu myös tuo "mä oon sairas, auta mua" -valitus. Ei ne ole sairaita, ainakaan sillä tavalla kuin usein ajatellaan. En katselis tuollaista, koska en halua tulla manipuloiduksi jatkuvasti.

Sinä tiedät itsekin kyllä varsin hyvin vastauksen kysymykseesi. KUKAAN itseensä kunnioittava ja terveellä itsetunnolla varustettu nainen ei muuta tuollaisen miehen kanssa yhteen. ÄLÄ TEE SITÄ!

Minä olen sen virheen kerran tehnyt, mutta mulla ei ollutkaan silloin terve itsetunto. Nyt on, ja haluan miehen jolla ei ole alkoholiongelmaa, ja sellainen mulla onkin. Hanki sinäkin sellainen, ja jos ei löydy, ole vaikka mieluummin yksin kuin alkoholistin kanssa.

Voimia päätökseesi! :hug:

Ei mullakaan taida olla terve itsetunto. Viime vuosi kaikkineen tosi rankka. Omakin ero pitkästä liitosta takana. Siinä sitten muutama lyhyt suhde, jossa mua petettiin. Ja heti perään tuli tämä. Täysin yksin en ole ollut ollenkaan.

Tämä olisi ihana mies, ilman tuota ongelmaa. Siksi tämä on niin vaikeaa. Jos olisi kuspää aina, ei tarttis miettiä hetkeekään. Mutta onhan noita miehiä, ja hyvä olisi olla yksinkin. Ja yksin olenkin, kunhan tämä päättyy.

Nyt se olisi tuomassa mulle jo kukkia, jos hakisin sen.. Huh.. Idiootti.

[QUOTE="aapee";23286558]Viime juopottelun yhteydessä lupautui lähtemään hoitoon, kun vain olen vierellä.[/QUOTE]

Niinpä... alkoholisti kyllä osaa asettaa ehtoja TOISILLE ("jos sinä muutut ja tuet minua /käyttäydyt kunnolla, niin sitten minä jätän alkon"). Alkoholistista itsestään vaan ei kiperän paikan tullen ole tukea toiselle ihmiselle / perheelleen, vaan hän valitsee aina alkoholin, jos on pakko. Sen muutoksen on lähdettävä hänestä itsestään, ilman ehtoja ja vaatimuksia läheisille.

Ehkä sun kannattaisi ihan oikeasti olla hetki yksiksesi? Ettet alitajuisesti ottaisi millaista miestä tahansa vain siksi, että sulla olisi joku.

Ei kukat auta, jos elämä on pirstaleina. Mieti kaikkia niitä kyyneleitä, jotka olet tuon miehen takia itkenyt, ja mieti, korjaavatko kukat sen.

No on tämä vaikeaa. Ajatukset kamppailee keskenään. Huomaan ajattelevani välillä, mitä jos sittenkin? Jos kaikki menisikin lopulta hyvin? Sitten taas palautan itteni maan pinnalle.. Ei tosiaan helpota, että mies pommittaa viesteillä kokoajan. Sieltä se pitäisi pelastaa, on kuulemma hukassa omassa elämässään.

[QUOTE="pph";23286782]Voiko joku oikeesti olla noin idiootti että tietää henkilön ongelman ja silti on muuttamassa yhteen ?? JEP JEP!![/QUOTE]

Näköjään voi; minä! Ollaan suunniteltu jopa omaa omistusasuntoa, ajattele. Kokoajan tiennyt ongelman.. Pitääkö munki mennä hoitoon, oikeesti?! :(

[QUOTE="aapee";23286798]No nyt tämä menee sairaaksi, sen äitikin jo soittelee mulle enkö tule hakemaan poika ressua (mies käskenyt soittaa..) argh. Ovat baarissa koko perhe näköjään.[/QUOTE]

Huhhuh, pysy kaukana niistä. Voimia!

Taas sama virsi, menee hoitoon jos tulen mukaan. Aikoi painua vittuun kaikkien elämästä ja käski minunkin painua vittuun. Laskuhumala menossa näköjään. Ihan hyvä vastata puhelimeen välillä, niin en pääse romantisoimaan taas tilannetta.

[QUOTE="aapee";23286857]Taas sama virsi, menee hoitoon jos tulen mukaan. Aikoi painua vittuun kaikkien elämästä ja käski minunkin painua vittuun. Laskuhumala menossa näköjään. Ihan hyvä vastata puhelimeen välillä, niin en pääse romantisoimaan taas tilannetta.[/QUOTE]

Entä jos laittaisit koko puhelimen nyt äänettömälle ja pois näkyvistä ja keskittyisit viettämään iltaa lastesi kanssa? Jos lapsilla on isä-viikonloppu, niin laita silti puhelin pois ja keskity hemmottelemaan itseäsi. Käytä silloin tämä ilta sen miettimiseen, millaisen elämän tahdot tarjota itsellesi ja lapsillesi, millaiseen kotiin tahdot tulla pitkän työpäivän jälkeen, millaiseen kotiin haluaisit lastesi voivan tulla koulupäivän jälkeen.

Alkoholismi on sellainen sairaus, että siitä ei parannuta toisten ihmisten tahdolla eikä avulla vaan ainoastaan omasta vahvasta halusta. Jos ihminen oikeasti haluaa parantua, hän miettii asiaa myös selvinpäin ja nimenomaan selvinpäin. Toinen ihminen voi silloinkin vain tukea ja olla vierellä, mutta ei estää lähtemästä juomaan, kun tulee takapakkia ja kierre alkaa taas kuukausien ajaksi. Jos tämä mies on niin ihana, miksi hän haukkuu sinua, miksi hän manipuloi sinua, miksi hänen edellinen vaimonsa jätti hänet, miksi sinullakin on niin paha olla hänen kanssaan?

[QUOTE="aapee";23286798]No nyt tämä menee sairaaksi, sen äitikin jo soittelee mulle enkö tule hakemaan poika ressua (mies käskenyt soittaa..) argh. Ovat baarissa koko perhe näköjään.[/QUOTE]
Eikö tämä ole sinun mielestäsi jo surkuhupaisaa ja tuo porukka säälittävää? Sinähän olet kohta kuin joku vapaaehtoinen sosiaalityöntekijä noille reppanoille, jos et potkaise niitä elämästäsi pihalle. Lapsillekin on noloa tulla yhdistetyksi moiseen roskasakkiin.

[QUOTE="aapee";23287137]Miten pitää suhtautua tuommoisiin itsensätappamis puheisiin? Tuskin mitään tekee kuitenkaan, vai mitä?![/QUOTE]

Uhkailu itsensä tai toisen tappamisella on äärimmäinen kiristyskeino, jonka viimeistään pitäisi herättää miettimään, sellaista arkeako ja sellaisia viikonloppujako haluaa jatkossa elämäänsä. Jos tappaa itsensä, niin siinähän sitten tappaa. Et ole vastuussa hänen elämästään, vain omastasi ja lastesi elämästä. Miehesi sen sijaan ei vaikuta kykenevältä ottamaan vastuuta lapsiperheen arjesta.

Saan sinusta sen kuvan, että olet hyvin kiltti ja ehkä vähän itsestäsi epävarma ihminen, jota muiden on helppo hallita. Yrität ehkä olla hyvä ihminen ja sen vuoksi et uskalla asettaa rajoja, jotta et pahoittaisi toisten ihmisten mieltä ja suututtaisi heitä.

Yhteistyössä