alkoholittomat häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naimisiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen ollut yksissä alkoholittomissa häissä, joissa tunnelma oli ihan kiva, mutta hieno ruoka olisi kyllä ansainnut kaverikseen lasillisen viiniä. Humalaa en itsekään halua, mutta ruokajuomana viini tuo ateriaan juhlavuutta ja korostaa makuja tavalla joihin kotikalja ja mehu ei vaan pysty... En siis olisi kaivannut mitään muuta kuin lasillisen viiniä ruoan kanssa, ei kohtuutonta mielestäni.

Samaa mieltä! Meilläkin oli tarjolla kuohuviini tervetuliaismaljana (ja alkoholiton vaihtoehto myös) ja vain muistaakseni parin lasin verran viiniä per nuppi oli laskettu ruoan kanssa. Toki jotkut eivät ottaneet viiniä lainkaan tai vain yhden lasin, jolloin joku saattoi ottaa kolmannenkin, mutta kaikilla oli mukavaa, kukaan ei ollut humalassa.

[QUOTE="ap";23278393]kuten sanoin meillä pienen budjetin häät joissa ei ole hienoa ruokatarjoilua vaan lähinnä sitä voileipäkakku, suolanen piirakka osastoa.. eli lähinnä kahvipöytätarjoilu. vihkiminen ei tapahdu samana päivänä eli ketään ei istuteta kauaa kirkossa ja pidetä sitten ruoatta. ihan vaan siis pienet juhlat pidämme naimisiin menomme kunniaksi.[/QUOTE]

No kahvipöytätarjoiluun ei välttämättä minustakaan tarvitse alkoholia. Juuri ruoan kanssa se on eri asia. Onnea hääparille!

Mun mielestä viinit ja ehkä jälkkärikonjakki/calvados kuuluu häihin. Ne ovat aikuisten ihmisten seurustelujuomia ja viini ruoan kanssa luo juhlavan tunnelman, jos olet kuullut ruoan ja viinin liitosta.*Se on eri asia kuin känniin juottaminen. Ja sitä paitsi häät on sen aikuisen parin juhla eikä mikään lastenkarkelo.

Ei olisi tullut mieleenkään tarjota pelkkää maitoa, mehua ja vettä. Eivät ole juhlajuomia, ainakaan meille. Mut ihan mistä tykkää ja jokainen tosiaan tekee juhlistaan sellaiset kuin tahtoo.

et tainnut lukea koko ketjua. meillähän ei siis tarjoilla ruokaa vaan on se kahvipöytä voileipäkakkuineen. eli aikuiset eivät joudu juomaan mehua :D mitään lastenkarkeloita ei olla järjestämässä, mutta me emme ole enää pelkästää aikuinen pari vaan meitä on neljänhengen perhe joille tuo on tärkeä päivä.

[QUOTE="vieras";23279533]No kahvipöytätarjoiluun ei välttämättä minustakaan tarvitse alkoholia. Juuri ruoan kanssa se on eri asia. Onnea hääparille![/QUOTE]

kiitos onnitteluista :)

ja tosiaan jos meillä ruoka olisi niin sitten olisi varmaan viini sen kanssa. eikä tervetulomaljasta ole vielä päätetty mitään. ehkä siinä onkin se yksi lasillinen kuohuvaa jokeiselle. eli en ihan tiukkapipo ole :) se mitä meillä ei ole, on se järkyttävä määrä olutta ja boolia mitä olen jokaisissa häissä nähnyt.

miks tätä ei ymmärretä? onko suomalaiset todella niin viinan perään että jokaisessa hääjuhlassa pitää saada vetää pää täyteen ilmaseks.. mun tapoihin ei kuulu humalahakuinen juominen. sen jälkeen en oo juonut kun esikoista aloin odottamaan 5 vuotta sitten. yhden siiderin saatan illalla juoda kun lapset nukkuu. nyt ihmiset kummastelee kun olen meidän tulevan kesän häistä puhunut että ne ovat alkoholittomat. haluan perhejuhlan jossa lastenkin on mukava olla eikä tarvi pelätä humalaisia aikuisia. miks mä kattosin kenenkää känniörvellystä ja tappelemista häissäni ku en kattele sitä koskaan muutenkaan.. saa ny nähä millasta palautetta saan sit surkeista häistäni. aika surkee fiilis :( miks tätä pitää joutua selittelemään..

Mun mielestä jokainen saa ja PITÄÄ pitää ihan just sellaset häät kuin ITSE haluaa! Se on kuitenkin yksi elämän tärkeimmistä päivistä. Mutta tota täytyy kummastella, että millasia sukulaisia sulla on jos täytyy pelätä örvellystä ja tappelemista jos alkoa on tarjolla? Meillä on juomatarjoilua, runsaasti, tosi ei ollut lapsia ainuttakaan mukana. Eikä siellä kukaan mitään örveltänyt tai tapellut...

[QUOTE="pieras";23281107]Mun mielestä jokainen saa ja PITÄÄ pitää ihan just sellaset häät kuin ITSE haluaa! Se on kuitenkin yksi elämän tärkeimmistä päivistä. Mutta tota täytyy kummastella, että millasia sukulaisia sulla on jos täytyy pelätä örvellystä ja tappelemista jos alkoa on tarjolla? Meillä on juomatarjoilua, runsaasti, tosi ei ollut lapsia ainuttakaan mukana. Eikä siellä kukaan mitään örveltänyt tai tapellut...[/QUOTE]

no vika ei edelleenkään oo mun sukulaisissa vaan siinä millanen käsitys mulla on humalaisista ihmisistä. mä en känniläisiä kattele muutenkaan niin tuskin mun tarvii noin tärkeänä päivänäkään..
kaverin häissä morsiammen äiti alkoi kännissä tappelemaan, se varmasti vahvistaa tuota käsitystä ettei viinaa sotkemaan noin tärkeää päivää. ja tuokin äiti on ihan kunnon nainen, sivistynyt ihminen normaalisti, eikä mikään juoppo..

Voi mulle sopisi oikein hyvin alkoholittomat häät! Mutta tiedän, että esim. meidän häissä se olisi kuitenkin mennyt siihen, että ihmiset olisivat viettäneet koko illan autobaarissa :(. Ne ihmiset kun eivät pysty juhlimaan ilman viinaa.

Ap voisikin mainostaa häitään sellaisena päiväjuhlana ja perhejuhlana, vähän niin kuin jotkut tavalliset sukujuhlat keskellä päivää. Miksi häät pitäisi kestää aina yöhön saakka? Varsinkin kun kerran teilläkin on se vihkiminen sitten jo suoritettu, voitte aloittaa juhlat vaikka puoliltapäivin, jos haluatte. Mä ymmärrän, että ne tilaisuuden kestää yöhön, kun vihkiminenkin on vasta iltapäivällä. Ja miten helpottavaa vieraillekin, kun ei tarvitse miettiä, kuka vie lapset nukkumaan ja kuka niitä vahtii kun vanhemmat haluavat vielä juhlia.

Kaunis kesäpäivä, iso joukko ihmisiä paikalla, hyvää ruokaa, lapsilla kivaa, kukaan ei örvellä, juhlat voi alkaa ajoissa.... Musta tuo kuulostaa just ihanalta!!!

Ap voisikin mainostaa häitään sellaisena päiväjuhlana ja perhejuhlana, vähän niin kuin jotkut tavalliset sukujuhlat keskellä päivää. Miksi häät pitäisi kestää aina yöhön saakka? Varsinkin kun kerran teilläkin on se vihkiminen sitten jo suoritettu, voitte aloittaa juhlat vaikka puoliltapäivin, jos haluatte. Mä ymmärrän, että ne tilaisuuden kestää yöhön, kun vihkiminenkin on vasta iltapäivällä. Ja miten helpottavaa vieraillekin, kun ei tarvitse miettiä, kuka vie lapset nukkumaan ja kuka niitä vahtii kun vanhemmat haluavat vielä juhlia.

Kaunis kesäpäivä, iso joukko ihmisiä paikalla, hyvää ruokaa, lapsilla kivaa, kukaan ei örvellä, juhlat voi alkaa ajoissa.... Musta tuo kuulostaa just ihanalta!!!

ihana kuulla :) just tollasen päivän mä haluan. kiva juhla läheisten kanssa päiväsaikaan. mun isä on luvannut laulaa meille, se on sellainen mitä odotan ehkä eniten tuolta päivältä :) kaikki ajoissa ja selvinpäin kotiin :)

Sitten kun mä joskus menen naimisiin, niin haluan kyllä häistä kunnon bileet. Suoraan sanottuna en haluakaan häistä mitään koko perheen juhlaa, vaan toivon, että pienimmät jätetään kotiin tai lapsiperheet lähtevät ajoissa juhlapaikalta. Hyvä bändi, hyvä booli ja hyvät bileet :) Nuorena haluan juhlia tällä lailla, ehkä sitten jos olisi lapsia niin olisi eri juttu. Mutta kyllä niitä alkoholittomia lasten synttäreitä ja ristiäisiä ehtii sitten koko loppuelämän pitää, kyllä sitä nyt yhdet kunnon häät sentään voi järkätä. ;)

[QUOTE="eee";23281329]Sitten kun mä joskus menen naimisiin, niin haluan kyllä häistä kunnon bileet. Suoraan sanottuna en haluakaan häistä mitään koko perheen juhlaa, vaan toivon, että pienimmät jätetään kotiin tai lapsiperheet lähtevät ajoissa juhlapaikalta. Hyvä bändi, hyvä booli ja hyvät bileet :) Nuorena haluan juhlia tällä lailla, ehkä sitten jos olisi lapsia niin olisi eri juttu. Mutta kyllä niitä alkoholittomia lasten synttäreitä ja ristiäisiä ehtii sitten koko loppuelämän pitää, kyllä sitä nyt yhdet kunnon häät sentään voi järkätä. ;)[/QUOTE]

jos ei ite vedä viinaa niin käsitys kunnon juhlista on vähä toinen. olen alle 30v että en mikään vanha morsian edes :) muta kyllä sitä aikanaan ennen lapsia on ehtinyt noita kunnon kännäysjuhlia juhlia :)

[QUOTE="ap";23281249]ihana kuulla :) just tollasen päivän mä haluan. kiva juhla läheisten kanssa päiväsaikaan. mun isä on luvannut laulaa meille, se on sellainen mitä odotan ehkä eniten tuolta päivältä :) kaikki ajoissa ja selvinpäin kotiin :)[/QUOTE]

Mä uskon, että suurin osa kyllä ymmärtää tuon juhlan luonteen, varsinkin kun sen kutsuun vielä jotenkin kivasti muotoilee (ettei tyhmimmät laahaa niitä taskumattejaan paikalle). Mun serkku on menossa kesällä naimisiin ja suunnittelee nyt jo, kuinka monta reissua pitäisi Tallinnaan tehdä.... No, onpahan hyvä syy lähteä ihmisten aikoihin pois.

Mä uskon, että suurin osa kyllä ymmärtää tuon juhlan luonteen, varsinkin kun sen kutsuun vielä jotenkin kivasti muotoilee (ettei tyhmimmät laahaa niitä taskumattejaan paikalle). Mun serkku on menossa kesällä naimisiin ja suunnittelee nyt jo, kuinka monta reissua pitäisi Tallinnaan tehdä.... No, onpahan hyvä syy lähteä ihmisten aikoihin pois.

sä voit tulla meidän juhliin :D

Itse en ole koskaan ajatellut että häissä kuuluisi juoda. Eräälle kaverille kerran sanoin että jos joskus menen naimisiin niin juhlissa ei viinan kanssa läträtä, ja hän oli ihan ihmeissään, että miksei. No, en tiedä, mun mielestä häät vaan ei ole ryyppyjuhla. En ole monissa häissä ollut elämäni aikana ja en tiedä kuuluuko niissä sitten juoda, mutta itse olen aina ajatellut että ei.

Absolutisti en ole ja kyllä viina on mulle maistunut, mutta jotenkin mun mielestä se ei vaan häihin sovi.

[QUOTE="ap";23281359]sä voit tulla meidän juhliin :D[/QUOTE]

:flower: Itse asiassa meillä on kesällä paritkin sellaiset juhlat, mitkä voisin vaihtaa vaikkapa tuntemattomien ihmisten häihin :D

[QUOTE="ap";23278427]mä oon ollut vaan sellasissa häissä joissa loppuillan on lähes kaikki olleet tuhdissa humalassa :)[/QUOTE]

minäkin olen ollut enimmäkseen ryyppyhäissä. örvellystä, metelöintiä, oksentelua ym. kamalaa menoa. joissain häissä on tapellu hääpari, joissain vieraat ja joissain molemmat.

Meillä tulee todennäköisesti olemaan alkoholittomat häät, vaikken sitä itse haluaisi. Alkoholisti löytyy lähiomaisista, joten tämän vuoksi voin kyllä uhrautua.

Teidän omat juhlat - te päätätte - ei vieraat.
Jos ei kiinnosta teidännäköiset juhlat - se on yksinkertaista, ei tarvinne ehkä vaivautua paikalle, jos jollain on tarvetta vetää lärvit just sinä päivänä.

Hassua muuten, omissa häissä tapahtu keittiöllä kämmi. Hääjuhla oli muuten alkoholiton, mutta alkumalja oli. Tietyille henkilöille oli alkoholittomat alkumaljat tarjolla - minä mukaanlukien morsiamen roolissa. Emännälle oltiin painotettu, että lukumäärä x on sitten alkoholittomia- ja erityisesti morsiamen malja. Juhlassa oli oikein näyttävä tarjoilu alkumaljojen kera, hääparin lasit oli kiedottu helminauhoilla yhteen, mutta arvatkaas oliko mosiamella alkoholiton malja? Ei. Maistoin vähän lasista, ja mausta tiesin, että ei ole alkoholiton. Pikkuisen harmitti. Teeskentelin juovani lasista muiden mukana, mutta kun huomio kiinnittyi puhujiin, teimme mieheni kanssa vaihdon. Mieheni oli juonut jo oman lasinsa tyhjäksi, minä en. Hienovarainen vaihto lasien kanssa ja ongelma oli ratkennut, mutta petyin, kun keittiölle ei ollut mennyt jakeluun se, että morsiamen malja PITÄÄ olla alkoholiton. Joskus se pitopalvelukin voi tyriä yhden tärkeän asian tärkeänä päivänä... Eikä vain yhtä... :(

Tottakai pidätte juuri sellaiset häät mitkä itse tykkäätte pitää. Kyllä sitä ilman viinaakin voi pitää hauskaa! Minäkään en ymmärrä humalahakuista juomista. Meidän häissä ei ollut viinaksia tarjolla.

Yhteistyössä