alkoholittomat häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naimisiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naimisiin

Vieras
miks tätä ei ymmärretä? onko suomalaiset todella niin viinan perään että jokaisessa hääjuhlassa pitää saada vetää pää täyteen ilmaseks.. mun tapoihin ei kuulu humalahakuinen juominen. sen jälkeen en oo juonut kun esikoista aloin odottamaan 5 vuotta sitten. yhden siiderin saatan illalla juoda kun lapset nukkuu. nyt ihmiset kummastelee kun olen meidän tulevan kesän häistä puhunut että ne ovat alkoholittomat. haluan perhejuhlan jossa lastenkin on mukava olla eikä tarvi pelätä humalaisia aikuisia. miks mä kattosin kenenkää känniörvellystä ja tappelemista häissäni ku en kattele sitä koskaan muutenkaan.. saa ny nähä millasta palautetta saan sit surkeista häistäni. aika surkee fiilis :( miks tätä pitää joutua selittelemään..

kyl meillä oli alkottomat häät reilut 3v. sitten. Meillä oli 3kk ikäinen tyttövauva, joten ei tullut pieneen mieleenkään alkaa siinä juomaan. En edes vienyt mummolle hoitoon, en olisi pystynyt!

Hääpaikka sijaitsi sen verta syrjässä, joten senkin takia jätettiin alkot pois. Ja en viitsis alkaa koko sukua juottamaan... no thanks :D

Meillä häissä ei tarjottu ollenkaan alkoholia onnittelumaljoja lukuunottamatta. Suvussa on sen verran heikot alkoholin käyttötavat, ettei sukua voi viedä ollenkaan ihmisten ilmoille, jos on ilmaista alkoholia tarjolla.

kyl meillä oli alkottomat häät reilut 3v. sitten. Meillä oli 3kk ikäinen tyttövauva, joten ei tullut pieneen mieleenkään alkaa siinä juomaan. En edes vienyt mummolle hoitoon, en olisi pystynyt!

Hääpaikka sijaitsi sen verta syrjässä, joten senkin takia jätettiin alkot pois. Ja en viitsis alkaa koko sukua juottamaan... no thanks :D

niinpä, onhan se aikamoinen rahareikäkin meidän pienen budjetin häihin jos pitäs koko porukka juottaa humalaan :O
meillä nuorin täytti just vuoden eli on 1,5v kesällä. tuskinpa meidän lapset mihinkään yöski menee vaan varmaan tullaan koko porukka yhdessä kotiin. mä oon hirveen huono viemään lapsia hoitoon ja ku en tota ryyppäämistä tosiaan harrasta niin ei oo syytäkän ollu viedä lapsia yöhoitoon. kuopus ei oo koskaan vielä ollut yötä pois kotoa. tylsä oon, sitä mä kuulen aika usien ja taas saa selitellä..

Niin siis on kai muitakin vaihtoehtoja kuin alkoholittomat häät tai ihmiset humalassa?

Plz laita nyt ruokajuomat, siis viinit, kuitenkin tarjolle. Ei niit sen enempää tarvi olla tarjolla.

Ja sen verran on kiva laittaa juomia, että meillä jotka joudutaan kärsimään muiden häissä, on edes jotain kivaa.

Järjestätte sellaiset häät kuin haluatte, se on teidän asianne.

Meillä oli häissä vähän alkoholitarjoilua ts. kuohuviini ja ruuan kanssa lasillinen viiniä, mutta ei sen kummempaa. En kyllä muista että olisin ollut häissä joissa lasten olisi tarvinnut pelätä kännisiä, mutta jos teidän suvuissanne sellaisia aikuisia on, niin sitten totaalialkottomuus lienee paras. Tosin oma pullo voi heillä olla mukana kuitenkin.

[QUOTE="ap";23278226]niinpä, onhan se aikamoinen rahareikäkin meidän pienen budjetin häihin jos pitäs koko porukka juottaa humalaan :O
meillä nuorin täytti just vuoden eli on 1,5v kesällä. tuskinpa meidän lapset mihinkään yöski menee vaan varmaan tullaan koko porukka yhdessä kotiin. mä oon hirveen huono viemään lapsia hoitoon ja ku en tota ryyppäämistä tosiaan harrasta niin ei oo syytäkän ollu viedä lapsia yöhoitoon. kuopus ei oo koskaan vielä ollut yötä pois kotoa. tylsä oon, sitä mä kuulen aika usien ja taas saa selitellä..[/QUOTE]

Ei tarvi juottaa humalaan. Eikä tarvi ryyppäämistä harrastaa. Mutta voi olla jonkinverran vaikka viiniä.

valitettavasti suomalaiset tuppaa olemaan semmosia että jo oman suvun sisällä on ristiriitoja tarpeeksi ja sitteku siihen lisätään toisilleen vieraat suvut niin tarvitaan ainaki vähän sitä viinaa ettätunnelma on edes joteni juhlava eikä kaikki istu omissa nurkissaan ja juttele vaan yhen ihmisen kanssa. mutta ehkä teidän duvut on erilaisia. ja ymmärrän siis oikein hyvin tuon sinun pointtisi, suomalaiset nyt vaan on surullista katottavaa sekä selvin päin että päissään

valitettavasti suomalaiset tuppaa olemaan semmosia että jo oman suvun sisällä on ristiriitoja tarpeeksi ja sitteku siihen lisätään toisilleen vieraat suvut niin tarvitaan ainaki vähän sitä viinaa ettätunnelma on edes joteni juhlava eikä kaikki istu omissa nurkissaan ja juttele vaan yhen ihmisen kanssa. mutta ehkä teidän duvut on erilaisia. ja ymmärrän siis oikein hyvin tuon sinun pointtisi, suomalaiset nyt vaan on surullista katottavaa sekä selvin päin että päissään

Mahtaa sinulla ja suvullasi olla ankea elämä...

No meilläkään ei varsinaisesti tarjottu alkoholijuomia meidän häissä, mutta sitä sai itse ostaa jos välttämättä halusi. :P Kukin tavallaan, mutta mäkään en oikein siitä känniörvellyksestä välitä ja siihen se yleensä monella tuppaa menemään, kun ilmasta viinaa on tarjolla. :/ Meillä tosin ei edes ollut lapsia tuolloin, mutta silti haluttiin näin. Ensin aateltiin ettei ollenkaan, mutta kun kyseisessä paikassa oli mahdollisuus juomisiin, niin annettiin sitten vieraiden itse päättä, josko halusivat sittenkin jotain juoda.

no meidän suvuilla ei onneks oo tota ongelmaa että olisivat jotenki hiljasia tai jäykkiä selvinpäin :)
samaa porukkaahan sinne on pitkälti tulossa joiden kanssa on juhlittu lasten synttäreitä, meidän kihlajaisia yms..

Olen ollut yksissä alkoholittomissa häissä, joissa tunnelma oli ihan kiva, mutta hieno ruoka olisi kyllä ansainnut kaverikseen lasillisen viiniä. Humalaa en itsekään halua, mutta ruokajuomana viini tuo ateriaan juhlavuutta ja korostaa makuja tavalla joihin kotikalja ja mehu ei vaan pysty... En siis olisi kaivannut mitään muuta kuin lasillisen viiniä ruoan kanssa, ei kohtuutonta mielestäni.

Tuskin kukaan mitään ihmettelisi tai huomauttelisi jos häissä ei tarjoiltaisi alkoholia ollenkaan, mutta tuota kyllä ihmetellään että pitää erikseen hyvissä ajoin ilmoittaa että meille tulee alkoholittomat häät, ihan kuin se olisi jokin häiden teema. Ei kukaan mainosta puoli vuotta etukäteen sitäkään, että meille tule karjalanpaistihäät tai hääkarkittomat häät.

Oma kokemus alkoholittomista häistä on sellaine, että jos alkoholia ei tarjota niin jotain juhlajuomaa kannattaa silti tarjota, siis jotain hieman erikoisempaa mehua, alkoholitonta boolia tai alkoholittomia drinkkejä tai yksinkertaisesti valikoima erilaisia alkoholittomiajuomia eli jonkinlainen mehubuffet. Jos ne samat vesi- ja sekamehukannut ovat tarjolla koko juhlan ajan niin kyllähän se jossain vaiheessa alkaa tympiä.

[QUOTE="vieras";23278305]Tuskin kukaan mitään ihmettelisi tai huomauttelisi jos häissä ei tarjoiltaisi alkoholia ollenkaan, mutta tuota kyllä ihmetellään että pitää erikseen hyvissä ajoin ilmoittaa että meille tulee alkoholittomat häät, ihan kuin se olisi jokin häiden teema. Ei kukaan mainosta puoli vuotta etukäteen sitäkään, että meille tule karjalanpaistihäät tai hääkarkittomat häät.

.[/QUOTE]

Näin. Miksi sitä pitäisi etukäteen mainostaa?

Järjestätte sellaiset häät kuin haluatte, se on teidän asianne.

Meillä oli häissä vähän alkoholitarjoilua ts. kuohuviini ja ruuan kanssa lasillinen viiniä, mutta ei sen kummempaa. En kyllä muista että olisin ollut häissä joissa lasten olisi tarvinnut pelätä kännisiä, mutta jos teidän suvuissanne sellaisia aikuisia on, niin sitten totaalialkottomuus lienee paras. Tosin oma pullo voi heillä olla mukana kuitenkin.

no ei oo kellään meidän suvussa mitään ongelmia alkoholin kanssa :O eikös lapset aina pelkää kännisiä aikuisia. ite ainakin pelkäsin. ja lähinnä kavereiden häissä olen ollut ja nähnyt että oli suku mikä tahansa niin känniörveltämiseksi se menee jos sitä juotavaa niin paljon tarjolla on.

Yhteistyössä