40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hei! Uskaltauduin nyt teitä moikkaamaan ja tunnustamaan oman haaveiluni..<3 Olen jonkin aikaa käynyt kurkkimassa pinoanne ja teillä on ihana meno päällä täällä!
Olen nelikymppinen vielä yhdestä pienestä haaveileva äippä.. Nuorekaskin omasta mielestään;)
Kuopuksen raskausaikana reilut 5v sitten tämä palsta piti minut järjissäni, sillä jouduin olemaan silloin vuodelevossa 2,5kk... Nyt taas olisi vertaistuki ja -tsemppi paikallaan!=)
Siis jos joukkoonne huolitte.:wave:

Mur-mur kiltti, laittaisitko vielä sen linkkisen, josta oot tilannut CB-digistestejä, O ja R sellaisia. Isosti kiitos :kiss: Ajattelin jonkinlaisen arsenaalin tilata. Nytkö se Oili sitten oli, kovasti toivon tärppiä tälle kierrolle :heart:

Minttu, voi miten hieno Plussa! Mahtavaa!

Tervetuloa Mindy, ja paljon onnea matkaan! Ja kaikille:wave:, vielä kerran mukavaa viikonloppua

MUR MUR: Kiitos onnentoivotuksista! :D Ja ihanaa lomaa mihesi ja poikastesi kanssa (monta sulla on?) :cool: Ootteko lähdössä reissun päälle kun on noin pitkä loma? NAATTIKAA!! :heart: Ja antakee peittojen heilua!!!!!:D

Minullakin on viel monta päivää lomaa, ainakin 10!! :) Ja viimeisenä lomapäivänä eli 15.3. on EKA AIKA NEUVOLAAN!!!:D Mies ei pääse mukaan mutta mulle sanottiin että puoltoista tuntia kandee varata aikaa eli saa sitten jutusteltua kaikesta mieltä painavasta asiasta...
En malta oottaa että saan sen nyytin kainaloon! kunhan pysyis kyydissä kanssa!!!!

WIIWI67: Kiitos onnitteluista!:heart:
Mekin ehkä tavataan tuolla odottajien puolella! Minä kävin jo sinne tietoni laittamassa, en vain vielä oo siellä muuten pistäytynyt. Sen huomasin että sinne näitä viestejä ei niin paljoo kerry mut hyvä jos joka päivä jotain!! Ja minunkin loma loppuu sitte kuun puolivälissä niin ei kyl kieltämättä oo niin paljoa aikaa istua kuin nyt...

Kotiuduttu kaupoilta :wave:

Mur-mur No voi perskules sen oilin kanssa : / Kerkesitkö siis vain yhden lugen laittaa...en usko et sillä yhdellä nyt ois tuhoavaa vaikutusta kun kerran ovis sulle tuli..mutta nyt lienee tauon paikka ettei hedelmöittyminen/kiinnittyminen mee mönkään..näin olen tuon progen ovisaikaan ymmärtänyt vaikuttavan :hug:

Ballerina Bolero Heippa :wave: Toivon, että tuleva yritys teille sen kaivatun vaavin tuo :heart:

Mulla mielentunnot menee taas aivan laidasta laitaan
Tuossa aamupäivällä tuo mun rakas kotipotilas halus vähän "hoitoo", no noudatinhan tuota mottoani tietenkin :p ja sen jälkeen veskissä papruun tuli kirkasta verta :headwall: Olihan meidän meno ehkäpä tavanomaista kiihkeämpää, mutta tuo veri saa mut heti takajaloilleen
No sitten lähdin shoppailemaan ja kun ketutti niin sikana niin ostelin sitten muutaman puseron ja alusvaatteita lohdutukseks
Ja johan tuli heti parempi mieli.

Meillä on muuten tooosiii lämmin keli, vaikka tuulee niin se tuuli tuntuu jotenkin lämpimältä, päätin että taitaa olla mun talvipalttoo aivan liikaa näille keleille..vaikka eikai sitä naftaliiniin vielä uskalla laittaa, tiedä mikä takatalvi vielä meille iskee

Nyt potilaani palas lekurista, palataan :wave:

Viimeksi muokattu:
KAIKILLE IHANILLE:heart: VAUVAHAAVE KERHOLAISILLE OIKEIN HYVÄÄ ALKANUTTA VKONLOPPUA!!!
JA KIITOS KAIKILLE MUILLEKIN ONNENTOIVOTTELIJOILLE!!! OON KYLLÄ VIELKII IHAN PÖLLÄHTÄNY TON PLUSSAAMISEN JÄLKEEN!!! MUT KUKAPA MEIDÄN IKÄINEN EI OLISI:D
NYT NAISET TEMPPU PERÄSSÄ!!! EI OO MAHDOTTOMUUS!
:hug:HALIT KAIKILLE JA PLUSSATUULIA+++++++PUUUUUUHHHHHHHHH+++++++++++:heart::heart:

Minttu Ei ollut suurta määrää, ns. viiruja useempi muiden eritteiden seassa :x Ei se tädistä kerro, mulla ei koskaan täti tuu kirkkaalla kaaralla :D mutta mistä helv..toi veri ees tulee, kun ei mulla mitään kipujakaan ollut/ole..

Mindylle tervetuloa joukkoon ihanaan :wave: toivottavasti visiittisi kuitenkin jää lyhyeksi ;)

Ballerina Bolero Hei :)! Kiva kuulla sinusta =)! Kiitos pahoittelusta :heart:, kyllä tää rankkaa onkin, niin kuin tiedät! Odottamista odottamista, juuri niin kuin kuvailit.

Näin jälkeenpäin muistelen, että ekalla kerralla en osannut odottaa kumpaakaan; en pelätä negaa, enkä odottaa plussaa. Se oli enemmänkin uteliaisuutta. Muistan selvästi sen fiiliksen kun testasin: en tosiaan osannut odottaa yhtään mitään; aivan kuin pää olis ollut tyhjä. Kun näin sen plussan silloin siinä testissä, ajattelin vaan etta ”Aijaa, oon raskaana”. Osasin iloita siitä vatsa päiviä myöhemmin (ilmeisesti käsitin asian vasta viiveellä). Mutta enhän voi tietää miten olisin reagoinut jos se olis ollut nega.

Toisella kerralla, sen kkm:n jälkeen, olin jo valmiiksi asennoitunut negaan, ja muistelisin, että pettymys ei ollut niin suuri kuin nyt. Luultavasti tää kolmas kerta sattui/sattuu siksi niin paljon, koska tää oli viimeinen kerta. Onhan meillä ne kaks pakkasukkoa vielä, mutta en osaa ajatella että niistä mitään tulis. Oon jo tavallaan luovuttanut ja nyt nieleskelen katkeria kyyneleitä ja möykkyä kurkussa, koitan käsittää että tää oli tässä; musta ei tuu äitiä ikinä.

Hyvä että sulla on työ, lapset ja normaali arkielämä, jotka on auttaneet sua pääsemään pettymyksistä yli. Ballerina Bolero, lähetän sun sieluun ja sydämeen paljon rauhaa ja levollista mieltä – ja ennen kaikkea valtaisasti onnea hoidon onnistumiseen! Musta olis tietysti mukavaa kuulla susta joka päivä =), mutta on ymmärrettävää jos koitat pysyä pois täältä palstalta. Täällä me kuitenkin ollaan ja ootetaan kuulevamme susta, ja toivottavasti saadaan kuulla hyviä uutisia :heart::heart::heart::heart::heart:.

(Muistattekos muuten sen Arvi Lindin kappaleen Hyviä Uutisia? Aloin parkua töyttä kurkkua kuullessani sen ekan kerran, se kolahti.)

Kiitos sanoistasi ja voimalähetyksestäsi, tuellasi on suuri merkitys :heart:.

P.S. Oon aikaisemminkin kirjoittanut katkeruudesta. Oma katkeruuteni on sellaista, että oon vihainen koko maailmalle, koska ei ole ketään jota voisi syyttää. Ei ole ketään jolle voisi olla vihainen, voi vain olla vihainen, pettynyt, surullinen jne., tuntea noita tunteita.

Oon katkera(siis vihainen, pettynyt, surulline ym.) että mulla meni pieleen, mutta en haluaisi että muilla menee pieleen. Muiden epäonnistumiset tuntuu lähes yhtä pahalta kuin oma. On helpompi kestää oma pettymys, jos muut onnistuu, koska se todistaa, että maailmassa on hyvääkin. Oon tosi huono ilmaisemaan itseäni ymmärrettävästi, mutta josko joku tästä jotain tajuaa. Toivon kaikille kaikkea hyvää :heart:.

Viimeksi muokattu:
*Justis* se veri voi tulla ihan limakalvoiltahin..eihän meidän iho siellä, ole enää kuin nuorilla tyttösillä..:p

Siis kertaan vielä: Eilen ovis(jos näin?) ja kerkesin laitella Lugen aamulla, illalla ja TÄNÄÄN aamulla - kolme kertaa yhteensä..voiko hedelmöittyminen häiriintyä nyt??
..mutta sehän on jo tapahtunut..kun(jos) eilen iltapäivällä munarakkula puhkesi ja yleensä munasolu elää vain 12h - vaikka usein puhutaan siitä max.elinajasta 24h.

Pitäiskö miun nyt odotella tuonne Sunnuntaille, ennen kuin jatkan noita Lugeja?..mutta, en-täs jos ovis olikin silloin viime sunnuntaina..onko jotain HAITTAA ne nyt yllättäin sitten lopettaa n. 1,5:sta vuorokaudeksi?????
..tänään dpo5(kait)

perrrrrkele:kieh: kun on vaikiaa!!!!!!!!!!!!!

Viimeksi muokattu:
Mindy<3 Tervetuloa :heart:. Nämä ihanaiset naiset ne minutkin järjissäni pitää.

Mintulle lisää liimaa ja kilometritolkulla tarranauhaa :heart: sekä rauhaisaa lomaa =).

Ottis, ystävä ihuna :heart: Miten teidän loma sujuu? Halaus sulle! :hug:.

Mur-mur En osaa noista Lugeista sanoa, kun mulla on aina ollut selkeät ohjeet; siirron JÄLKEEN 14 päivänä aamuin illoin (tukilääkkeeksi lekuri sitä sanoo), joten en usko että niistä haittaa olis:confused: Peukutan hurjana, että kaikki menis sulla nyt putkeen palleroista huolimatta :heart:.

Justiina Veri on pelottavaa, ainakin silloin kun se tulee alapäästä silloin kuin ei missään tapauksessa pitäisi! Onneksi sitä truli vain vähän. Se voi olla jotain ihan vaaratonta, joten koita olla panikoimatta. Shoppailu on oivallista itsehoitoa =).

Viimeksi muokattu:
Mindy<3 Tervetuloa miunhin puolestani joukkoomme kuumeilemaan - tämä on huippu pino!!:wave::flower::heart:

Plussaisia, leutoja tuulia sille suuntaan..

Laitteletkos tietojasi(ikä/kierronpäivä/kierronpituus/yrityskerta..)
Kiitti=)

Viimeksi muokattu:
mur-mur Nyt vasta tajusin ton Luge-probleeman. En kyllä mitenkään usko, että niiden lopttamisesta muutamaks päiväks olis mitään haittaa, koska onhan ihmiset (naissellaiset) tuleet raskaaksi ilman palleroitakin.

Ennen kirjoittelin paljon päiväkirjaan, nyt en oo enää vuosiin, enkä tiedä mikä on paras tapani ilmaista itteäni, kun tuntuu että suurin osa pakkautuu sydämeen sellaiseksi möykyksi, joka ei lähe pois.

Mun mielestä sä osaat ilmaista tuntojasikin hyvin. Mutta tietysti vain sä itse tiedät kuinka paljon tyntoja jää ilmaisematta. Osaatko sä sitten paremmin laulaa ne ilmoille=)? Vai miten?

Siis kertaan vielä: Eilen ovis(jos näin?) ja kerkesin laitella Lugen aamulla, illalla ja TÄNÄÄN aamulla - kolme kertaa yhteensä..voiko hedelmöittyminen häiriintyä nyt??

Pitäiskö miun nyt odotella tuonne Sunnuntaille, ennen kuin jatkan noita Lugeja?..mutta, en-täs jos ovis olikin silloin viime sunnuntaina..onko jotain HAITTAA ne nyt yllättäin sitten lopettaa n. 1,5:sta vuorokaudeksi?????
..tänään dpo5(kait)
Siis uskoisin, että nuo luget ei oo vielä vaikuttanut mihinkään kun kerran ovistelit, mietin tossa vaan ettei kai ne vois olla kiinnittymiskipuja...ja samaa vois tarkoittaa toi lämmönlasku..kun luin tuosta kiinnittymisestä eilen ettien tuota vuotojuttuja, niin kiinnttymisen ajankohdat vaihteli dpo3:sta dpo 7, ota tuostakin nyt selvää :confused:
Mutta tuo onkin vaikea kysymys et pitäiskö sun jatkaa niitä..toisaalta en usko että tuo määrä vielä sais sun kiertoa sekoamaan, jos sulla on siis nyt dpo5..mut sit toisaalta sulla ei ois siinä enää tukea...tää muistuttaa vähän tuota mun viime kierron terolut-sotkua, jos muistat niin kerkesin silloin aloittaa terot ennen ovisplussaa, enkä niitä uskaltanut keskeyttäää ja kiertohan sitten sekos tooooosiii pitkäksi...ootko löytänyt hauilla mitään vastaavaa tapausta..
Epätietoisuus on raastavaa, tiedän :kiss:

Minttu : Onnittelut plussasta ja kiitos kuvasta!:flower:

BallerinoBolero: Onnea, että nyt tulisi plussakierto!!:heart:..ja minulle kuuluu kiitos hyvää, 2:n lapsen mammana, poika 2 vkoa ja tyttö 1v 10kk:heart:,:heart:

Kahvia olen vähän juonut, mutta välillä kokonaankin taukoa, mm vatsatauti vei pitkäksi aikaa kahvin juonnin pois sen jälkeenkin.

Hysteria: Ikävää, kun ei tullut plussaa:hug:, muutenkin toivon sinulle kaikkea hyvää, että elämä tuntuisi taas ihanalta ja elämisen arvoiselta.:heart:..ehkä kevät tuo kaikkea ihanaa positiivista elmääsi, sitä toivon!!

Mur-mur
: hedelmöitys ei ehkä tapahdu, jos aloittaa liian aikaisin lugejen laiton, mutta toivotaan, että ei ollut liian aikaisita aloittaa lugeja. 3:ntena pvnä kun ovisplussa, voi aloittaa lugejen laiton, sellaisen ohjeistus minulle ja ne ainakin minulla nostavat lämpöä.PlussaOnnea tähän kiertoon!:flower:

Kaikille loppukiertolaisille Plussaa toivon testeihinne!![/B]:heart:

Ihanaa viikonloppua kaikille!

mahdotontako:heart:

Mur-mur Niin lisäys vielä edelliseen...keltarauhanen ei välttämättä estä hedelmöittymistä, mutta vaikuttaa limakalvoon, niin ettei kiinnittyminen onnistu, kun limiksenhän pitäis olla ns. kolmikerroksinen tai jotain, jotta kiinnittyminen onnistuu..

Mä en enää tiiä mikä mua vaivaa..koko alavatsa ihan turvonnut ja hellänä, ei kiva ollenkaan |O

Teen kohta tän testin....tulos on ainakin taattu :LOL:

Naurunappula: hauskat kuvat - Raskaustesti

Viimeksi muokattu:
Mur-Mur Toivottavasti siun sisälläsi kaikki loksahtaaa paikoilleen juuri niin kuin pitää :heart: Tässä kuussa me emännät mennään suurella rintamalla voittoon!

Mindy<3 Tervetuloa :wave:

Tänään tuli ovis-testiin erittäin hailakka viiva..... :)

Justiinan testituloksia odotellessa..... :popcorn:

Taas tulee omanapaista valitusta,sori siskot:ashamed:
Mulla siis eilen päivällä testi näytti ovis plussaa samoin vielä tänä aamuna,iltapäivällä oli jo haaleampi viiva!eli ovis olis siis tapahtunut tänään aamupäivällä,ongelma on nyt siis tämä kun mulla alkoi iltapäivällä kauhea alavatsa kipu,kohdunseutu on kuin ilmapallo ja kosketusarka:confused:
Istumaan meno ja seisomaan nousu vihlaisee tosi kipeästi,samoin sellaisia kummia kipu tuikkauksia tuntuu ihan tuolla alapäässäkin: /Pelottaa vaan että nyt siellä on joku pahasti vialla:ashamed:

Anteeksi nyt tämä omanapa valitus,menen hetkeksi pötkölleen ja palaan sitten perehtymään muiden kuulumisiin jos tämä helpottaa:|

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!=)
Jos siis kertoisin pikkasen itsestäni ja tilanteesta..
Ikää on 40v ja lapset syntyneet 3/91, 6/96 ja 12/05. Kierukka ollut viisi vuotta ja nyt keskiviikkona poistettiin!
Nyt menossa kp12, kierron pituudesta ei hajua, sillä kierukan aikaan en laitellut vuotoja ylös..
Ennen sitä kierron pituus oli suht säännöllinen 28-30. Nyt siis askarruttaa miten kierto taas asettuu alkaako menkat normisti vai onko hormonit saanut kierron sekaisin..: /
Jos osaatte kertoa omia kokemuksianne "hormonikierukan jälkeisestä elämästä" olisin kiitollinen.

Vielä jokin aika sitten olin varma etten koskaan enää uskalla raskautua, johtuen tuosta vaikeasta edellisestä raskaudesta (kohdun sisäsuu alkoi avautua jo 20 rv: n jälkeen & supisteli), mutta niin vain miekkosen kanssa keskustelimme asiasta ja yllättäin hänkin näytti vihreää valoa!:heart:

Kävin nyt ti gynellä tarkastuttamassa paikat ja keskustelemassa mahdollisen raskauden onnistumisesta ja loppuunsaattamisesta, ihan noin vaan emme siis leikkiin ryhtyneet. Gyne- setä lupaili minulle sitten kohdun tukilankaa jos raskaudun, siitä kuulema hyviä kokemuksia eikä tarvitsisi mahdollisesti maata viikkotolkulla..
Nyt olemme siis niiiiiiiiin täpinöissämme, jännittää ja kovasti mitä tuleman pitää!
Mulla ei mm. ole mitään kokemusta ovistesteistä mutta teidän innostamananne niitäkin jo tilasin!:D Tänään tulivat ja ekan jo testasin- hyvin hailakka viiva siinä testiviivan alapuolella..
Lämpöjäkin olen mittaillut..

Tällä hetkellä suurin huoli siis kierron ja hormonitoiminnan palautuminen kierukan jälkeen.
Tuntuu jo nyt ainakin, että halut meikäläisellä on taas palanneet, olivat melkein nää vuodet kadoksissa. Pupuilu maistuu!:p

Siinäpä oleelliset! Luvallanne jatkan mielelläni seurassanne=)

muumimamma - SE on se Ovis, mikä nyt siulla on: Masu tosi kosketusarka, kun istuu esim tuoliin, sattuu ihan pe**reikään saakka..tuntuu, että munasarjat ja kohtukin on kosketusarat!!:O

Siulla siellä munarakkulan puhkeamisen jälkeen hieman verta/nestettä valunut kohtuonteloon ja se oireilee kipiään - ihan normaalia ja näin ei ole joka kierrolla!

..miulla vielä pikkasen nythin kipuilee..mutta se varmaan noista Lugeista johtuvaa..

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä