"pph"
Siis miten niin et saisi kotihoidontukea jos nuorimmaises on alle 3 vuotta?Ainiin ja tuo yksi hoidettava olisi siis tulossa heti äitiyspäivärahakauden jälkeen hoitoon.
Siis miten niin et saisi kotihoidontukea jos nuorimmaises on alle 3 vuotta?Ainiin ja tuo yksi hoidettava olisi siis tulossa heti äitiyspäivärahakauden jälkeen hoitoon.
Onko tässä yksityisessä pph:ssa joku oma "systeemi", vai meneekö se samaan tapaan kuin jos tekisi mitä tahansa työtä omalla toiminimellä? Mua nimenomaan tämä yksityinen puoli kiinnostaisi enemmän. Ja joo, ennenkuin joku hermostuu, mun pitäisi tosiaan ottaa yhteyttä siihen yksityisen perhepäivähoidon johtajaan.Ykstityinen pp maksaa tuloistaan YEL-eläkettä+itse ennakonpidätykset.Ei voi suoraan verrata tuo kunnallisen 400e per lapsi ja ypphn 700e per lapsi.Toki saa vähentää verotonta kulukorvausta vähän yli 100e per hoitolapsi.
Jep. Näin se menee KVTES:n mukaan. Sua ei ole huijattu. Tämä vähimmäispalkka astui voimaan n. vuosi sitten.mä joskus kyselin yhden hoitolapsen ottamisesta kunnalta ja sanoivat etteivät anna vain yhtä kun joutuvat kuitenkin maksamaan tessin mukaan melkein kahdesta kun tessissä on peruspalkka (muistaakseni joitain 700 euroa?) joka täytyy maksaa myös yhdestä lapsesta. huijaskos ne mua vai onks tällanen ehto siel tessis, kun edelleen olisin kiinnostunut vain yhdestä hoitolapsesta.
silloin maksat myös omastasi hoitomaksun, erotus on pieni summa joka jää käteen, siis ei kannata maksaa omasta.Mites tossa tilanteessa jos on oma lapsi hoidossa ja siitä maksetaan myös, mun mieheni ei käsitä sitä, että eikö meijän sitten pidä maksaa hoidosta mitään, jos kuitenkin mulle maksetaan siitä oman lapsenkin hoidosta.