Miks ompelukone ei ota alalankaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?!

Vieras
Mul on tommonen Brotherin halppiskone, joka jättää vähän väliä alalangan noutamatta. Eli jäättää melkoisia pitkiä hyppytikkejä välille.
Säätöjä on kokeiltu, kiristetty ja löysätty langankireyttä, puola tarkistettu moneen kertaan, ylälanka tarkistettu, neula vaihdettu... argh. ETtä pitikin mennää ostamaan moinen halppis!
Osaisko joku auttaa?!

Tosi vähän tuossa Brotherissa saa itse säädeltyä mitään.. Täytyy vielä rämpätä. Onneks ei oo kuitenkaan saumuri, niiden kanssa saa joskus värkätä tosissaan :)

[QUOTE="höh";23262418]Miksi pitää ostaa halpa kone kun tietää että ne reistailee??? Jos haluaa ommella ilman hermojenkiristystä, kannattaa panostaa laatuun.[/QUOTE]

Miks opiskelijat yleensä sortuu ostamaan halpaa? Mut joo, jos oisin konetta hankkiessa tiennyt, että tulen tekemään muutakin, kuin lahkeiden lyhennyksiä ja keittiön verhoja, niin oisin kyllä panostanut koneeseenkin enemmän.

Koko puolakotelo voi olla ihan likainen. Yllättävän nopeasti nukkaantuu ja öljy kerää pölyä entisestää. Eli jos pääset paineilman lähelle, niin puhalla kunnolla ja öljyä sitten.

Ja halvalla ei saa hyvää - tiedän kokemuksesta.

[QUOTE="alkup.";23262456]Miks opiskelijat yleensä sortuu ostamaan halpaa? Mut joo, jos oisin konetta hankkiessa tiennyt, että tulen tekemään muutakin, kuin lahkeiden lyhennyksiä ja keittiön verhoja, niin oisin kyllä panostanut koneeseenkin enemmän.[/QUOTE]

Turhaa se on enää itkeä mutta olisit ostanut vaikka osamaksulla, tai käytetyn laatukoneen. Ompelussa kunnon kone on A ja O. Toivottavasti noilla pikkukikoilla ja säädöillä saat edes jotenkuten toimimaan.
Onko mies maisemissa, joka vaikutti ostopäätökseen?

Olen nyt varmaan 15 vuotta ommellut tod.näk. halpis brotherilla. Välillä sillä on huonoja päiviä ja juuri tänään viimeksi teki näitä hyppytikkejä. Seuraavat keinot auttoivat minulla
1. Kiroa
2. Kokeile ommella jotain toista kangasta
3. Vaihda ommeltyyppi (laitoin lyhyemmän piston)
4. Ompele erittäin hitaasti edes-takaisin
5. Ompele todella nopeasti
6. Revi käsin voimalla huonot ompeleet

Näillä lähti pelittämään! Tarvittaessa toistin kohdat 4 ja 5 ja silitin konetta.

Yhteistyössä