Onko kenelläkään koskaan roikkuvan vatsanahan alunen menny rikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hah";23247345]Miten te oikein onnistutte huijaamaan itseänne... juu, ei oo ylipainoo jos on roikkuva vatsanahka. Mä oon tosi hoikka, mut mulla on tällänen roikkuva vatsanahka... hahhahahah[/QUOTE]

Luitko yhtään kommetteja? Nahka voi oikeesti revetä kunnolla raskausaikana, ei tule ylipainoa eikä jää, vauva vaan kasvaa liian nopeeta. Se jää roikkumaan kun ei voi korjata itseään takaisin kimmoisaksikaan...

ba.jpg

Iho raskauden jälkeen ja korjauksen jälkeen.

[QUOTE="hah";23247345]Miten te oikein onnistutte huijaamaan itseänne... juu, ei oo ylipainoo jos on roikkuva vatsanahka. Mä oon tosi hoikka, mut mulla on tällänen roikkuva vatsanahka... hahhahahah[/QUOTE]

Ihan normaalipainoinen olin ennen raskautta, raskauden aikana ja jälkeen. Tällä hetkellä olen 163cm ja 52kg. Vatsanahka roikkuu, sattuu olemaan aivan arpinen. Vaikka kuinka teen vatsalihasjumppaa ja pilatesta ja vatsalihakset olen saanut takaisin hyvään kuntoon, niin nahka ei vaan palaudu.

[QUOTE="Kamilla";23247451]Ihan normaalipainoinen olin ennen raskautta, raskauden aikana ja jälkeen. Tällä hetkellä olen 163cm ja 52kg. Vatsanahka roikkuu, sattuu olemaan aivan arpinen. Vaikka kuinka teen vatsalihasjumppaa ja pilatesta ja vatsalihakset olen saanut takaisin hyvään kuntoon, niin nahka ei vaan palaudu.[/QUOTE]

Se ei palaudu arpikohdista ikinä, arpikudos ei jousta. Siinä ei auta kuin veitsi.

Mulla oli alipainoisena roikkuva maha. Olin laihduttanut 20kg todella lyhyessä ajassa, eikä iho pysynyt mukana. Alle parikymppinen olin silloin eikä yhtään lasta. No okei, ei se maha nyt todellakaan roikkunut mitenkään poimuilla kun seisoin, mutta kokooni nähden sitä nahkaa oli selvästi liikaa ja istuessa meni melkoisesti poimuille. Lisäksi siitä sai puristettua kunnon makkarat käsiin, vaikka muuten olin todella laiha ja luut paistoi. Voin vain kuvitella, millainen tilanne saattaa olla, jos alunperin on ollut runsaasti ylipainoa ja on laihduttanut 50kg normaalipainon puolelle.

Aloittajalle;
Koita saada se hoidettua pian ehjäksi, tuossa aiemmin oli paras vinkki, leikata esim lakanasta kunnon suikale sinne vatsapoimuun ilmastoimaan ja eritettä imemään. Bepanthen on hyvä voide, edistää ihon uusiutumista hyvin. Talkkikin toimii, kuivattaa, mutta jos ja kun erite haisee oikein pahalle, suosittelen ennemmin Bacimycin-puuteria. Hoitaminen omin keinoin voi olla vähän haastavaa, toivottavasti saat apua. Jollei parissa päivässä lähde paranemaan, mene reippaasti lääkäriin, sillä nuo auenneet vatsapoimut tulehtuu TOSI nopeasti ja vaativat silloin vähän tujummat salvat parantuakseen.

Niille, joiden mielestä syy on ylipainossa ja itsensä laiminlyönnistä; Haiskaa pahalle.

Toivottavasti aloittaja saat pidettyä ihon kunnossa, ja jos et saa, toivottavasti saat lähetteen vatsanalueen pienennykseen, jossa tuo säkki leikataan pois. Toistuvien tulehdusten jälkeen sen lähetteen jo saakin, joskin varoitan jo etukäteen, leikkaus on todella rankka ja siitä toipuminen kestää pitkään, ja todennäköisesti tarvitset useita korjausleikkauksia kiinnikkeiden takia.

Osta apteekista sorbact-nauhaa ja laita sinne poimuun. Parantaa nopeasti ja imee pöpöt itseensä. Kun rauhoittunut, talkkia ja tarpeeksi ilmaa. Suihkun jälkeen huolellinen kuivaus. Ja lääkäriin yhteys ihan siltä tiimoilta, miten jatkossa voitaisiin tätä välttää. (leikkaus tms?)

Kyllä kuulkaa nahka voi roikkua. Minulle ei tullut mitään suoranaista pussia, mutta kyllä aika paljon löysää NAHKAA jäin vatsaan. Todella pitkään meni, ennekuin nahka "kuroutui" takaisin. Olen normaalipainoinen ja raskaudessa kiloja tuli 15.

Mä olen 165cm pitkä ja painan noin 54kg ja todellakin on löysä nahka, sitä ei saa jumppaamalla pois, vaikka joku pösilö niin luulisikin. Itseasiassa nyt kun olen kovassa kunnossa ja on vatsalihakset kondiksessa niin näyttää vielä pahemmalta.

Älä ap välitä, täällä saa takuuvarmasti ilkeitä vastauksia vaikka kirjoittaisi mitä!

Tuohon ongelmaasi vielä; edellä olikin jo paljon hyviä ehdotuksia. Ja varsinkin tuo sienen mahdollisuus on hyvä huomioida. Itse mainitsisin vielä lampaanvillan, sitä saa apteekistakin pikku pusseissa. Siitä repii soiroa ja laittaa väliin. Monet jotka kärsivät jalkasienestä käyttävät varvasväleissä villaa ja talkkia ennaltaehkäisyksi.

Katsos, mitat sekä nyt että ennen raskauksia 56kg/165cm, jumalaton maha molemmista lapsista ja nyt sitten se vatsanahka on poimulla, navassa tyrä ja vatsalihakset repeytyneet ylhäältä alas auki. Sitä sattu jos on heikot kudokset. Kaikilla ei vaan ole yhtä hyvä tuuri kuin sulla, joten turha tulla urputtamaan.

Nyt kyllä oksettaa, se on sama kuin makuuhaava joita tulee sairaan lihaville ihmisille jotka ei pääse liikkumaan.

Pahimmat makuuhaavat olen nähnyt langanlaihalla aliravitulla ihmisellä. Hautumisesta johtuvat haavat eivät ole verrattavissa makuuhaavoihin. Hietymä/hautumahaavat taas ovat yleensä vanhoilla naisilla pahimmillaan rintojen alla, vällillä täysin riippumatta niiden siis rintojen koosta, rintaliivejä kun ei sinne sängyn pohjalle useinkaan päälle laiteta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä