Onko kenelläkään koskaan roikkuvan vatsanahan alunen menny rikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No on varmaan vaarallista jos sen verran on ylipainoa että tuollaista tapahtuu,vai käsitinkö nyt ihan oikein?
Ja ihan sen ylipainon takia,ihon rikkoontuminen nyt ei hengenvaarallista ole.

Minulla jäi toisen lapsen syntymän jälkeen reppu alavatsalle. Kerran kävi niin, että iho meni rikki. Bepanthenilla parani nopeasti. Onneksi ei ole toistunut.

Minulla on jonkin verran ylipainoa, mutta tuosta repusta ei pääse eroon kuin leikkaamalla.

Auts, varmasti kipeä... Kotihoitona juuri tuo puhtaana pito ja kuivana pito. Ja jotenkin mahka ylös ja ilmakylpy vois olla poikaa. Tosin, jos ei pian näytä paranemisen merkkejä menisin näytille, voi pianki mennä pahaksi kun o kuitenkin paikka missä iho liikkuu ja hikoaa...

Auts, varmasti kipeä... Kotihoitona juuri tuo puhtaana pito ja kuivana pito. Ja jotenkin mahka ylös ja ilmakylpy vois olla poikaa. Tosin, jos ei pian näytä paranemisen merkkejä menisin näytille, voi pianki mennä pahaksi kun o kuitenkin paikka missä iho liikkuu ja hikoaa...
Se on tosi kipeä ja rikki se iho.
Ei näytä asettuvan :( näyttäs jopa että se leviää :( Huomenna täytyy varmaan soittaa lekuriin :(
Huolettaa vaan niin :(

Olette kommentoijat joitain teiniäitejä?

Kypsemmällä iällä kuin synnyttää, ei maha palaudukaan enää niin helposti. On myös kiinni geeneistä ja alemmista vatsalihaksista.

Itse odotin kaksosia, maha oli valtava ja nyt mulla on roikkuva mahapussi ollut siitä asti.

Talkkia voi laittaa ja rikkinäiselle iholle Bepanhenia ohuelti. Erityisesti kesäisin on hyvä laittaa pehmeästä puuvillasta tehty säännöllisesti vaihdettava liinakankaan palanen alueelle. Jos iho menee rikki, niin usein siinä on sieni-infektio, joka pitää hoitaa.

[QUOTE="vieras";23247179]Talkkia voi laittaa ja rikkinäiselle iholle Bepanhenia ohuelti. Erityisesti kesäisin on hyvä laittaa pehmeästä puuvillasta tehty säännöllisesti vaihdettava liinakankaan palanen alueelle. Jos iho menee rikki, niin usein siinä on sieni-infektio, joka pitää hoitaa.[/QUOTE]
Näin siis sairaalassa hoidetaan.

Edellä mainittujen lisäksi esim. vanhoista lakanoista saa mainioita kosteutta imeviä siteitä, joka voi saada ainakin jonkun aikaa pysymään poimun alla.

Lisäyksenä että (lakanan) kankaanpalan voi vaikka silittää steriiliksi.

Viimeksi muokattu:
Olette kommentoijat joitain teiniäitejä?

Kypsemmällä iällä kuin synnyttää, ei maha palaudukaan enää niin helposti. On myös kiinni geeneistä ja alemmista vatsalihaksista.

Itse odotin kaksosia, maha oli valtava ja nyt mulla on roikkuva mahapussi ollut siitä asti.

En ole teiniäiti vaan sain kolmannen lapsen 33-vuotiaana ja ei todella roiku maha mihinkään suuntaan. :O Ei lapsen saanti ole mikään tekosyy olla pitämättä itsensä kunnossa.

En ole teiniäiti vaan sain kolmannen lapsen 33-vuotiaana ja ei todella roiku maha mihinkään suuntaan. :O Ei lapsen saanti ole mikään tekosyy olla pitämättä itsensä kunnossa.

<Se että sulla ei roiku ei tarkoita etteikö muilla voi roikkua. Toisilla ei ole niin elastinen nahka että se kimpoisasti vaan palaa takaisin uomiinsa. Tai voi tulla niin pahoja raskasuarpia että sitä nahkaa ei korjaa muu kuin kirurgin veitsi.

[QUOTE="Kamilla";23247133]Eipä tarvitse olla edes ylipainoa, että on sellainen mahanahka joka roikkuu.[/QUOTE]

Miten te oikein onnistutte huijaamaan itseänne... juu, ei oo ylipainoo jos on roikkuva vatsanahka. Mä oon tosi hoikka, mut mulla on tällänen roikkuva vatsanahka... hahhahahah

Yhteistyössä