Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

Miten teillä mummeliisa menee maitoa?Niitä on aika vähän kuvissa.
Kahvimaitona menee + lapsille satunnaisesti kaakaossa tms.
Mutta kaikenkaikkiaan aika vähän.
Ruoanvalmistuksessa emme voi käyttää sitä ollenkaan ja ylipäätään esillä ruokapöydässä aina vähän sellainen hankala juttu: Jos vaikka kaatuu allergikon päälle, niin "polttaa" oitis ihon pahoille rakkuloille (sisäisesti nautittuna sitten pahempi reaktio)

Kalkkia väki saa pillereistä ja niistä kalkkilisäisistä mehuista.

"Hui"
Kamala miten paljon te syötätte lapsillenne lisäaineita ja säilöntäaineita! Lihat on marinadilihoja (ette ilmeisesti katsoneet Silminnäkijä-dokkaria: Väärennetty ruoka, jos ette, katsokaapas huviksenne Areenalta se ja sen jälkeen googlettakaa ne kaikki lisäaineet mitä teillä ruuasta tulee ja edelleen tsekatkaa mitä ne tekee kasvavalle lapselle), juodaan rasvatonta maitoa johon on jouduttu lisäämään kaikki mitä siitä on ensin prosessoinnin vuoksi poistettu (ja näin ollen se ei edes ole maitoa), sitte noita aspartaamilitkuja. Juokaa itse mutta älkää niitä ainakaan lapsille antako!

Jos suurin osa suomalaisista äideistä ruokkii lapsensa näin, en yhtään ihmettele että kaikenlaiset käytöshäiriöt, yliherkkyydet ja MASENNUS lisääntyy. Kait ne lisääntyy kun aivot ei saa tarvitsemiaan rakennusaineita vaan jotain lisäainepaskaa.

Tässä ketjussa jäi Ihamieli ykkösenä mieleen, PUHTAAN ja AIDON ruokansa vuoksi. Ottakaa hänestä oppia!

"Hui"
Maitoallergia.
Oletko Mummeliisa koskaan kokeillut maitoallergiselle lapsellesi puhdasta luomuraakamaitoa? Ystäväpiirissä on vaikeasti maitoallerginen lapsi jolle prosessoidut maidot ovat myrkkyä mutta luomuraakamaitoa hän pystyy juomaan.

Ja tämä sitten ihan yleisesti, ei ole kenellekään tarkoitettu mutta: muistakaa raskaanaollessanne myös oman ruokavalionne puhtaus, koska lapsi saa istukan kautta teidän syömät myrkkynne ja niillä sitten rakentuu se pieni ihminen. Ei ihme että on vaikeita allergioita jo syntyissään, kaikkea kun ei pysty geeneilläkään perustelemaan.

[QUOTE="Hui";23261448]Kamala miten paljon te syötätte lapsillenne lisäaineita ja säilöntäaineita! Lihat on marinadilihoja (ette ilmeisesti katsoneet Silminnäkijä-dokkaria: Väärennetty ruoka, jos ette, katsokaapas huviksenne Areenalta se ja sen jälkeen googlettakaa ne kaikki lisäaineet mitä teillä ruuasta tulee ja edelleen tsekatkaa mitä ne tekee kasvavalle lapselle), juodaan rasvatonta maitoa johon on jouduttu lisäämään kaikki mitä siitä on ensin prosessoinnin vuoksi poistettu (ja näin ollen se ei edes ole maitoa), sitte noita aspartaamilitkuja. Juokaa itse mutta älkää niitä ainakaan lapsille antako!

Jos suurin osa suomalaisista äideistä ruokkii lapsensa näin, en yhtään ihmettele että kaikenlaiset käytöshäiriöt, yliherkkyydet ja MASENNUS lisääntyy. Kait ne lisääntyy kun aivot ei saa tarvitsemiaan rakennusaineita vaan jotain lisäainepaskaa.

Tässä ketjussa jäi Ihamieli ykkösenä mieleen, PUHTAAN ja AIDON ruokansa vuoksi. Ottakaa hänestä oppia![/QUOTE]

Meillä syödään aika epäterveellisesti mutta kellään lapsista ei kuitenkaan onneksi käytöshäiriöitä, yliherkkyyksiä tai masennusta. Pitää koputtaa puuta, että niin jatkuu.
Aspartamaiinilimsojakin menee teineillä paljon, niin omilla kuin kamuillaankin.

Yhden kohdan kuitenkin listaltasi huomioin ja minuakin ärsyttää: Ainakin täälläpäin maata on välillä todella vaikea löytää marinoimatonta kanaa tai possua. (Nautaa löytyy helpommin)
Kovin paljon mielummin ne itse maustaisi kuin niin että aloittaa valmistuksen sillä, että huuhtelee pois valmismarinadin.
Mielestäni tuo saantivaikeus on omalaatuista, koska ilmeisesti kuitenkin kovin suuri osa kuluttajista preferoisi maustamattoman tuotteen, jos moista tarjolla olisi...

:)

[QUOTE="Hui";23261487]Oletko Mummeliisa koskaan kokeillut maitoallergiselle lapsellesi puhdasta luomuraakamaitoa? Ystäväpiirissä on vaikeasti maitoallerginen lapsi jolle prosessoidut maidot ovat myrkkyä mutta luomuraakamaitoa hän pystyy juomaan.

Ja tämä sitten ihan yleisesti, ei ole kenellekään tarkoitettu mutta: muistakaa raskaanaollessanne myös oman ruokavalionne puhtaus, koska lapsi saa istukan kautta teidän syömät myrkkynne ja niillä sitten rakentuu se pieni ihminen. Ei ihme että on vaikeita allergioita jo syntyissään, kaikkea kun ei pysty geeneilläkään perustelemaan.[/QUOTE]

Kukaan lapsista ei ole maitoallerginen vaan puolisoni.
Ja hän on hengenvaarallisesti allerginen nimenomaan maitoproteiinille eli mitkään vuohenmaidot, raakamaidot jne eivät nekään käy, vaikka moni toisella lailla allerginen niistä apua saakin.

Kade noista punaisista lapuista.
Minä olen viimeaikoina käynyt sopimattomiin aikoihin kaupassa. Ei ole ollut oikein tuota edullista "hamstrattavaa" tarjolla.

Mietin muuten sinua ja säästäketjuasi kun taannoin siivotessani siirsin sivuun vanhoja päiväkirjoja sisältäviä laatikoita. Yhdestä hyppäsi silmille "Pakko kiristää vyötä että saadaan kaikki laskut maksettua. Pitää siis muistaa ostaa jotain hemmottelua sakille."
Muistin ehti, mihin viittasi. Aikoinaan, kun oli oikein tiukkaa, opin itsestäni sen, että jaksan hyvin puristettuakin arkea, jos jätän siihen vähän hupsuustilaa. Eli siis jotain edullista turhaa , niin jaksa ataas poimia metsistä eväitä, leipoa leivät, jatkojalostaa muonat jne.
Mahtaako sinulla toimia samoin?

"Hui"
Kukaan lapsista ei ole maitoallerginen vaan puolisoni.
Ja hän on hengenvaarallisesti allerginen nimenomaan maitoproteiinille eli mitkään vuohenmaidot, raakamaidot jne eivät nekään käy, vaikka moni toisella lailla allerginen niistä apua saakin.
Okei, nyt voin sanoa että HUI! Onko hän ollut ihan lapsesta asti maitoallerginen? Ja miten se on huomattu? Mietin vaan tässä juuri yhtä tuttua ja hänen maitoallergista lastaan....

Kade noista punaisista lapuista.
Minä olen viimeaikoina käynyt sopimattomiin aikoihin kaupassa. Ei ole ollut oikein tuota edullista "hamstrattavaa" tarjolla.

Mietin muuten sinua ja säästäketjuasi kun taannoin siivotessani siirsin sivuun vanhoja päiväkirjoja sisältäviä laatikoita. Yhdestä hyppäsi silmille "Pakko kiristää vyötä että saadaan kaikki laskut maksettua. Pitää siis muistaa ostaa jotain hemmottelua sakille."
Muistin ehti, mihin viittasi. Aikoinaan, kun oli oikein tiukkaa, opin itsestäni sen, että jaksan hyvin puristettuakin arkea, jos jätän siihen vähän hupsuustilaa. Eli siis jotain edullista turhaa , niin jaksa ataas poimia metsistä eväitä, leipoa leivät, jatkojalostaa muonat jne.
Mahtaako sinulla toimia samoin?
Meillä on noita lappulihoja lähes joka kerta saatavilla. Taitaa lähikauppa siis ostaa liikaa lihaa...mutta se passaa mulle :)

Suoraansanottuna mä en oikeastaan edes koe että elettäis kovinkaan tiukasti. Ehkä syy on se, että meidän ei ole oikeasti pakko venyttää penniä. Nyt kun teen tämän vain siksi koska ei ole parempaakaan tekemistä ja on kiva touhuta erilaisten projektien kanssa, se tuntuu hauskalta.

Jos tosiaan olisimme tiukilla, niin tilanne olisi luultavasti melkolailla erilainen.

Mutta kyllä me silti ollaan tässä herkuteltu vaikka se ei noissa kauppalistoissa niin näykkään. Ennen ostettiin kaupasta keksiä ja pullaa, nyt ollaan itse leivottu kauralastuja, kääretorttua ja tänään on pannaripäivä :)

[QUOTE="Hui";23261608]Okei, nyt voin sanoa että HUI! Onko hän ollut ihan lapsesta asti maitoallerginen? Ja miten se on huomattu? Mietin vaan tässä juuri yhtä tuttua ja hänen maitoallergista lastaan....[/QUOTE]

Hän on ollut allerginen vauvasta asti.

Ensimmäiset elinvuodet olivat vanhemmilleen kovin haasteellisia, koska äidinmaidon lisäksi sellaisia elintarvikkeita, joita hän silloin kesti oli kovin, kovin vähän.
Nykyään toleranssi on suurempi, mutta maito ja kala ovat yhä hengenvaarallisia ja kananmuna, osa hedelmistä jne. pahaa oloa aiheuttavia.

Meillä on noita lappulihoja lähes joka kerta saatavilla. Taitaa lähikauppa siis ostaa liikaa lihaa...mutta se passaa mulle :)

Suoraansanottuna mä en oikeastaan edes koe että elettäis kovinkaan tiukasti. Ehkä syy on se, että meidän ei ole oikeasti pakko venyttää penniä. Nyt kun teen tämän vain siksi koska ei ole parempaakaan tekemistä ja on kiva touhuta erilaisten projektien kanssa, se tuntuu hauskalta.

Jos tosiaan olisimme tiukilla, niin tilanne olisi luultavasti melkolailla erilainen.

Mutta kyllä me silti ollaan tässä herkuteltu vaikka se ei noissa kauppalistoissa niin näykkään. Ennen ostettiin kaupasta keksiä ja pullaa, nyt ollaan itse leivottu kauralastuja, kääretorttua ja tänään on pannaripäivä :)
Aah ok.
Meillä oli ehkä aikoinaan eri tilanne, kun oli "pakko" siihen vyön kiristämiseen.

"Hui"
Meillä syödään aika epäterveellisesti mutta kellään lapsista ei kuitenkaan onneksi käytöshäiriöitä, yliherkkyyksiä tai masennusta. Pitää koputtaa puuta, että niin jatkuu.
Aspartamaiinilimsojakin menee teineillä paljon, niin omilla kuin kamuillaankin.

Yhden kohdan kuitenkin listaltasi huomioin ja minuakin ärsyttää: Ainakin täälläpäin maata on välillä todella vaikea löytää marinoimatonta kanaa tai possua. (Nautaa löytyy helpommin)
Kovin paljon mielummin ne itse maustaisi kuin niin että aloittaa valmistuksen sillä, että huuhtelee pois valmismarinadin.
Mielestäni tuo saantivaikeus on omalaatuista, koska ilmeisesti kuitenkin kovin suuri osa kuluttajista preferoisi maustamattoman tuotteen, jos moista tarjolla olisi...

:)
Hyvä näin. Tiesitkö muuten että aspartaami muuttuu elimistössä formaldehydiksi?

Minä olen ratkaissut marinoimattoman lihan saantiongelmat tilamyymälöillä. Ostan possua, nautaa ja lammasta bulkkitavarana pari kertaa vuodessa luomutiloilta. Hinta on hieman korkeampi mutta esim. possussa se on 7,5 euroa/kilo eli ei mitenkään päätähuimaava kun ottaa huomioon sen, etten syötä lapsilleni turhaan antibiootteja jotka vaikeuttavat oman immuunijärjestelmän toimimista. Siellä Pohjanmaallakin on varmasti edes yksi luomutila.

Juuri tänään tein luomuhiutaleista neljän viljan velliä (luomumaitoon) jonka maustoin himalajan vuorisuolalla ja kylkeen intiaanisokeria ja kotimaisia mustikoita, jokainen otti lisää, kattilallinen upposi hetkessä. Maku on ihan toista kun mitä prosessoiduista aineksista tehdyssä.

Ymmärrän että teillä on iso perhe ja kun perheessä on allergisia niin silloin tarvitsee suunnitella ruoat niin ettei joudu kovin montaa tekemään, mutta jos minulla olisi tilanne että ainoastaan mies olisi allerginen niin tekisin miehelle omat leivät ja pullat sun muut joissa käyttäisin hänelle soveltuvia aineksia, mutta lapsilleni syöttäisin puhtaita rasvoja ja puhtaita ruoka-aineksia. Ja saisin apua myös lapsistani, laittaisin heidät tekemään aamulla sämpylätaikinan, osan ruokavalmisteluista jne.

Älä käsitä minua nyt väärin, kyllä meilläkin herkutellaan joskus limsalla, karkeilla, jäätelöillä. Saatetaanpa hakea joskus jopa kananuggetit Hesburgerilta (kerran vuodessa koska olemme huomioineet että niistä tulee ripuli joka kerta) mutta jokapäiväinen ruokamme on puhdasta. Juoko teidän teinit energiajuomia?

"Hui"
Hän on ollut allerginen vauvasta asti.

Ensimmäiset elinvuodet olivat vanhemmilleen kovin haasteellisia, koska äidinmaidon lisäksi sellaisia elintarvikkeita, joita hän silloin kesti oli kovin, kovin vähän.
Nykyään toleranssi on suurempi, mutta maito ja kala ovat yhä hengenvaarallisia ja kananmuna, osa hedelmistä jne. pahaa oloa aiheuttavia.
Uskon että on ollut vaikeaa alkuvaiheessa vanhemmillaan. En osaa itse edes täysin kuvitella kuinka vaikeaa. Mutta tuollaiset allergiat lienevät olleet todella harvinaisia silloin kun miehesi on syntynyt (oletan siis että miehesi on kanssasi suurinpiirtein samanikäinen)? Nykyisin nämäkin ovat räjähdysmäisesti kasvaneet.

Sukulaistyttöni on muuten myös allerginen kananmunalle, valkuaiselle muttei keltuaiselle ja jos raakana joutuu valkuaista iholle, tulee rakkuloita. Eikä sitäkään tiedetä mikä sen aiheuttaa. Ihmeellisiä ovat allergiat joskus.

Yhteistyössä