Ruokakuvaketju

Keittiönoita
Mites oot tehny ton köntin? :)
1 l pastöroimatonta ja homogenisoimatonta täysmaitoa
2 prk kermaviiliä
2 kananmunaa
1 tl suolaa
1 murskattu yksikyntinen valkosipuli
noin 1 dl silputtua ruohosipulia
2 rkl sitruunamehua

Kermaviilit, kananmunat, suola ja ruohosipulisilppu sekoitetaan keskenään. Maidon sekaan laitetaan murskattu valkosipuli ja maito kuumennetaan koko ajan sekoittaen kiehuvaksi. Sekoitetaan kermaviiliseos ja sitruunamehu maitoon ja kuumennetaan vielä uudestaan kiehuvaksi. Nostetaan pois levyltä ja annetaan seistä puoli tuntia.

Juustomuotti tai siivilä vuorataan esim leivontapyyhkeellä ja seos kaadetaan muottiin. Puristetaan ylimääräinen neste pois, laitetaan esim lautanen painoksi (mulla on juustomuotissa tätä varten kansi) ja annetaan hetken aikaa jäähtyä. Laitetaan yöksi jääkaappiin. Suolaa tuossa oli hieman liian vähän, seuraavalla kerralla laitan varmaan 2 teelusikallista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23239982:
Ollos hyvä vaan :) Tuo onnistuu varmaan ihan hyvin myös tavallisesta kulutusmaidosta, mutta mulla oli tuota käsittelemätöntä, kun kokeilin, sopisiko se kuopukselle. Ja kun ei sopinut, siitä piti kehittää jotain ja tein itselleni juuston.
Meillä mies vinkuu ettei Suomesta saa tarpeeksi suolasta juustoa. Nyt voisin yllättää hänet ja tehdä itse OIKEIN suolasta juustoa.. Ajattelin kokeilla tavis maitoa, kun nyt en ihan heti keksi mistä sais puhdasta maitoa.
 
Keittiönoita
Meillä mies vinkuu ettei Suomesta saa tarpeeksi suolasta juustoa. Nyt voisin yllättää hänet ja tehdä itse OIKEIN suolasta juustoa.. Ajattelin kokeilla tavis maitoa, kun nyt en ihan heti keksi mistä sais puhdasta maitoa.
Mä olen melko suolattoman ruuan ystävä, joten suosittelen sua sekoittamaan siihen valutettuun juustomassaan suolaa. Mulla saattoi osa suolasta hävitä nesteen mukana, kun sekoitin suolan jo siihen kermaviiliin ja sen sitten maitoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23240062:
Mä olen melko suolattoman ruuan ystävä, joten suosittelen sua sekoittamaan siihen valutettuun juustomassaan suolaa. Mulla saattoi osa suolasta hävitä nesteen mukana, kun sekoitin suolan jo siihen kermaviiliin ja sen sitten maitoon.
Selvä. :)
 


Piti tulla laittaa tää tänne, appiukko teki mökillä ruokaa ja vein kuistille lasten annokset jäähtymään.. Olipa siinä niin nättejä pakkasukon kukkasia ikkunassa että aattelin napsauttaa kuvan :) Oli törkeen hyvää muuten, riisiä ja broiskun suikaleita, kolmen juuston kermaa oli ainakin seassa ja... muuta en tajunnutkaan kysellä, mutta sen verran huiskauttelijakokki tuo appiukkokin on ettei se varmaan enää olis muistanutkaan että mitä se sinne ruokaan laitto :D
 
Keittiönoita
Kalevalan päivän päivällinen... alkuruokana saaristolaisleipää, "Keittiksen remouladea" ja graavia lohta



Pääruoka ei mennytkään kuten Strömssössä vaan jouduin odottelemaan kuopusta ja paistista tuli läpikypsää :|



Jälkkäriksi puolukkarahka
 
:p
http://www.aijaa.com/v.php?i=002447593642.jpg Itsetehtyjä coctailpaloja ja kakku. :)
namskis...tuo sacher-kakku, ja ne vasemmalla ylhäällä olevat leivonnaiset olisivat juuri minun makuuni...
hienoja kuvia, tuo ikkunahuurukukat ja muutkin tällä sivulla...
itsellä ei nyt kameraa - mies vei. No ei ole kyllä kuvattavaakaan oikeastaan, syön banaaneja ja en niitä taitais kuvatakaan...
 
tiimarinvihko harmaana
Joskus osasin laittaa kuvia tähän suoraan, mutta aijaasta olen niin monesti epäonnistunut, jotta vältän nolaamasta itseni ja laitan vaan linkin kuvaan.. :D

http://aijaa.com/v.php?i=004387602263.jpg

Tällästä luxusta meillä tänään lounaaksi :D
 

Yhteistyössä