Nykyään taitaa olla todella harvassa ne jotka ei heti äitiysloman loputtua laita lasta/lapsia hoitoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jep";23248584]
Kaikki ihmiset eivät ole niin yksipuolisia, että heille riitäisi vain yksi asia elämässä. Useimmat ihmiset haluavat monia asioita, ja se on ihan tervettä. Melkoiselta pakkomielteeltä kuulostaa, jos ei elämässä saisi haluta tai tavoitella mitään muuta kuin yhtä ainoaa asiaa.[/QUOTE]

Juu, he on "kakspuolisia" ja haluavat lapsen ja työn...
Se on vaan kumma, että jos ei käy töissä, varsinkaan jos ei edes halua käydä töissä, ja jos on lapsia, ni ei sitte mitään muuta haluakaan... En ymmärrä. Elämässä on paljo muutaki ku vain lapsia ja töitä.

[QUOTE="vieras";23248519]Taitaa ap vain mutuilla... Vuonna 2009 alle 1-vuotiaista prosentti oli päivähoidossa ja 1-vuotiaistakin vain 29 %:a.[/QUOTE]

Peesi. Varsinaista p.skanjauhantaa taas.

Naiset ovat korkeasti koulutettuja ja ovat saaneet arvon yksilöinä ja ihmisinä, joilla on myös henkisiä tarpeita ja kunnianhimoa, tarve olla osa yhteiskuntaa, käydä töissä ja verkostoitua (muuallakin kuin mammakerhoissa), elää. Tarkoitan nyt siis töitä ja muuta elämää.

Harvempi normaali nainen myöskään tahtoo uhrata kumppaninsa jaksamista ja hyvinvointia sälyttämällä vastuun taloudellisesta pärjäämisestä vain miehelle, sen takia, että saisi itse olla kotona (verukkeena tosin usein lapsen etu). Siis jos mies käy ihan vaan keskipalkatussa (tai matalasti) työssä. Pitkää päivää ja kaikki menee kädestä suuhun.

Ei mun luonto antaisi periksii ahdistaaa miestäni ajamalla hänet päätoimisen elättäjän rooliin, ei se ole tasa-arvoista ja mukavaa elämää,hommat jaetaan, oli kyse sitten rahan tuomisesta tai lapsenhoidosta. Ja näin ajattelee miehenikin. Mut tämäkin tietty riippuu siitä, miten kumpikin sen asian kokee.

Naisten soisi saavan arvoa myös äiteinä ja omina itsenään, ei ainoastaan työntekijöinä...

Taloudellisessa pärjäämisessä ei ole kyse vain tuloista, ja siitä kuka enimmät rahat tienaa. Mun mielestä siihe kuuluu myös kuluttaminen, ja se kotona oleva saattaakin vastata enempi siitä menopuolesta. Silloinhan miehen ei tarvi huolehtia ku vaan siitä, että saa raahattua itsensä työpaikalle ja hoidettua työnsä, ja nainen huolehtii siitä, että perhe pärjää sillä rahalla.

Yhteistyössä